Få ut förlossningsjournal(?).
Jag fick höra idag att man kan få ut sin förlossningsjournal. En kompis hade skickat brev till där hon var på förlossning och bett att få förlossningsjournalen hemskickad, vilket hon fick.
Nu är det 5 år sedan min senaste förlossning (och på ett annat ställe), men visst finns de kvar? Någon som begärt ut sin förlossningsjournal från Huddinge?
Jag var inne på 1177 igår och hade kvar vaccinationer från 2008, så du kanske kan se din förlossningsjournal där också? Annars kan du ju ringa och fråga🙂
Kanon, tack ska kolla det :)
Hoppas att du finner vad du söker!

Jag fick ut mina för nått år sen och mina barn är födda 83 85 87 och 89. Man kan beställa dem via nätet.
Stolt ägare till tre La permer
Kunde inte se längre bak än 2015, men ska gå att beställa ut journaler därifrån så jag gjorde de och hoppas att det blev rätt :)
Tack för hjälpen
Det där med att få ut journalen fungerar olika beroende på vilket landsting det är men jag är ganska säker på att man har rätt till den. Jag ville ha min men när jag fick reda på att det kostade och att jag inte kunde få den direkt av barnmorskan på efterkontrollen utan fick be i receptionen, så fegade jag ur. Tänkte att det var lika bra att lämna det bakom mig. Nu nio månader senare så har jag bearbetat det mesta och det är det bara en liten grej jag undrar över som jag kommer att fråga om om jag skulle hamna på det där stället igen :)
#7 Jo det stod att sida 1-9 var gratis, men sida 10 kosta 50kr och sen sidor utöver det var det nån liten summa per sida.
Nu när det börjar närma sig nästa förlossning ville jag ha journal från min tidigare. Så mycket som hände som jag inte minns och vill ha lite koll och veta.
Vilket landsting tillhör du?

Jag fick min på bb utan att be om det. Danderyd.
#8 Skåne.
Åh, hoppas att du får den snart!🙂
Vi får våra per automatik nu för tiden i Dalarna, om man inte får avlidet barn som mig - då fick man be om det,
Då jag fick sonen 1999 så fick man ingen mer än en liten lapp med apgar, blödning och stygn, Skulle få köpa den för 25 öre per blad,

Fick min på efterkontrollen, frågade aldrig ens.. Bor i Västra Götaland.
Bor i Skåne och fick också min på efterkontrollen, utan att fråga. Detta är 5 år sen
bor också i västra Götaland men har inte fått min, beror kanske på annat också. Fast vi gick igenom den på efterkontrollen & de hade inte skrivit så mycket. Hade ändå varit lite kul att ha.
#8 vad kostar den här då? Bor i Skåne nu och vill ju troligtvis ha den sen efter förlossningen här till hösten.
Att det kan vara så olika fastän man kor i samma län. Tycker ju att sådana rutiner borde vara samma. Minns faktiskt inte om jag fick min, papper och saker har hamnat helt tokigt (eller försvunnit) efter flytten neråt. Den i alla fall beställd nu så jag hoppas den kommer nu inom kort.

Tog flera månader innan jag orkade läsa min och när jag gjorde det mådde jag bara dåligt. Kommer nog aldrig titta på den igen.
Jag fick en del av mon journal när jag lämnade bb och resterande operationsnoteringar vid efterkontrollen, inget jag behövde be om
När jag loggat in på 1177 står det att det bara är vissa Landsting där man kan se sina journaler, och där finns inte mitt med. Hur beställer man journalen så man får den hemskickad?
#20 jag ville ha från Huddinge förlossning och googlade på det. Råkade få upp Huddinges journal-sida på 1177 som sökförslag och kunde där igenom ansökan om journalen. Klicka jag mig sen till start-sidan på min inloggning då hitta jag ingen genväg till just Huddinge. Jag kunde inte sen min heller, men däremot välja varifrån jag ville ha journal o mellan vilka datum den gällde. Pröva googla dig fram.
Jag fick med min i pappersform utan att behöva be om det!
Hämtade min hos posten i förrgår. 171 jäkla spänn (12 sidor)! FI fan! Men nu har jag den i alla fall.