Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 875 ggr
MinnaJosefin
0

Rejäl ilning?

Hej! En liten fråga som kanske någon känner igen? Jag var på ÄL+8 igår och det är vårt första försök denna månaden. Igår kände jag på samma punkt i livmodern, på vänster sidan, att det ilade till rejält i en sekund. Det släppte, återkom efter kanske 10 sek. Så höll det på från och till hela kvällen. Det pausades under 30 min ett tillfälle, sen kom det igen. det ilade rejält, så mkt så jag drog upp benen och försöker lägga mig så jag inte kände det. Det är samma sida som jag kände min ÄL denna månaden (känner av min ÄL väldigt tydligt, denna gången släpptes ägget från vänster sida haha), men vet inte om det har med det att göra? Vad tror ni? Nu hoppas man ju såklart att det är något men upplevde aldrig det med sonen har jag för mig..

[TanatosNyx]
0

Jag kände det du beskriver bägge gångerna jag blev gravid. Men det kan ju självklart vara vad som helst :)

Jag fick även stänkblödning båda gångerna.

MinnaJosefin
0

Åh, spännande :) Med sonen fick jag nidblödning exakt denna tiden med men aldrig ilning. Jag har inte upptäckt någon nidblödning än men däremot då denna ilning igår. Hu länge hade du ilningarna? För jag har inte känt något alls idag, bara igårkväll fram till jag la mig..

[TanatosNyx]
0

Jag kände en kort stund så som du beskriver :)

MinnaJosefin
0

#3 okej. Det kom 3 gånger efter varandra idag igen, återigen när jag låg ner. Sen försvann det… konstigt. Kanske är för mensen ska komma på fredag, dock har jag aldrig haft såna menssymptom innan.

MinnaJosefin
0

Hej igen! Nu kommer jag med en annan sak som jag inte heller vart med om tidigare. Jag har beräknad mens idag. Det som har varit konstigt denna gången är att jag brukar småblöda ngr dagar innan mens, men brunaktigt, och med lite mensvärk. Sen kommer alltid mensen på den beräknade dagen och med kraftig mensvärk och mycket blod på en gång. Denna gången är det annorlunda. Jag har haft mensvärk som vanligt dessa dagarna innan mens, dock inte bruna utan ljusröda. Idag då jag ska ha mens har jag ingen som helt mensvärk känning, jag blödde imorse när jag satte mig på toan och tänkte att nu kommer mensen, men det var klumpar i det lilla blod som kom?! Jag har aldrig klumpar när jag har mens (fast jag vet att det är vanligt). Fortfarande ingen mensvärk än, blöder ingenting när jag gör saker, men när jag sätter mig på toan så kommer det ut lite blod och med klumpar i.. vad kan detta vara?? Det är inte alls som det brukar vara vid min vanliga menstruation..

MinnaJosefin
0

Det jag tycker är konstigt är att jag blöder inte alls än. Bara när jag sätter mig på toan och torkar mig. Kan det vara som jag är gravid eller ett väldigt tidigt missfall? Har någon erfarenhet av något liknande?

Roxie
0

Ta ett test? :)

// Sofia

MinnaJosefin
0

#7 Funderar på om det inte är för tidigt? Kan man testa på kvällen på BIM dagen? Med sonen plussade jag inte försen bim+9, så känns som om det kommer gå åt mååånga test om jag ska börja nu :)

Roxie
0

Individuellt men enligt testen ska man kunna testa sig på BIM-dagen.

// Sofia

MinnaJosefin
1

Ingen mens kom igår. Konstant lite mensvärk sen igår (idag med) men bara lite ljusrött på pappret när jag torkar mig.. blir gravtest idag!:)