Tips när man känner sig ensam?
En sak som är så jobbigt med att vänta barn. De är att man känner sig så ensam jämt. Har ni några tips på vad man kan göra för att inte behöva tänka på det? Försöker glo på film men de hjälper inte. :(
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jobbar du inte?
/Maria
Då är vi ensamma tillsammans. Är arbetslös. Jag har blivit så stor och är alltid jättetrött så jag orkar inte gå ut så mycket eller träffa vänner. När sambon jobbar är det jättetråkigt. Jag glor på serier mest hela dagarna och längtar tills bebisen är ute så jag kan gå på promenader och orka träffa människor :)
Har tyvärr inget tips på sysselsättning mer än att planera aktiviteter att göra när bebisen är ute :/
Jag känner mig också ensam jag, fast jag jobbar. Jag kan inte prata med folk om graviditeten, för vi håller det hemligt ett tag till (utom för familjen). Jag kan inte gå ut och dricka ett glas vin med mina vänner utan jobbiga bortförklaringar. Jag orkar inte hitta på något under en längre tid än någon timme för jag är astrött hela tiden. Vi kan inte planera för barnets ankomst i och med det ständiga "missfallshotet" innan v12. Jag trodde på något sätt att en graviditet var lite mer rosenskimrande.
/Surpan
Jag sysselsatte mig med att läsa på om barnvagnar, leta inspiration på pinterest till barnrummet, leta mönster till babykläder att se och pyssla. I v 13 började jag renovera barnrummet och måla så hade hela tiden nåt att göra. Det är första barnet så hade massvis att läsa på om och gillar att nörda ner mig i saker :) Du kan inte hitta någon kurs som kan hjälpa dig att komma in på den utbildningen du vill läsa? Man kan ringa syo i staden man bor i och få tips och råd på hur man ska göra för att öka sina chanser att komma in och hitta lämpliga korta kurser, det gjorde jag när jag inte kom in på min utbildning på första försöket.
#7 Har ju ett barn redan så man kan väl de mesta redan 🙈 Ska flytta så finns inget rum eller dylikt att piffa upp. 🙈 Barnvagn har jag de mesta finns. Jag är inte så insatt i hur sånt där funkar helt ärligt. Skulle gå samma utbildning som mamma var det tänkt. Via samma utbildare. Men dem hade flyttat upp till centrala Stockholm istället för Södertälje och jag bor ju utanför så vi har liksom ingenting här där jag bor 🙈 Vill plugga på distans. Blir för pressat att sitta i skolbänk igen när jag blev skoltrött i 6:an i grundskolan. Har inte gått gymnasium eller något heller 🙈

Vet inte hur gammalt ditt barn är men här finna tex öppna förskolan nu är det väl sommarstängt men iaf här… Eftersom du har ett barn så finns det ju massa man kan hitta på som varken behöver kosta eller vara för omständigt. Är väl egentligen bara fantasin som sätter stopp. Jag jobbar för visso har precis påbörjat min semester nu så jag njuter i fulla drag, väntar också barn nr 2 och går in i vecka 15 i övermorgon.
#8 ja men då är det kanske ett ypperligt tillfälle att ta lite strökurser :) jag hade bara samlat betyg från gymnasiet så hade inte full behörighet till utbildningen jag ville gå så pluggade upp mina betyg på distans samtidigt som jag jobbade. Om du inte gått gymnasiet så är du även berättigad att plugga via komvux, syo kan hjälpa till med att kolla upp vad som är bäst att läsa och var du kan läsa kurserna på distans. Du kan även själv välja vilken hastighet och hur många kurser du vill läsa samtidigt. För att hitta din syo så kan du gå in på din kommuns hemsida så ska det finnas mail och telefonnummer :)
#12 vad märkligt. Tydligen så ska det vara okej att kontakta syo på skolor utan att man går där, här finns lite info http://www.studera.nu/att-valja-utbildning/studievagledning/studievagledaren-hjalper-dig/ Hoppas du inte tycker att jag är tjatig, jag hade själv jättesvårt att få ordning på studierna och hade önskat att någon hade kunnat peka mig i rätt riktning. :)
Vet inte riktigt vad du har tänkt dig. Jag har själv ett spel från google play som heter crosscraze. Är typ alfapet/wordfeud, finns som gratis eller betala. Gratisversionen som jag har så spelar man själv mot mobilen.
Man kan lämna spelet när man vill och sen återupptas det nästan gång man öppnar det. Finns bara en layout, men det tycker inte jag gör nåt. Man kan välja språk så är man duktig på annat språk eller vill lära sig stava bättre så kan man testa nåt annat språk.
Enda negativa som jag känner när det gäller det är att det inte kan svenska språket fullt ut. Ibland skriver "motståndaren" ord som egentligen inte finns, oftast är det väl att den lägger till bokstaven s i slutet på ord fast det inte finns med den stavningen och att vissa ord som faktiskt finns får man frågan om det ska tillåtas och då är det bara att klicka ok på det. Fast bådadera kan jag stå ut med.
Det man betalar för har fler layouts och man kan välja om man vill spela mot mobilen eller mot andra människor. Inte kollat vilka andra funktioner det har gentemot det fria.
Tiden försvinner rätt snabbt när man sitter med det. Ja fast hur snabbt beror väl på hur duktig man är på att skapa ord av bokstäverna.
.
Mår du bra så skaffa ett jobb/extra jobb? :)
#16 Inte så lätt att få något när man inte har någon utbildning, har inga kontakter eller något heller. 😐 Har inte ens ett CV 😮
Hade jag vetat vart vi hamnar när vi flyttar hade de varit lättare att skriva in sig på arbetsförmedlingen och lullat lite hos såna där terapeuter som hade kunnat få hjälpa mig att gräva lite i vad jag egentligen vill jobba med/som sen. Men jag har inte riktigt någon lust att springa på ett ställe för att sedan byta för att vi flyttar, tycker de bara blir jobbigt när man får byta människor att prata med jämt, så trött på att behöva börja om hela tiden, de som hände sist så jag kom aldrig någon vart i alla fall. Hade hellre velat haft ett ställe och helst en och samma människa att träffa och bolla med. Men just nu känner jag mig bara lost. Satt å kolla lite på platsbanken(?) på AF för att kolla olika jobb, få lite förslag sådär på vad de finns för jobb, men de finns inget som känns lockande liksom. 😐 känner mig omständig faktiskt haha
Försök att inte se så stort på det? Typ ring lokala affären? Fiket? Dela ut tidningar? Ngt lokalt och enkelt under en kort period? :)