Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1569 ggr
Dexterr
0

Inte känt sparkar idag

Har inte känt några sparkar alls från bebis idag o har känt varje dag annars sen vecka 19 ungefär. Innan har de vart små buffar men starkare sparkar från v19. Igår va de inte lika många sparkar eller lika ofta som annars. Är i v22 nu. Är de vanligt eller bör ja kontakta min bm?

Rebornmamma
0

Jag tycker du borde kontakta bm

[TanatosNyx]
0

det är vanligt i dina veckor, MEN du ska alltid söka för minskade fosterrörelser.

oh-la
0

Det är ganska vanligt att man känner mindre eller ingenting då och då i de veckorna. Det finns så mycket plats att bebis kan vända sig och bestämma sig för att ligga och sparka inåt ett par dagar. Jag hade lika och var superorolig i samma veckor. Känner du dig orolig ska du ju ändå självklart ringa din bm! Det är trots allt hennes jobb att stötta dig när du är orolig eller har funderingar. Har du testat att dricka isvatten eller saft (socker kan verkligen få bebis att röja igång) och putta ordentligt? Det kan få bebisen att vända på sig och sparka åt annat håll.

Fien
0

Inte alls ovanligt i de veckorna… Det här med minskade fosterrörelser gäller senare. I v. 22 kände jag bara min vid enstaka tillfälle … Från ca v 25 har jag för mig bör man känna mer på daglig basis. Men ring om du är orolig.

Dexterr
0

Alltså fosterrörelser känner jag faktiskt inte alls. Inte gjort de heller innan, möjligtvis fladder typ men inga kraftiga rörelser. Är just sparkar ja känner. Vet att på RUL så vände hon sig ofta mot ryggen så hon kanske sparkar ditåt nu? Satt o "klämde" lite på magen, speciellt där hon brukar sparka o då kände jag att det blev väldigt hårt på ett ställe där, mjukare runt om, men hårt på just de stället.Kan väll inte ha vart bebisen ja kände där eller?? Eller vad kan de ha vart som var så hårt? För efter en kort stund så blev de mjukt där. Har iaf ring min bm så får vi se om hon hinner ringa upp idag..

Fien
0

Sammandragningar? Då blir magen hård….

[TanatosNyx]
0

menar du att sparkar inte är fosterrörelser? 🤪

Dexterr
0

#6 fast blir inte hela magen hård då? Nu va det en liten rund del på magen som va hård :) #7 Haha jag tänker typ att bebisen rör runt o gör kullerbyttor typ. Men att sparkar är sparkar. Men jo de är ju rörelser de med haha! Men fy vad orolig man blir :(

LoAEmma
0

Blir en liten fläck på magen hård så tänker jag att det är bäbisen du känner, en fot eller huvudet kanske :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
0

ja känner man en liten hård "kula" så är det bebisen som bökar :)

RoxannaS
0

Jag säger bara lita på din magkänsla. INGEN annan än DU kan tala om ifall något inte står rätt till. Så känner du dig det minsta orolig, eller tveksam så ring! Men de är som sagt vanligt att de kommer och går i de veckorna. 

Men tips man brukar få, drick kallt/sött, ligg på vänster sida, gör något plötsligt högt ljud i närheten av magen osv osv så brukar man kunna få någon känning i alla fall. 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
0

Mycket beror på hur de ligger. Jag var inne i v38 för att jag inte kände ngt. På ultraljudet såg man hur hon levde runt men jag kände inget och inget syntes på magen. Trots att det var så sent i graviditeten. Då låg hon och sparkade in mot ryggen.

Pontiac57
0

Jag va orolig/nojjig typ v 26 el likn och det är tydligen väldigt vanligt, när jag sen åkte in dagen innan bf sa min magkänsla att nu va det på allvar och det va det. Men gå efter magkänslan, bli inte för orolig i onödan bara för bebis har mycke plats att leva rövare på :)

Dexterr
1

Då var det nog bebisen jag kände :D va häftigt! Hon började iaf sparka o ha sig i bilen påväg till svärföräldrarna :). Och idag är hon lika aktiv som hon brukar, än sålänge iaf!