Orolig, gravid?
Hej! Jag börjar bli lite orolig att ja kan vara gravid. Min mens är några dagar sen. Elr ja jag brukar ha runt 26 dagar o idag e ja på 28 dagen. Juni - 24 Juli - 29 Augusti - 26 September - 24 Och nu e ja på 28. Vi har haft oskyddat sex med innan han kommit har han satt på skydd. Men någon gång kronglade d lite men inte så mycke. Fick typ ett sms ”har du märkt något med din cykel, för d kronglade lite me skyddet här om veckan. Men d ska inte va nå problem men iaf? Isf så till så löser vi det.” Men som ja fatta d så va d ba lite krongel o inte att han kom i mig. Vi har nästan alltid sex oskyddat först tills han e på g o då fixar han d… jaja ni fattar. Men bör ja vara orolig? För börja bli det. Vill inte bli mamma som 16:åring liksom.
Djurälskaren 
Kan även tillägga att ja haft som mensverk de senaste 1-2 dagarna lite till och från om d nu är d men inget mer… OROLIG!
Djurälskaren 
Det finns ju alltid en möjlighet att bli gravid även om man är försiktig. Min sambo och jag fick missfall i somras, och därefter bestämde vi oss för att vänta lite med barn ett tag och var således "försiktiga", men trots det blev jag gravid. Vilket i vårt fall var välkommet, men som sagt. Vill man inte ha barn bör man skydda sig. Har du passerat beräknad mens; kan du ju göra ett gravtest.
Så vitt jag ser så varierar din cykel från 24-30 dagar. Så jag tycker att du kan ta ett gravtest med morgonurinen imorgon. Visar det inget då så avvakta. Man kan skjuta på mensen av olika anledningar. Stress. Oro. Räcker med att undra när den ska dyka upp så kan den bli sen. Så börja i den ändan för ingen här kan tyvärr svara på om du är gravid eller inte. Men ja. Mensvärk utan mens kan vara växtvärk i en graviditet.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Vill du inte bli gravid, skaffa preventivmedel.