Kan inte bli gravid
Jag och min sambo har försökt få barn i två års tid.
Vi fick för en månad sen reda på att vi inte kan få barn på egen hand.
Hans spermier är få och inte så bra simmare och min kropp släpper inte äggen så jag har sällan mens.
Enda chansen vi har att få biologiska barn är via IVF.
Vi väntar fortfarande på att höra från kliniken om att starta allt.
Finns det någon här som går igenom samma sak och som kan dela med sig lite?
Min syster är den enda som genomgått de men hon var så negativ mot mig. Hon sa att det inte var värt de och att man aldrig ska tro att man får barn på de sättet, bara för att hon själv fick missfall för att hon var med på en roddtävling i tidig graviditet.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Jag känner två stycken (och en som håller på) som fått hjälp av ivf och fått barn. Den ena som hade liknande som ni har precis fått sitt andra barn. Jag tycker det var riktigt onödigt sagt av din syster, väldigt bittert. Försök att skaka av dig det. Jag ville egentligen bara önska lycka till och säga att det kan gå väldigt bra med ivf också. Hoppas någon med personliga erfarenheter av det kan ge lite bättre svar. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#1 Ja min syster hon bryr jag mig inte så mycket om, hon är 20 år äldre än mig så tror mycket är det att hon har svårt att inse att sin "lilla" lillasyster börjar bli väldigt vuxen

Har inga erfarenheter själv, men två bekanta som har fått varsin pojke med IVF och det gick jättebra för båda två 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Alltså, en roddtävling orsakar inte missfall…
Precis som #4 skriver , man får inte missfall pga en roddtävling.
Även personer som gör IVF får missfall utav samma skäl som de som inte gör IVF.
Om man gör saker man inte är van vid i tidig gravitet kan visst risken öka. Men tänker inte gå vidare, har man inget med det jag ville behöver man inte yttra sig, jag behöver bara folk som gjort detta inte kommentarer om annat
Vi försöker bara undvika faktafel, nygravida är ofta väldigt oroliga ändå. Du behöver inte bli upprörd över det, det är ingen som menar något illa.
Jag har en kompis som fick samma besked, att de inte kunde få barn och de hade ändå försökt i flera år. De påbörjade behandling och helt plötsligt blev hon gravid! Nu väntas barn nummer två:-)
Jag har 2 vänner som insemineras (en av dem är gravid nu) och 1 vän som försöker med IVF. Tyvärr ingen egen erfarenhet, men önskar er all lycka till!