MA - hur långt efter positivt gravtest?
Som rubriken lyder. Hur många veckor efter en abort för ett MA kan man få ett positivt gravtest? När kan man börja försöka bli gravid på nytt? Vet att barnmorskan rekommenderar en mens emellan. Men om man inte vill vänta? Finns de risker med att inte vänta?
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Undrar också, så jag puttar upp tråden.
Okej :( tråkigt att höra att du misstänker att där inte var nån ÄL. Jag håller tummarna för dig. Har själv inte fått min mens ännu efter missfallet. Har haft lite stickningar i höger sida om magen, så som jag brukar ha innan blödningen kommer. Så lite hopp har jag, men jag tror faktiskt att kroppen inte är redo för en graviditet ännu.
Nä men läkaren sa också att man kan blöda utan ÄL speciellt när man har pcos. Hade inget ägg på G när vi var dit sist och jag hade en "fin slemhinna" men ja. Jag vet inte känns för "tunt" och klent för att vara vanlig mens känns de som. Men jag har också haft stickningar i sidorna osv. :/ så jag vet inte. Men ja. Om jag nu haft de så tog de sig då inte denna gången. :/
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Vi försökte på nytt så fort vi trodde blödningen slutat. Jag trodde att jag blödde i kanske 6-10v av MA men jag är osäker nuförtiden. Fick MA vid påsk 2013 och var gravid i augusti utan att jag egentligen märkt någon skillnad mellan blödning/mens.
och det jag trodde varit en mens kan inte alls stämma då Joel borde varit i ca v.10 då jag först kollade hos gyn men sen var det bara i v.4 eller nått. För läkaren antog att det var ett nytt MA.
Man kan få ett plus på gravtest upp till 9 veckor efter ett missfall eller MA.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes