Akut, kondom gled av
Hej! Jag vet inte om det är super rätt sajt här men iallafall behöver stor hjälp.
Ska göra detta kort.
Jag är 15, pojkvän 15.
I torsdag den 29/6 hade vi sex oskyddat men vi kollade hela tiden att pojkvännen ej kom, hans sperma kom inte i mig iallafall. tog p piller 30/6 tack vare ungdomsmottagningen.
Vi hade sex igår 4/7 vi hade kondom, men när jag gick ur så såg jag kondomen var borta, den var i mig så den hade glidit av jag fick stor panik och var nt säker men tror han hade kommit, inte värsta sprutandet sådär i mig men iallafall jag fick stor panik, fick tårar o allt men han tog vatten och tvättade mig där nere och torkade sen om igen och tog in sitt finger med vatten och torkade. Vi gick till ungdomsmottagningen men det var stängt ÄVEN OM DET SKULLE STÄNGAS OM EN HALV TIMME OCH INTE TIDIGARE.
Jag bara undrar
1. Vad ska jag göra har panik
2. Finns de risk jag blir gravid
3. Kan p pillret fortfarande påverka så chansen blir ändå mindre
4. Finns det några råd vad jag ska göra (Utan att blanda in familj)
gheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Jag hade gått till ungdomsmottagningen idag 5/7 och hört med dem, kan ju få ett dagen efter piller i upp till 72 timmar efter "olyckan". Att tvätta med vatten gör inte mycket nytta alls snarare ingen.
Tog du bara 1 ppiller? Har du börjat äta dem regelbundet så har du skydd, men bara 1 piller gör ingen skillnad om du sen slutade igen.
#2 hon fick antagligen ett akut p-piller på UMO. :)
/Surpan

Ta ett dagenefterpiller.
Dagen efterpiller går att köpa på apoteket.
#6 Ja, så är det nog! Förlåt, då va det ett dåligt råd. Börjar glömma bort sånt där med åldersgränser när jag själv inte behöver tänka på det längre.
Läkemedel på affärer måste man vara 18 år för att köpa, men inte på apoteket, så TS ska kunna gå till apoteket och köpa sig ett akut p-piller.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.