Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 4509 ggr
[Thiah]
0

Vi som planerar bebis 2016#5

Roxie
0

Hoppar in här :)

// Sofia

densomundrar
0

Beklagar soundtrack :-(

hellomissduh
0

Sätter en tass 😃

Har inte så mkt att komma med, antagligen haft ÄL nyligen (vet ju inte om det funkar) så nu väntar vi på mensen om cirkus 2 veckor :)

LaSadie
0

Snart är möjligheten för 2016 över men får väl hoppa in. Det verkar inte bli 2016 bäbis för mig utan nya tag till nästa år om jag pallar.

densomundrar
0

Ja, tiden går snabbt förutom när man väntar på resultatet efter ÄL :-P

Roxie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om vi har tur så har vi förhoppningsvis lyckats pricka in ÄL denna månad. Sista chansen för en 2016-bebis så vi får hålla tummarna att det tar sig :) Stickan längst ner är från idag och den ovan från igår osv..

// Sofia

Josefineutank
5

Hoppar in här! Jag och min sambo bestämde att vi skulle börja försöka och det tog sig på första :-) Plussade i tisdags och går in i vecka 5 imorgon!

densomundrar
0

Lycka till och grattis :-)

LaSadie
0

Grattis!

hellomissduh
0

Grattis #7 !

densomundrar
0

Beräknad mens på tisdag, tror mensen är på g för nu värker det i min berömda knöl i bröstet. Aja, vi får se…

Asjak74
0

Sitter på mitt arbete (jobbar natt) och våndas över mina onda bröst. Fick ta av mig min BH. Hoppas på plus på fredag trots mensvärk. Har läst att man kan ha det som vanligt trots gravid. Än finns det hopp o vi håller tummarna 😉

densomundrar
0

#12 spännande, håller tummarna :-)

densomundrar
0

Jag har lite beslutsångest. Förra gången jag gick på pregotime tog det vore och lindrar mina menstecken och besvär betydligt, kände inget alls. Denna gång är mina bröst och framförallt bröstvårtorna jättekänsliga. Jag brukar få en knöl i ena bröstet som är öm men nu är båda brösten, hela brösten, ömma. Jag vet att pregotime förmodligen kan spöka med min kropp rejält och jag vet inte om jag vågar hoppas? Beräknad mens imorgon, frågan är om jag ska eller inte ska ta graviditetstest imorgonbitti, då borde jag ju veta om det vart något eller inte, men känns även som att jag kanske borde vänta några dagar för att inte "slösa pengar" på test…. Hur hade ni gjort?

[TanatosNyx]
0

jag hade i tanken väntat, är du gravid så är du- Men i praktiken hade jag nog inte orkat vänta… finns asbilliga tester på testlagret, heh..

mjioo
0

Jag håller med ovanstående, i teorin så hade jag väntat men hade nog varit för otålig :)

soundtrack
0

Samma här. Har alltid tänkt att det är bättre att vänta några dagar extra, blir mer besviken av ett negativt test än att mensen kommer, men trots det testade jag ju på BIM -1 förra gången och lär inte kunna hålla mig framöver heller ;)

Niini
0

#14 Instämmer med övriga 😂

densomundrar
0

Då vi är två på den här resan då rådfrågade jag min gubbe, han tyckte jag skulle vänta. Det är skönt att man har en fästman som är lugnare än en själv, någon som kan bromsa mig lite annars hade jag tagit det imorgon. Får väl vänta till.. Onsdag kanske :-P

densomundrar
0

Har inte mensen kommit imorgonbitti så tar jag ett test, iof vet jag att jag, precis som nr 17 skriver, blir mer besviken av ett negativt test än mensen, men då vet jag iallafall med största sannolikhet vad som är på g, för just nu händer det något men jag vet inte vad… Jag hoppas att det visar positivt mem försöker och vågar inte hoppas för mycket.

soundtrack
0

Håller tummarna :)

oh-la
0

#20, här hålls tummar och tår!! Hoppas det finns ett litet frö därinne :)

[TanatosNyx]
0

håller tummarna så knogarna vitnar!

Roxie
0

Håller tummarna! :D

// Sofia

densomundrar
2

Efter mycket velande, visst är detta ett plus? :-)

densomundrar
0

Såhär avläser man :-)

[Thiah]
0

#25 solklart plus i mina ögon!! :D

Roxie
0

Åh grattis!!! :D

// Sofia

Sarah
0

Ååååh :) blir tårögd! Stort grattis!

[TanatosNyx]
0

#29 då är vi två :) Grattis igen!

soundtrack
0

Men åh, stort grattis!

plommon1
0

Grattis :D

soundtrack
0

Varit på återbesök efter missfallet idag. Det såg i det stora bra ut, fanns nån liten prick (troligen blodkoagel) kvar, men inget behöver åtgärdas såvida jag inte börjar blöda massor igen eller utvecklar infektion. Så nu är det bara att invänta ägglossning och mens och sen hoppas att det tar sig igen.

LaSadie
0

Jag tror att jag ger upp nu av olika orsaker. Önskar alla andra lycka till :)

densomundrar
0

Tusen tack, jag blir rörd av allt stöd jag fått av er, ni är underbara. #33 skönt, hoppas att det blir något snart igen :-) #34 lycka till själv @):-

Luvinis
0

Var ett tag sedan jag skrev här.. Men än har vi inte lyckats bli gravid och om jag räknat rätt så är detta mer eller mindre sista månaden för det här året.. Det ser ut som det blir 2017 planer för oss om denna sista gång inte tog sig heller..

