Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1063 ggr
Alice__
0

Är jag gravid ?

Hej! Det är nämligen så att jag och min kille har haft nu oskyddat sex 2 gånger( ja jag vet kanske dumt ni behöver ej påpeka det) hur som helst dagen då vi hade den första oskyddade samlaget började nämligen min mens då jag hade fått lite blödningar , men inget kom när vi höll på och efteråt gick vi direkt och köpte en dagen efter p- piller och min mens rubbades och kom inte då på en vecka. Efter den här veckan hade vi oskyddat sex igen och köpte återigen en dagen efter p-piller direkt efter och min mens kom tillbaka och höll på i 7 dagar . Är det troligen att jag är gravid trots att jag fick mensen ? Jag känner dragningar i magen trots att min mens är slut och mår illa så fort ja äter något nu. Är jätte orolig så vänligen tack för snabba och seriösa svar.

RoxannaS
0

Köp ett grav test och prova. Vi kan tyvärr inte svara på om du är gravid. Jag vet att jag tagit ett sånt piller någon gång och fått magsmärtor och illamående samt huvudvärk som fasen av dem. Så de kan vara biverkningar från dem du känner. Men köp ett test i fall att.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oddahviing
1

Det är inte bra för kroppen att knapra dagen-efter piller så ofta. Jag tror inte du är gravid, men man vet aldrig, köp ett test för att veta säkert. Och gå till gyn/unga vuxna för råd om bättre preventivmedel 🙂 Jag tycker du borde läsa på om Billings Ovulation Method, vilket innebär att man kollar sina flytningar för att veta ungefär vart i menscykeln man är och när man är som mest fertil. Hade ni sex när du precis börjat få mens är du med största sannolikhet inte fertil eftersom det är i slutet på cykeln. Du får mens c:a 2 veckor efter ägglossning och c:a 2 veckor efter första mensdagen får du ägglossning. Men det kan variera från person till person med några dagar. Dagen efter pillret kan ha slagit om din cykel vilket är svårare att avgöra om du var som mest fertil vid samlag eller ej.

'-Headlights on the highway-'

[TanatosNyx]
0

Dagen efterpiller är en jättedos hormoner på engång för kroppen som blir helt ur fas, det kan mycket troligt handla om biverkningar. Men ta ett test för säkerhets skull.

[Devya]
0

Du har fått i dig en massa hormoner och din kropp reagerar. Låter ganska vettigt att din kropp är ur balans just nu.

Om du är rädd för att vara gravid så ta ett test om 3-4 veckor.