Gravid iFokus

Gravid

Etikettförsta-trimestern
Läst 2488 ggr
[postmortum91]
1

Gravidsymptom v 7

Nu är jag i vecka 7 och det är precis som när jag var gravid med dottern. Illamående samtidigt som jag ständigt är hungrig. Sötsuget är borta, vill inte äta ost, fet mat, massa kött, dricka. Vanligtvis är jag så fast i skräpmat, dricka och kakor men det är helt bortblåst. Vanligtvis dricker jag knappt vatten alls, men nu dricker jag som en törstig som en gnu. Med dottern började graviditeten precis så här, jag gick ner 3 i tjockiskilo innan jag gick upp. Man får sån flashback: "just ja, så här var det ". Idag köpte jag mandlar, druvor, äpplen, fil, flingor, päron, bananer och apelsiner. Det händer aldrig annars men det var vad jag var sugen på inne på affären. Kroppen är häftig som gör en sugen på det man behöver när man är gravid.

[Devya]
0

Du har tur då! Min bästis som alltjämt frossade sig i hälsosam mat (massa frukter, grönsaker, lite fett osv) började äta en massa sötsaker då hon va gravid. Det blev även en massa andra onyttiga saker förutom det. :)

[Nalaa]
3

Jag äter ungefär 200 gram choklad per dag (50 till mig, 50 till bebis och 100 till min rumpa:-()

oh-la
2

Jag har sjukt svårt att tro det fanns något i Fanta exotic, grillchips eller twister glass som min kropp behövde under graviditeten. Ändå fick jag använda all min kraft till att inte köpa just det när vi handlade. Tack och lov kunde mitt förnuft i de flesta fall få fötterna att gå ifrån skiten och ut ur butiken, men det va svårt…

Jess89
0

Vecka 7 hade jag inga speciella symptom vad jag minns. Fick dock sug efter vanilj fudge, ravioli och fanta längre in i graviditeten.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[postmortum91]
0

#3 kroppen kanske behövde snabba kolhydrater?

[Thiah]
0

#3 jag tror nog Fanta är livsviktigt! Kroppen behöver allt det där orange vettu ;).

oh-la
1

#6 så klart, och gärna 2 liter orange! Alla vet väl att orange, 2 liter just, förlänger livet med minst 4 minuter/intag. Plus att förlossningen går som en dans ;) Det finns helt klart bättre källor för kolhydrater än Fanta, så jag tror kort och gott att jag fick en knäpp craving som inte hade ett dugg med vad min kropp behövde att göra. En gång ljög jag för min man, åkte en omväg från jobbet bara för att köpa en twister…

[Thiah]
1

#7 nej nej du har missuppfattat. Det ska vara orange med aluminium. Då är det grejer det! Jag har fått Fanta cravings med båda ungarna. Sista 7 v. med Joel åt jag gifflar och drack Fanta som en galning. Var typ min lunch varje dag. :P

Velinga1984
0

Jag har alltid haft cravings på onyttiga saker; coca Cola, Daim, röda Pringles och choklad. Absolut ingenting som kroppen behöver ;) Citron har iofs varit en craving alla 3 gångerna, men där vet jag inte riktigt vad som är nyttigt heller ? Har bara gett mig halsbränna ;)

[Thiah]
0

#9 citron och halsbränna. Nu gick det upp ett ljus här hemma. Har börjat gilla att ha en isbit av citronsaft i vattnet och helt plötsligt har de sura uppstötningarna och halsbränna kommit.

Velinga1984
0

#10 Finns ett samband tror jag:) Jag åt dock citroner som äpplen, folk tittade på min man när han fick handla massor av citroner dagligen. Citron har alltid varit min starkaste craving, iofs är jag alltid galen i citron. Hahaa.

OlgaMaria
0

Man kan pressa citron och dricka i ett glas vatten plus en gnutta bikarbonat som neutraliserar syran! Både citronen och bikarbonaten är nyttig men på detta sätt kan man nog slippa halsbrännan. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus