hur många av er..
..ska ta reda på kön alt. låta det komma som en överraskning? :-) Bara nyfiken och en lite kul "undersökning" tycker jag :-)
Jag vill veta vad det är för kön :)
Vi har kollat könet.
Vi ska ha en flicka <3. Av någon anledning kan jag säga de på hjärtat (har aldrig haft fel) jag drömmer om kön. Så tycker de är roligt att få de bekräftat med
Hihi på tal om att drömma om kön.. har gjort det tre gånger rrdan under graviditeten. Första gången drömde jag att det blev en pytteliten flicka, alltså mini-size, som varken var lik mig eller pappan.. :-S Andra gången drömde jag att vi var på väg hem i bilen från BB och plötsligt insåg vi att ingen av oss hade nån aning om det var en pojke eller flicka xD Inatt drömde jag att det blev en pojke, normalstor fast med väldigt stort huvud och lite skäggstubb :-S Haha helkonstiga drömmar man har som gravid :-P
Vi kollade med tredje (och sista barnet). Redan några dagar innan jag tog graviditetstestet så drömde jag att det var en Elina i magen så jag blev inte alls chockad när jag såg på stickan att jag var gravid. Då könet stämt med mina två tidigare barn så ville vi kolla så inte chocken blir stor ifall det visade sig vara ett annat kön. Vi valde att kolla redan på RUL, och även extrakontrollera på TUL , som visade samma kön =
.
.
En pojke visade det sig att det låg i min mage så min magkänsla var helt fel den gången :P
Vi kollade och det är första barnet, det blir en pojke. Känns på ett sätt skönt att ha lite koll då väldigt lite av våran tid har kunnat läggas på min graviditet pga sjukdom/dödsfall i familjen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Vi väntar vårat första barn och valde att ta reda på könet, vi fick en stark indikation av BM redan på kub att det var en liten pojke. Det bekräftades sedan på RUL :)
Vi har inte tagit reda på könet :) Jag har väl känt till och från att det nog är en pojke, men när jag har drömt om bebisen har det varit en flicka i drömmen. De allra flesta i vår omgivning tror vi väntar en flicka. Är bara ett par stycken som tror på en pojke.. Det återstår att se om några veckor när bebis tittar ut! :)
Jag har alltid sagt att jag vill låta det vara en överraskning, men nu när jag väl blev gravid kunde jag inte hålla mig så jag tog reda på könen, flickor precis som jag trodde!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Med första barnet fick jag inte, det gjordes inte då. Med andra så ville jag veta, då jag hade en pojk och ville ha en jänta med. Och det var det. Pappan gick dock ut och visste inte under hela graviditeten. Han hade redan en av varje och ville inte veta.
Vi har RUL om ca 5 veckor och tänkte egentligen inte ta reda på kön då jag alltid velat få det som överraskning.. men nu börjar jag bli sugen på att veta :-P hihi så nu får vi allt fundera några veckor :-)
Tittade när jag väntade vår son och var redan innan helt hundra på att det var en kille innan. Ska kolla den här gången också men är mindre säker nu. Var först övertygad om att det är en tjej men nu vet jag inte. Min man sa att han inte ville kolla på första graviditeten men när vi väl var på RUL så kunde han inte hålla sig. 😂
Yes, jag kollde vad jag skulle få. Hade alltid önskat mig en tjej och var så sjukt nervös, pappan ville ej veta. Men jag ville såklart veta så frågade, och det var en tjej :-)
Vi har inte kollat men vi känner på oss att det är en kille. Jag ville kolla men det ville inte gubben, och jag måste ju respektive även hans vilja. Jag hoppas att vi kollar kön på ett evt syskon, att inte veta tar kål på mig och att försöka hålla allt ganska könsneutralt är jättejobbigt. Nu är jag inte den som tycker att flickor ska ha flickigt och pojkar pojkigt, men någonstans vill man ju ändå dra åt det ena hållet beroende på kön, iallafall vill jag det.
Vi lät det bli en överaskning :) genom första halvan av grav trodde jag att det va en grabb men fick sen för mig att det va en flicka, ut kom en liten pojke :)
Vi kollade då vi båda var väldigt nyfikna. Sen spelade det ju ingen som helst roll vad det skulle bli. Det gick inte direkt att missa på UL heller, för det första som syntes var pungen. 😂😎 Nästa kommer vi säkert vilja ta reda på kön på också, när den dagen väl kommer. 🙂
Jag vill ta reda på vad det blir, stickar och syr mycket och ifall det blir en flicka kan det vara roligt att göra någon söt liten klänning/tunika också och inte bara halvneutrala koftor och tröjor :)
https://facebook.com/HantverkByGranholm/
En fråga till er! När jag och sambon blir gravid med syskonet så vill jag veta denna gången vilket kön det är men sambon vill absolut inte! Kan barnmorskan berätta för den ena av er? För här där jag bor så sa hon med sonen "om den ena vill veta men den andra inte vill, så berättar vi inte!" Men JAG vill ju veta denna gången! Haha
När det är dags för RUL så ska vi kolla :) men jag känner på mig att det blir en tös. På min sida så föds det väldigt många tjejer. På 10 barn som fötts i närmsta släkten är det 6 töser som fötts. Sambons släkt vet vi inget om då han är adopterad. Ska bli roligt att se vad det blir för något, vi är glada för vilket som :)
#18 Läs mitt svar ovan . 😉
#20 vilket bra sätt! Min nästa fråga blir då: hur lyckades du att inte försäga dig?? :)

Tog inte reda på könet med dottern, var tvärsäker på pojk men ut kom en tös! Tänker inte ta reda på det denna gången heller, ingen direkt känsla denna gång. Det enda jag önskar mig är en färdigbakad bebis som är pigg och stark kön är helt oväsentligt. Har personligen aldrig sett det roliga med att kolla kön, det känns lite som att öppna en julklapp långt före jul bara för att man kan…
#21 Jag kallade henne bäbisen hela tiden. 😊 Min son och vänner visste. Då kallade vi henne vid namn. Jag frågade på förlossningen då hon gått bort om han ville veta innan jag födde och då frågade han om det var en flicka. Så han kände nog på sig att jag var nöjd under graviditeten.
#23 jag beklagar djupt. Så ledsamt att höra.. ♡