Gravid iFokus

Gravid

Etikett: lilla-barnet
LĂ€st 2431 ggr
[Synnerlig]
0

Leksaker till bebis?

Min bebis blev idag 2 mĂ„nader gammal 😍

Jag kom och tÀnka pÄ att vi har knappt nÄgra leksaker över huvud taget till henne för hon har inte varit intresserad av sÄdant tidigare men jag tror att hon har börjat intressera sig lite mer för sina gosedjur hon har. Hon tittar i alla fall mer pÄ dem nÀr man hÄller upp dem för henne. IgÄr skaffade vi dessutom ett babygym.

Men jag undrar: NÀr började köpa leksaker till era bebisar? Vilka typer av leksaker köpte ni? NÀr blev dem intresserade av dem? Kan man tillverka egna leksaker av saker man har hemma som kan vara intressant för dem, t.ex. toarullar med torkade Àrtor i som rasslar, duger det?

IntehÀrutandÀr
0

Saker som lÄter sÄ de kan trÀna att fÀsta blicken Àr bra och speglar. Leksaker hade vi sen innan, frÄn mig och lillebror. Och lite nya. En stor blÄ plastbil hade han som han lekte med i flera Är. Den finns kvar 17 Är senare till nÀsta generation.

Surpan
0

Jag tror nog man kan hitta mĂ„nga saker i hemmet som Ă€r facinerande för smĂ„ bebisar, allt Ă€r ju nytt liksom. Vet att jag satt och roade ett litet barn en hel kvĂ€ll med mina glittriga naglar. Även rasslande nycklar och halsband Ă€r kul.

/Surpan

Louen
0

VÄr Àldsta dotter Àlskade Colaflaskor. Tomma Colaflaskor, tror det var den röda fÀrgen som gjorde det. VÄr yngsta dotter gillar babygymmet och en handdocka som Àr fÀrgglad (sen har vi leksaker frÄn stora tjejen kvar men hon föredrar att ligga och greppa sakerna i babygymmet! )

[GrÄHÀxa]
0

SmÄ fingerdockor gillar dottern, finns med tex babblarna pÄ BR. Dom lockar henne till att trÀna pÄ att greppa, sÄ det Àr ju bra. Mjuka skallror och en tygbok med spegel och prassel i Àr annars favoriterna.

Jag  virka smĂ„ amigurumifigurer till henne nĂ€r tiden rĂ€cker till, vilket den inte gör sĂ„ ofta :P 

Det kanske inte rĂ€knas som leksaker men vi har massor av böcker som vi lĂ€ser för henne och har gjort det sedan hon var nĂ„gra veckor. Det uppskattas mycket! Hon kanske inte förstĂ„r vad det handlar om Ă€nnu, men hon blir glad av att titta pĂ„ bilderna och lyssna. OcksĂ„ Ă€r det ju bra för sprĂ„kutvecklingen med :) 

Idag har hon dock lekt med en tvÀttlapp frÄn ikea och haft himla roligt, sÄ det behöver ju inte vara nÄgra dyra leksaker direkt haha ^^

Juvela
0

Tror att det kan ha varit i ungefÀr den Äldern dottern började intressera sig för leksaker. Vi köpte ekologiska tugg-/klÀmmleksaker och skallror. Spegel var ocksÄ populÀrt, precis som tygsnuttar med prassel och olika ljud i (fast den senare var kanske nÀr hon var lite Àldre?).

[Synnerlig]
0

Minns ni nĂ€r era barn började intressera sig för leksakerna? :) Än sĂ„ lĂ€nge verkar hon inte vara intresserad utav leksaker men kan titta pĂ„ dem lite ibland nĂ€r jag hĂ„ller dem framför henne.

[GrÄHÀxa]
0

Vid 2 mÄnader tittade hon mest men ju bÀttre hon blivit pÄ att greppa ju mer intresserad har hon blivit av leksaker och allt annat man kan pilla pÄ med för den delen :P

mollyt
0

VÄr dotter Àr 4 mÄnader och nu tuggar/pillar hon massor pÄ sin Sophie-giraff och vi har Àven köpt en fÀrgglad "prasselbok" med djur som hon Àlskar. Den köpte vi efter att vi insett att hon börjat prassla med plastpÄsar som lÄg i nÀrheten. Sedan har hon en del gosedjur som hon kan mysa med, men annars har vi inte sÄ mycket leksaker Ànnu.