Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1693 ggr
Klaramaja22
0

Osäker på graviditet

Hejsan, Har aldrig gjort detta men de är alltid första gången för nått, Så en liten fundering till er alla som varit eller är gravid, Två dagar innan beräknad mens så fick jag en klarröd blödning, har även haft spända bröst innan och några dagar efter blödningen, Den varade i ca 2 dagar, trodde de kunde vara mens, men eftersom de va så korttid, blev jag tveksam, men även färgen gjorde mig tveksam, då mensen är annorlunda. Har ni haft så? Nu har de gått 14 dagar efter blödningen, och känner mig orolig och lös i magen, Varit lite små illamående på eftermiddagarna och kvällarna, men as blir osäker och vågar inte testa, Hoppas hoppas, vill verkligen att de ska bli en bebis denna gången, blir så besviken när de är negativt..

Aristarcos
0

Svårt att säga, men var blödde det knappt de två dagarna, kanske ett test kan vara på sin plats för att hjälpa dig veta :)

Klaramaja22
1

Blir att köpa ett test i morgon så kan jag testa med morgon urin. Känns fruktansvärt jobbigt, sjukt nervös

Klaramaja22
0

Kan ju lägga till att jag som typ aldrig normalt dricker vatten är sjukt törstig nu för tiden.

Aristarcos
0

har du gått två veckor efter beräknad mens, så kan du göra testet när som på dynget bara du hållt dig ett par timmar ;)

Klaramaja22
0

Ja de är ju visserligen sant, men de känns ändå på nå sätt säkrast på morgonen 😏

Klaramaja22
0

Vilka gravtester tycker ni är pålitligast?

Surpan
0

#6 två veckor efter beräknad mens är alla väldigt pålitliga. Det är väldigt liten skillnad mellan testen.

/Surpan

Klaramaja22
0

De va som min magkänsla sa, ingen bebis denna gången heller.. hur gör ni för att komma över besvikelsen av negativa tester?

Elsa
0

#8 Jag tycker också det är svårt.. min man säger mest "men vi kör igen denna månad och så hoppas vi att det går då" men jag tänker bara "det kommer aldrig gå, och jag kommer aldrig få ett plus" 😕 trist känsla men ja..  till och med då vi inte försökte få barn och jag fick ett negativt test blev jag besviken, för det kaaanske kunde hänt ju..

Missmagi
0

Förstår din besvikelse. Man lever på hoppet. Man blir jätte besviken och ledsen när de där ensamna strecket kommer. På nåt sett så finner man styrka till att försöka igen. Men frågan är hur länge man orkar. Som tur e så är man inte ensam med att leva med hoppet utan ens andra hälft finns oftast där och stärker upp en än sålänge. Vi har försökt i två år utan resultat. Hoppas ni lyckas snart ❤

Klaramaja22
0

Man lever på hoppet, men man vågar nästan inte hoppas känner att man blir för besviken, men man hoppas ba mer och mer varje gång, försök 4 nu. Nu är ba att hålla hårt i hatten, beräknad mens 2 dagar sen, test i morgon!

[Devya]
1

Det kan ta tid att bli gravid och man bör väl försöka hålla det i åtanke. :) Det är dock säkert svårt att inte bli besviken om man verkligen längtar,

Jag tror att jag inte kommer att bli besviken då jag och min kille väl börjar försöka. Jag har liksom det inpräntat i huvudet att det kan ta minst ett år. Sen har jag väl mera den inställningen att om det är meningen så händer det. Sen kanske det förstås blir en helt annan grej då man väl är i den där situationen! 

Hoppas att det tar sig snart för er. Håller tummarna. :)

Aristarcos
0

Det har tagit kring 6 månader för oss att bli gravida när vi försökt planerat :)

RoxannaS
0

Det tog mig 3 1/2 år oskyddat sex innan jag blev gravid med första som klarade sig. (Alltså 3:e gången gillt då jag fick 2 missfall innan). Men fick nyligen veta att jag troligtvis har pcos vilket gör de svårare för mig att bli gravid då jag inte har ägglossning lika ofta som kvinnor som inte har pcos.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Klaramaja22
0

Jo man får ha de i åtanke att de kan ta tid, men man blir ju tyvärr ändå besviken när man ännu en gång får negativt, trodde inte man skulle bli så besviken när de blev negativt, lättare sagt än gjort. Men de är ba försöka igen,

Klaramaja22
0

Hmm, spännande saker på g nu, mensen är 7 dagar sen brösten är galet ömma, gör ont att ligga mage samt varit små illa mående på dagarna, samt att brösten har blivit större, Testet jag gjorde för några dagar sen visade negativt, Tror ni de är värt att testa igen?

Roxie
0

Det är inte helt omöjligt att bli skengravid när man försöker bli gravid, eftersom man hela tiden går och letar symtom. Men ta ett nytt test. Är du gravid så bör det visa positivt om mensen är 1v sen :)

// Sofia

Fien
0

Har du precis slutat med något preventivmedel? Jag får inte riktigt ihop det med datumen med det du skriver…. Ett grav test borde visa pos nu om det är så som jag tror…. Att sluta med prev medel kan ställa till det i kroppen…. Min cykel blev förskjuten med två veckor och jag fick graviditetssymptom ca 2 veckor efter att jag slutat.

Klaramaja22
0

Som jag skrev första testet jag gjorde va ett par dagar sen alltså någon dag efter att mensen va sen, Jag slutare med preventivmedel för 6 månader sen

Petitefia
0

Jag tror att min längtan rent ut sagt håller på att göra mig galen, jag vet att jag inte är gravid, har inte haft någon ÄL och slutade med mina p-piller 12/10. MEN ändå så övertolkar jag allting, mår illa efter lunch tre dagar i sträck, vilket kan hända vem som helst som äter snabbt, ont i magen, vilket man får när man slutar med p-piller enligt fasa likaså ömma bröst. Detta tar kål på mig, behöver låsas in i ett rum utan Google just nu. Kram på er!

Klaramaja22
1

De är lätt att över tolka allt, i början när slutat med preventivmedel så kan man få gravid symptom, Skit störande, hoppad de går bra för er, Vi fick vårt plus!!!

HMC
0

#21 Stort grattis! 🎈

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Fien
0

Grattis! Vad roligt! Då mådde du inte dåligt "i onödan" utan det fanns en bra anledning! Hoppas det släpper!

Klaramaja22
0

Haha tack så mycket! Precis känns skönt att de fanns en bra anledning till att man mått dåligt! Hoppas de inte håller på så länge bara! Men tack detta ska bli spännande med första barnet!