Är jag gravid?
Hej allihopa! Jag och sambon bestämde oss den 22 juli att vi skulle skaffa barn ♡ jag slutade med p-piller dagen efter och har sedan den 23 juli haft oskyddat sex (även under äl) och nu 3 veckor efter första oskyddade sexet har min mage svullnat upp och jag har mensliknande värkar trots att det är 2 veckor kvar till mens och den har alltid varit regelbunden. Tog ett gravtest förra veckan men det var negativt. Vad tror ni , vänta tills mensen ska komma eller kan jag ta ett till test nästa vecka? Ska även tillägga att jag är gasig , äter onormalt mycket och har ett sånt sug efter godis (choklad). Sambon tycker att magen ser svullen ut då jag annars är väldigt smal. Tacksam för svar! ☆
När man slutar med hormonbaserade piller kan man få en massa gravidsymptom. Magen börjar inte heller växa så tidigt i en graviditet…. Jag skulle ha väntat och se om mensen dyker upp om två veckor.
Just hormontabletter brukar kunna ta tid att rensa ur kroppen, finns dem som håller på i över ett år efter dem har slutat innan kroppen gått tillbaka till sitt normala, de är inte jätte vanligt vad jag förstått det som att man får ägglossning direkt när man slutar.
Och de blir ju en hormonrubbning i kroppen när du vanligtvis ger kroppen hormon själv och sen slutar, så blir de liksom hormonfall vilket kan bidra till både de ena och det andra. Blir som en chock för kroppen. Så ge det tid. 🙂
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag har haft uppehåll tidigare på någon månad och inte känt såhär , men jag ska ta ett nytt test närmare BIM och se .. vi hoppas iallafall :)
Ska även tillägga att p-pillrena jag åt var mot svår akne och skyddar inte 100% mot graviditet. Missade jag 1 dag och hade sex den dagen kunde jag bli gravid
#5 vad är det för sorts piller? Brukar ta lite längre för en ÄL att ske däremot kan ett missat piller sätta igång starten till en ÄL. Fick du mensen ca en månad efter du slutade med piller senast? Men annars tycker jag du fått bra råd i tråden. Tänk också på att hjärnan gärna spelar spratt med kroppen när man vill bli gravid. Och varje gång man slutar med hormoner kan vara annorlunda. Lycka till med barnfabriken :)
#5 Inga piller skyddar 100%. Var det Diane?
Nej mensen fick jag 2 dagar efter att jag slutade med piller :) ja precis Diane / zyrona :)
#9 Det var säkerligen pga att du slutade.
Ta det lugnt och kolla om några veckor.