Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1141 ggr
[freeatlast]
0

ljusbruna flytningar...

Är så otroligt ledsen och orolig just nu :-( När jag vaknade på morgonen idag och gick på toa så kom det ljusbruna flytningar på pappret när jag torkade mig. Fick såklart panik och började gråta. Gick till sovrummet och tittade på lakanet i sängen och där var det också torkade fläckar av ljusbruna flytningar. Jag har inte direkt ont, eller ja nu gör det ont i magen men det kan nog vara oron. Hade inte ont inatt iaf. Jag försökte ringa sjukvårdsupplysningen men min mobil krånglar och efter två avbrutna samtal och över en timmes köande i telefon så åkte vi till akuten. Nu sitter jag och väntar, vem vet hur länge det ska dröja… har iaf tagit flera prover och det verkar som att de ska kolla upp detta. Känns bra men är livrädd för vad beskedet blir…

[freeatlast]
0

*känns bra att de kollar upp det alltså.

[Jennah]
0

Åh :0 vet inte alls vad det betyder, ville mest bara ge en styrkekram. Hoppas allt är bra!!

[freeatlast]
1

Tack Jennah! Det hoppas jag med.. kram

oh-la
2

Hur går det? Har du fått hjälp än? Har varit inne och kollat hela dagen och hållit tummarna för att det ska gå bra!

[freeatlast]
3

Tack oh-la! :-) Jag fick sitta och vänta drygt fem timmar på akuten, men sen fick jag hjälp av en riktigt bra läkare. Det var en fruktansvärd väntan innan men är glad att vi väntade iaf. Läkaren gjorde en gyn-undersökning på mig och kände så livmodern och livmodertappen var som de skulle och allt verkade bra. Sen gjorde han ett vul på mig och vi fick se den lill*!! Det var så häftigt, hihi det var en livlig krabat, höll på att slå kullerbyttor när vi tittade :-) och så fick vi se hjärtat och allt verkar vara jättebra :-) Så det visade sig att allt står rätt till och att jag har en liten busunge i magen som växer som den ska :-) är så otroligt glad nu :-) <3 Blödningen/flytningarna vet vi inte riktigt varför de kom eller vad som orsakade dem, men jag och sambon hade sex igår kväll så funderar på om det kan vara anledningen..? Hur som, jag är vääääldigt glad och lättad nu :-) kram på er!

oh-la
0

#5, åh så skönt att höra!!! Härligt med en livlig liten krabat där inne :) sex kan få kärl att brista så det blir små blödningar. Det är så blodfylld där nere när man är gravid så minsta lilla kan blöda ordentligt! Ne, skönt att allt gick bra :)

[Jennah]
0

Grattis freeatlast! :D

Sparven88
0

Härliga nyheter! Jag blödde typ alltid efter att sambon och jag haft sex. Liksom du fick jag panik och har suttit många gånger i telefonkö till sjuk.upp. Där sa de att blodkärlen och slemhinnor blir så känsliga när man är gravid och att man alltså blöder mycket lättare. Skönt att allt såg bra! :)

[freeatlast]
0

Ja nu känns det som att man kan slappna av lite mer också så det är väldigt skönt :-) Jag trodde att jag var på precis 10 veckor idag men det visade sig vara 10+4 ;-) så några dagars mindre väntan till 12 veckor dessutom :-) Ja, man är nog väldigt känslig "där nere" nu under graviditeten… så det behöver ju inte vara det värsta som händer alltid…men fasen vad uppskrämd man blir när det kommer konstiga flytningar eller blod ändå :-S

Zelmabus
1

Så könt att allt var bra med den lilla :-)

Niini
0

Bruna flytningar brukar i allmänhet inte vara nån fara. Kul att få se lillen hur som 🙂