Ingen stegring ÄL-test
Blir inte klok på detta.. :/ kommer ju aldrig att gå känns det som!
Min sista mensdag var 20 sep. Den 21 tog jag ÄL test som var helt negativt (så den finns ej med på bild), den 22 blev det ett svagt streck. Och sen ser ni ju. Tog ett nyss och både igår och idag är det i princip obefintligt… (dagens är som igår, det syns dock knappt på bilden)
Lägger även in min temperatur för dagarna (har nyligen börjat)
21/9 35.88
22/9 36.25
23/9 36.18
23/9 36.17
25/9 36.52
26/9 36.47
Vill också tillägga att jag vet att strecket ska vara starkare, men tycker det är konstigt att det är på G och sen bara försvinner?
Hmm knepigt :/ enligt natural cycles så har jag ägglossning imorgon.. och enligt period tracker ska jag ha det den 3 oktober.. så är ju lite skillnad!
hur lång cykel har du ?
natural cycles säger i morgon, då skulle jag säga att den har fel men jag är inget proffs Jag har också för mig att stegring med ÄL test behöver inte vara en garanti det kan plötsligt komma ett ÄL PLUS… du kan också haft ÄL tidigt Jag rekomenderar att du börjar testa dagen efter din mens och fortsätt tills du får ÄL plus och även några dagar efter ÄL plus för då kan du även se om ÄL har skett
#4 den har varit lite olika senaste året, men mellan 28-32 dagar ungefär.
#5 jaa, men undra varför det blev svagt positivt (men det räknas ju inte som positivt ändå) några dagar? :/ jag testade ju dagen efter mens så tidigare än så kan jag inte testa :) men du tycker jag ska fortsätta testa mig även om det var i princip ingenting idag?
#6 Ja de tycker jag men vänta och se vad andra säger också
Har du alltid så låg kroppstemeratur? har du problem med ämnesomsättningen? man ska inte vara så kall nämligen, och ämnesomsättningsstörningar kan hämma ÄL.
Vissa har inte ÄL varje månad. Fortsätt att testa bara så har du koll när den dyker upp. Vad har du haft för preventivmedel innan?
#8 Ja, har alltid låg temp.. när jag får feber och får över 38 känner jag mig helt borta 🤦♂️ vet inte om jag har problem med ämnesomsättningen, men har ju övervikt så kan stämma. Visste inte att det kan hämma, kan vara värt att kolla upp då alltså.
#9 Nej så är det ju såklart! :) får fortsätta prova, det är nu denna månad jag har börjat kolla. Innan har jag strökollat typ en gång i månaden. Har aldrig använt preventivmedel, annat än kondom då.
Tog ett test igårkväll igen och då hade jag ett ganska starkt streck, som den 23e. Tempen imorse var 35.88. Blir inte klok på detta.. 🤔
Testa alltid på kvällen för det är då det syns…för ÄL Gravtest är på morgonen. Kan det vara det?
Nä, har alltid testat på kvällen. Men nu testade jag en gång till, någon timme efter 🙂
Vilket datum var din första mensdag?
Såg nu att jag kunde räkna ut det ändå. Jag tror att det än så länge är för tidigt att få ett positivt test. Om din cykel är på 28 dagar den här gången så kommer du ha ÄL runt den 30e. Alltså på fredag. Man har i regel ÄL mellan 12-16 dagar innan beräknad mens. Självklart finns det undantag också :)
Att man inte får utslag på ÄL-test behöver inte vara konstigt. Vissa har såpass kort stegring att om man inte lyckas testa exakt när det peakar, så missar man det helt med test. Jag själv har en väldigt kort peak och har därför några gånger inte fått en tydlig stegring, men däremot märkt tydligt på kroppen att det är ÄL.
Sen gällande tempen, så går det inte att säga att någon ÄL skett än. När ÄL skett så stiger tempen. Enklast är att föra in tempsiffrorna i en chart. När jag tempade använde jag fertilityfriend.com. Det blev mycket mer visuellt och lättare att tolka. 🙂
#20 Okej, då vet jag :) tror dock inte att jag kommer ha någon ägglossning senare i denna cykel heller, så då får jag troligtvis ingen denna månad. Ska ju ha mens om inte allt för länge så ;D..
