Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 695 ggr
Mia95
0

Känna sparkarna

Jag har nyss börjat känna att det finns någonting i magen. Det känns som att det bubblar nästan, svårt att förklara. Men det känns annorlunda, är det parker jag känner då? Min kille känner det inte även om jag håller handen och säger att jag känner och vill att han ska känna. Men han känner inget.. kanske konstig fråga, men nån som kanske vet :) Är i v.21 (:

HMC
0

Jag kände första rörelserna (helt bombsäker!) i v.13+nånting med sonen. Såg första lilla sparken på utsidan v.18 :) Tidigt tycker en del, men min moderkaka satt högt upp, låångt bak, så det var liksom ingen krockkudde i vägen för dom små kickarna ;) Så visst, det är säkert sparkar du känner :)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

densomundrar
0

Trodde jättelänge att jag hade nervryckningar och gaser i magen, men det visade sig vara bebisens aktivitet, haha. Det där "fladdret" som många beskriver som första känningen kände jag inte förens ganska långt senare och kände ganska långt in i graviditeten. Hände någon gång innan ul, minns inte riktigt när på ett ca då jag inte förstod :-P Så det kan mycket väl vara bebisen du känner :-)