UVI eller ?
Har haft ont i magen flera dagar nu, enda sen jag plussade. Börjar fundera på om det är UVI eller om de bara är graviditeten? Har liksom ont rätt långt ner, ibland gör de ont i magen när jag kissar. Och brukar oftast få mensvärk efter det.
Magontet är värst på kvällarna. Dessutom har jag extremt ont i ryggen, längst ner typ. Blir så att jag får ont när jag rört på mig en stund.
Läste sen på 1177 att när man har njurbäckeninflammation så kan man få ont i ländryggen..
Blir att ringa vårdcentralen imorgon vilketsom..
När skulle du haft mens? Mina graviditeter har inletts med ganska många dagars "mensvärk" i samband med att jag skulle haft mens. Du kan ju köra massa uvi-kurer för säkerhets skull.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#0: Det är ju inte fel att kolla upp det om det skulle vara en urinvägsinflamation. Har själv haft njurbäckensinflamation och då var jag riktigt dålig i två veckor med feber och orkade inte röra mig speciellt mycket pga att jag hade ont i njurarna. Under min graviditet så har jag i stort sett haft ont i min mage sedan vecka 6 och det har tyvärr inte blivit bättre. Går in i vecka 22 i morgon. Du kan ju alltid ringa barnmorskan och rådfråga de.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Med uvi så brukar det svida när man kissar, dvs i urinröret. Ont i magen kan det väl kanske också göra, men brukar nog mer vara att det svider. Var ett tag sen jag själv hade de sist, men detta e vad jag minns från tidigare gånger. Så jag tror mer på något annat.

Uvi under graviditet kan kännas annorlunda än vanligt. Man kan gå med det utan att fatta att det är Uvi, så kan vara bra att kolla upp.
Kolla upp det. GBS kan vara dödligt för bäbis.
#3: Jag har aldrig haft ont när jag har urinvägsinfektion så det är väldigt individuellt.
Bättre att kolla upp det en gång för mycket. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tack för era svar. Väntar på att vc ska ringa upp :)
Frågan är ju hur jag tar mig dit om jag får en tid…
Provet visade att jag hade en förändring i urinen så ska äta pencilin i 5 dagar nu. Berättade även om mina magsmärtor o fick då träffa en doktor. Han klämde på magen länge o jag började såklart gråta för jag blev så otroligt orolig. Berättade att jag var rädd för missfall. Och eftersom ja va så orolig så ville han lugna mig o gjorde ett blodprov. Allt såg bra ut. Men vad kollade han på blodprovet?? Jag förstod han inte tyvärr :(
Kanske sänka - för att kolla om det finns tecken på allvarlig infektion.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
HCG, graviditetshormonnivåerna antagligen. Och antagligen sänka som ovan nämner för att få en ledtråd om det kan finnas infektion i buken (av t.ex. blindtarmen), och kanske lite annat, typ blodvärde kan vara aktuellt vid magsmärta.
Han sa något om att något låg under 5. Och att det var bra.
Då var det sänka/infektionsvärde :)