Panik över magkramper.
Jag har SÅÅ ont i min mage hela tiden!!! Är i vecka 32 och detta har nu pågått i snart 2 veckor. Har vart inne på koller men allting ser jättebra ut och bebis påverkas inte någonting. De förstår inte varför jag har sådana kramper ! Nu måste jag fråga; finns det någon annan där ute som också hade sådana här kramper under graviditeten?? blir ju galen på att ständigt ha ont!! Alla säger att det inte ska göra ont att vara gravid men jag kan väll ändå inte var helt ensam om att ha det såhär ? ;(
Jag hade det så hela graviditeten. I vecka 35 började jag öppna mig. När jag blev igångsatt v 35+3 pga svår hepatos och så hade kroppen redan påbörjat förlossningen. De tog hinnorna på morgonen, på kvällen bad jag om värkstimulerande dropp, på natten föddes han :)
Jag hade heller inte påverkad tapp mesta delen av tiden, men plötsligt så hade det hänt en hel del mer eller mindre över en natt.
#1 När du började öppna dig, åkte du då in pga kramper eller hur kommer det sig att de kollade om du var öppen ?
de skulle sätta igång mig. De kontrollerade vilken metod de skulle sätta igång med.
Men jag var inne mååånga många gånger pga smärtsamma sammandragningar. Jag gick även pga det på antenatalen (har en sjukdom som gör att jag har ökad risk för prematurfödsel).