Hjälp, plusa efter BIM+5 och neg test?
Jag har en hel drös med symptom… För det första är min mens 6 dagar sen, idag.. Jag är sugen på konstiga saker, en del yrsel, tung/lite smärta i brösten, lite ont i huvudet, trög eller lös mage, kissar rätt mycket, hungrig nästan hela tiden sen en vecka tillbaka, lite stickningar i äggstockarna (speciellt vänstra), svag svag mensvärk hela tiden.. och liksom "tung" i min livmodertapp… Plus att jag har otroligt känsliga kräkreflexer och lite halsbränna…
Igår tog jag ett test, hos BM, ett urin-test, runt 16.00 på eftermiddagen då jag hållt mig i 4 timmar… Det var negativt.
Är det kört då eller ska jag testa igen..?
Det känns så jobbigt att få negativa test :(
Mensen lyser förövrigt fortfarande med sin frånvaro…
Snälla hjälp/tipsa mig!
Väldigt trötthet och en hel del flytningar kan tilläggas…
Testa att ta ett eget test hemma. Jag gjorde ett test hemma som visade plus. Gick till barnmorskan dagen efter och hon tog två stycken som visade negativt (med morgonurin) gick hem och tog ett till test hemma som visade starkt plus igen. Ringde barnmorskan som erkände att deras tester inte var lika känsliga som de på marknaden.
/Surpan
Tack, Surpan, ska göra det! Har en vän som inte plussade förrän BIM+14.. Hon hann ta 10 negativa test…
Försök ta testet där hemma och med den första morgonurinet. Det är ju det som de rekommenderar ändå. :)
Men kan man verkligen få ett plus bara för att det är morgonurinen efter ett minus? Är ju ändå en vecka sen, borde det inte synas oavsett morgonurin nu? :)
Du får lättare ett tydligare (säkrare) positivt med morgon urinen av den anledningen att den är koncentrerad och inte utspädd med diverse annat drickbart. Du har morgon urinen i kroppen längst och den hinner därför "fånga" upp mest hormon. :)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
graviditeten kan också ha blivit lite senare än du tror ;) men gör som de andra säger, testa på morgonen första urinen..
Jag plussade först 3 veckor efter att mensen va beräknad att börja. Innan det visade alla negativt, typ 4tester om jag minns rätt.
Jag pratade med sambon igår och han sa att är jag gravid så är det den lyckligaste dagen i hans liv, men är jag det inte så har vi ju det framför oss <3
Det var skönt! :)
Idag har jag (hittills) betydligt mindre smärta än igår, nästan ingen "molvärk" alls… Jag funderar på om jag ska försöka tänka på annat några dagar och ta ett test nästa vecka om det fortfarande inte kommit någon mens..
Även om vi inte aktivt försöker så blir jag ledsen om det är negativt :(
#8 - Jag förstår, då finns det ändå hopp :D
Hade du också många symptom?
#9 vilken underbar partner du verkar ha. Skönt. :) Håller tummarna att du får ditt plus och förstår din besvikelse om de är negativt. Har själv samma situation till och från. Risken finns dock att du har alla symtom för att du så gärna vill men att kroppen bara inbillar sig att de är sant. Försök så gott du kan att ha något att göra för att hålla tankarna på annat håll och prova igen längre fram om mensen inte dyker upp. De kan vara pga alla tankar som mensen strejkar också
#9 Min mensvärk började när den alltid börjar i förhållande till mensen men mensen kom aldrig fast värken höll i sig och brösten blev ömma, vilket de inte brukade vara runt mens. Några andra symptom hade jag inte så tidigt. Illamåendet kom efter v 12 någon gång.
Jag håller tummarna för dig :)
Tack tjejer för allt stöd! Tror jag kommer få min mens dock… Haft lite ondare idag och upptäckte nyss en rosa flytning :/
#12 Behöver inte vara mensen som kommer. Man får känsligare underliv som gravid så de kan lika gärna vara en bristning i ett kärl eller något. Första graviditeten som höll sig kvar fick jag först svamp. En vecka senare fick jag mensvärk som inte gav sig eller inte värk utan mer molande (betydligt mildare än min mensvärk). Sen gick de 4 dagar med molande och ingen mens. Kissade som en dåre. Hungrig jämt. Trött för ingenting. Sen var de en vännina som sa åt mig att du är gravid gör ett test så får du se. Och positivt var de. Illamåendet kom smygandes runt vecka 8. Men spydde första gången vid vecka 10. Blev dropp. Vecka 13 och 16 blev de dropp igen pga kräkningar. Fick liksom inget stopp när de väl började. Sen fick jag tabletter mot de. Som jag sen åt resten av graviditeten.
#13, Tack för hoppfulla ord, men det är mens :(
Otroligt ont och blöder massor… Så ingen lycka denna gång :/
Men som sagt, vi försöker ju inte, vi kör avbrutet.. Men ibland slarvar vi.. och då hoppas jag <3 Det fina i kråksången är ju att det är en ny chans varje månad…. :)
Ja, det vill vi :) Dock planerar vi inte för det just nu, men händer det så händer det, vi har båda stabila arbeten, lägenhet och ett väldigt bra och starkt förhållande, vi är redo. Men som sagt, vi försöker ej aktivt.. Men händer det så händer det <3