Vad tror ni - Gravid ändå?
Aldrig vart gravid och väntar gärna några år. Men hade velat höra era tankar - I juli hade jag stark känsla att jag va gravid då jag dumt nog haft oskyddat (avbrutet samlag) precis vid ÄL och det kändes som jag hade flera symptom. Men jag fick mens som vanligt så då försvann alla misstankar och ''symptom'' så jag gjorde aldrig något test.
Nu i augusti trodde jag att jag fick mens för två dagar sedan (ungefär när den skulle), men det va bara så otroligt lite och nu har det slutat blöda. Behövde knappt byta binda under dessa två dagar. Jag blöder alltid i 4 dagar var av de två första är rikligt, det bara rinner liksom, nu har det bara vart som lite droppar, knappt något alls. Men ändå blod. Och jag vill tillägga att jag aldrig haft någon ''mellanblödning'' eller liknande tidigare, utan alltid ''ordentlig''
Blir lite fundersam då det blossat upp massa ömma finnar (brukar få lite grann men nu snackar vi hela ansiktet fullt) och plitor i ansiktet, min mage har vart svullen i veckor och jag har gått upp i vikt trotts att jag verkligen vart noga med hälsosam kost o motion de senaste och borde fått motsatt effekt? Sen har jag vart jätte utmattat och ovanligt trött senaste 2-3 veckorna och haft svårt att sova, vilket jag inte heller brukar, och jag har inte misstänkt alls att jag är gravid, fören nu när mensen är så dryg?
Som sagt, inte haft samlag sen i Juli, och jag hade ganska ''vanlig'' mens efter det, men vad jag läser mig till är att det kan förekomma mens-liknanade blödningar trotts graviditet? Hur vanligt är det? Borde jag göra ett test?
Tack på förhand!

Jag tycker du bör ta ett test för att vara säker.
Sedan skriver du att du varit noga med hälsosam kost och motion de senaste, även ändringar i kost och motion kan ge rubbningar i hormonerna som påverkar både mensen och akne. Nu vet jag inte vad du ser som hälsosam kost och motion, men om man får i sig för lite kalorier, mm så kan man gå upp i vikt av det också för att kroppen tror att det är typ ont om mat och sparar på all energi den får i sig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för ditt svar, ska kanske köpa test bara för att utesluta tanken på att vara med barn. Angående kosten är mina ''ändringar'' uteslutet socker och gluten osv, Det som jag vanligtvis kan få sämre hy av eller bli uppsvullen, så lite konstigt är det. Idag, ''mens dag 3'' fick mensen för sig att komma tillbaka med några droppar.
Men jag har aldrig haft så dryg/ svag menstruation förut, någon som vet om det är vanligt? Om det inte är graviditet som är fallet, borde det vara någon annan hormonrubbning då?
Kan det var så att man får mindre blödningar om man är gravid, de datum man skulle haft mens - är det vanligt?
testa för att utesluta gravidiet ;)
Du borde absolut ta ett test om du har haft oskyddat samlag. Sen igen tror jag inte att dessa "symptom" behöver betyda något alls. Ibland så bråkar mensen litegrann med en fast man har haft en helt regelbunden och normal mens alla andra år. Jag var med om exakt likadant bara för någon månad sedan men det visade sig inte att vara något annat än kroppen som spelade mig ett spratt! :)