Tempen:
25e: 36.52
26e: 36.47
27e: 35.82
28e: 36.22
29e: 36.16
30e: 36.26
1a: 36.25
Min temp känns väldigt oregelbunden och olika, trots att jag mäter efter lika många timmars sömn & ungefär samtidigt på morgonen.. kan skilja högst 45 minuter.. :/
Mäter du innan du kliver upp ur sängen? Det ska man alltid göra :)
// Sofia
Jaa, det gör jag :) min man säger att vi har rätt kallt i sovrummet, kan det ha med det att göra? har dock alltid låg temp, alltid under 37 även på dagen, eftermiddagen och kvällen.. så lågtempad är jag jämt. Men ja, mina mätningar känns som sagt väldigt oregelbundna och får liksom inget mönster i det. Har ju inte kört så länge, men ser ändå inget regelbundet i det..
Jag har också låg temp så det är absolut inget konstigt :) Fortsätt du tempa så får du säkert ordning på det.
// Sofia
Ah, bra att höra hihi :)
Ja, ska fortsätta och hoppas på att det ordnar sig! :D
Här är en till lågtempare och maken likaså. Är det över 37 är han liksom döende ;)
#26 Haha, alltid bra att få höra! Ja det blir så här med, verkar rätt vanligt ändå som tur är 😛
#27 ja jag tror det är ganska vanligt. Jag har blivit gravid 3 gånger, alla gångerna ganska snabbt (ingen gång har tagit över 3 månader) fast jag är lågtempad och superspinkig.
#28 Härligt att höra, iofs är jag inte spinkig men.. hihi :)
Fortfarande inget streck på ÄL-stickorna :( så antingen hade jag ingen riktig ägglossning eller så missade jag stegringen. Tur vi myst ändå :p
Mensen på G :( buhu, haft det på känn.. Haft kort menscykel tidigare och nu känns den väldigt kort igen? Enligt min app är det iaf 6 dagar kvar..
Ser lovande ut! :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#32 visst gör det! :D wiiie.. blir så glad.
Såhär var det nyligen (testade prova på morgonen nu, brukar annars göra på kvällen). Nu är det ju nästan så starkt som det kan bli tror jag? :)
Den översta är igårkväll, mitten & nedersta nu. Mitten är samma märke som på den övre, den nedre är från Ebay. Tog samtidigt så jag kunde se om det är tillförlitligt haha :) det verkar det vara!
Joo, under dagen är det nog max ^_^
Ha så kul ;)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#34 wiie :) känns så bra att jag äntligen prickat in. Har inte varit så noga med stickorna förutom förra månaden och då visade det ju typ ingenting så :/.. men nu så :)
#35 Oh yes i will :D haha! känns så härligt med pepp & stöd när man inte direkt kan prata med kompisar om det :)
#36 Haha 😍 tack!!
Kommer aldrig kunna sluta skriva i denna tråden, har så mycket funderingar haha!
Såhär är det, olika tester men hade så få av dom stora kvar.
Känns som det går väldigt fort när jag har ägglossning :o men då det var som starkast ser ni ju i inlägget här uppe med, nu har det blivit lite blekt redan. Men ja.. hoppas vi lyckades pricka in det :p ❤️ = sex 😛
Ser ut som ni prickade de första fertila dagarna i alla fall. De ni kan göra om de inte tar sig den här gången är att försöka ha sex minst varannan dag eller så direkt efter mensen fram tills stegringen och försök ha tätare då för att öka chansen ännu mer. :) Jag har blivit gravid båda gångerna genom att endast ha sex samma dag/dagen innan ÄL. Så de kan gå!
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Hoppas det :) jaa.. men min ägglossning är så kort efter mens :o min mens tog slut för 5 dagar sedan. Men hade absolut kunnat börja på en gång :) bra med tips!
Är rädd att vi började för sent ändå, nästa gång börjar jag innan mensen är helt slut haha, bara för att helgardera..