IVF i Göteborg?
Någon här som gått igenom IVF i Göteborg?
Vi skall gå igenom sista test innan vi blir remiterade till Göteborg för IVF, det som oroar mig är att vi har gjort utredningar i över 2 år nu och funderar på hur kösystemet funkar. Kan personer som väntat kortare tid hamna före oss i kösystemet eller hamnar vi längre upp för att vi väntat så länge?
Känns ju inte så kul om man skulle behöva vänta ett år till liksom, tiden börjar ändå dra ihop sig då vi känner att tiden rinner iväg, att gå från att tro man ska få barn vid 22/24 års ålder till nu 25/27 års ålder suger rätt hårt… Sambon hatar verkligen att han är så nära 30 strecket och än inte ens har barn på g, det gör honom väldigt illa till mods, speciellt när han velat ha barn i 10 års tid.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Jag vet inte hur det är för er i Göteborg men i mitt landsting så prioriteras man högre ifall man är äldre än 30 år och inte har barn sen innan. Jag och min sambo är båda 30+ , ingen av oss har barn sen tidigare och kommer, som det ser ut nu, att ställas i kö för IVF inom en snar framtid. Jag förstår att ni inte vill vänta längre, men tyvärr tror jag inte att ni har någon jättehög prioritering då ni ännu är unga. Håller tummarna och önskar er lycka till!
#1 läste på deras hemsida och vi verkar vara "andra prioritet" så vi hamnar inte så långt ner iaf :) De enda som var över oss var 30+ sen var de vi för vi hade alla faktorer utom den lilla med åldern, de verkar ta de efter hur länge man försökt högt om man då har de andra som krävs med då
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln