Dragit ut tand!
Jag drog ut en visdomstand igår (gravid vecka 9) och herregud vad ont jag har! Alvedon hjälper som piss i sjön :-( finns det något man kan göra ta?
Citodon :)
Jag har dragit ut tre visdomständer det här året och sista tanden drog jag innan jag visste att jag var gravid. Jag hade rejäla rötter på den sista och sydde några stygn. Jag provade alla smärtstillande men inget hjälpte. Fick även antibiotika. Jag fick då gå tillbaka till tandläkaren och få en tamponad i såret. Det gjorde så ont för käkbenet var blottat. Tamponaden var indränkt i lokalbedövning och antibiotika. Gick dit vartannat dag. Det tog bort den smärtan som ingen värktablett gjorde! Jag kämpade med smärtan i tre veckor. När jag fick tamponaden blev jag människa igen! Du kan äta Citodon!
Tack för svar! Vilken typ av Citodon kan jag äta?
Enligt vårdcentralen kunde jag inte få Citodon :-( för att jag var så tidigt gravid! Stämmer det?
Jag vet inte vad man kan ta för läkemedel men jag hade ringt till barnmorskemottagningen, de har nog bättre koll på vad du, som gravid, kan ta för smärtlindring jämfört med vanliga vårdcentralen eller 1177 (har själv blivit hänvisad dit när jag ringt och frågat 1177 nämligen) :-)
Vårdcentralen brukar överdriva lite tycker jag. Jag gick till läkaren på mvc i v 7 och fick citodon utskrivet istället för min vanliga migränmedicin. Får ta två tabletter åt gången fyra gånger per dag redan då så det ska inte vara någon fara.
Säger som #6 jag fick det för migrän.
nej vårdcentralen har noll koll, du behöver en ordentligt insatt läkare.