Man är lite trött på att vänta och hoppas varje månad..

Men stort grattis för er som äntligen väntar barn och jag håller mina tummar och tår för er som fortfarande försöker. Förr eller senare så blir det våran dag oxå! :)

densomundrar
1

#36 förstår din känsla, jag håller alla tummar för att du lyckas snart, håll ut. Nu har jag inte vetat om att jag är gravid så länge men Iom att jag väntat på denna dagen i snart två år så känns det så overkligt att det plötsligt hänt (jag har dessutom inga symtom än men än ömma bröst) och jag är jätterädd att jag inte får behålla det efter allt jobb och slit.

oh-la
1

#37, den där rädslan är hemsk. Har dragits med den, och dras med den fortfarande… Vi slapp kämpa, så jag kan verkligen förstå din oro som har jobbat så för dethär. Vad du än gör, googla inte! Inte nått, inte symptom eller nått. I princip inget som står på nätet lindrar ångesten… Jag har lärt mig den hårda vägen :P

soundtrack
1

4 v sen missfallet och jag misstänker att jag kanske har ÄL nu. Känner iaf en bekant värk över äggstockarna och igår o idag har jag haft riktiga äggvite-flytningar. Det sistnämnda har jag dock aldrig haft förut vid ÄL, så det förbryllar mig lite.. Dessutom har jag tendens till missfärgade flytningar fortfarande, så jag nojar lite att det är nått som är fel istället. Har inte vågat ha sex än heller pga det, så är det ÄL så har vi nog bommat chansen denna gången. Men då slippervi troligen ett december barn iaf ;)

Roxie
0

Negativt BIM-1. Känns som att det inte blir något denna gång heller..

// Sofia

Roxie
0

BIM+1 negativt… :( Inga tecken på att mensen är på väg heller. Hoppas bara jag slipper en cykel på 45 dagar denna gång.

// Sofia

ettlitetliv
0

Hej, jag måste bara fråga/ventilera ^^ Jag har lite oregelbunden mens, men den brukar väl ligga på runt 30 dagar +-, idag är det iaf BIM om jag utgår från 30. Ingen mens i sikte :) Jag har haft ganska många symtom som molvärk långt efter ÄL. Ingen mens haft ganska kraftiga flytningar Lite ömma bröst från och till Illamående framförallt på morgonen och eftermiddagen. Trött utöver det vanliga (tror jag iaf) Jag vet att man bara kan veta via test, men glömde bort det imorse så jag ska ta ett imorgon, eller kan man testa nu tror ni?

[TanatosNyx]
0

Ja det tycker jag att du kan göra. Försök att inte kissa på 4 timmar, det är det som brukar vara grejen med morgonurin annars. :) Jag har plussat bägge gångerna på eftermiddag, ena gången efter massa kaffedrickande med tillhörande toaspring.

jackiejohn
0

Enligt appen Ovia är jag på bim-4 och enligt appen period tracker på bim-7. Ovia appen är den jag håller mig till varje månad.. Jag har haft en bad feeling ända sen en vän sa att det inte var lika simpelt att köra på säkra perioder som jag trodde, så idag kunde jag inte hålla mig utan gjorde ett test och jag ser antydan till ett andra streck men är völdigt osäker. Syntes bättre irl än va det gjorde på kort och kortet är inte det bästa då badrumsbeslyningen är kass (trasigt lysrör) så jag vänder mig till er! Är det någon mer än jag som ser en svag antydan? Eller är det helt enkelt min bad feeling som "övertalar" mig till att se ett andra streck 😅

Pontiac57
0

Jag tycker mej se en antydan till streck, lite som en skugga :)

[Thiah]
0

Alltså först tyckte jag att jag anade något men sen tror jag bara att det är den dåliga skärmen på jobbet. + att jag inte kan se på sådana där tester om det inte är supertydligt!

densomundrar
0

Jag kan tyckas mig se en antydan. Så har ni försökt skydda er med säkra perioder verkar det som ni misslyckas ;-)

Niini
0

Tycker mig också se nåt, kan dock inte säga om det är en antydan till streck eller bara en skugga.

[WickedAlly]
0

Tycker också att jag ser, men jag vet inte om det kanske är för att jag vet vart strecket ska vara..

Roxie
0

Ser eventuellt något jag också!

// Sofia

[Thiah]
0

Ska gravid strecket vara till vänster om det röda strecket? för en liten bit vänster  om strecket kan jag se en svag skugga.

jackiejohn
0

51# till vänster om kontrollstrecket ska gravidstrecket vara. Det är inte bara jag dom som tror mig se något… Får vänta ett par dagar och ta ett nytt test! Är det en bebis så får den stanna och så får jag se om jag kommer in på skolan och om det i såna fall går att lösa så jag kan läsa ändå annars får jag läsa senare :) Säkra perioder är uppenbarligen krångligare än jag trodde! Haha

Sarah
0

#52 Säkra perioder funkade jättebra för oss i flera år, sen när vi väl ville ha barn insåg vi att de säkra perioderna funkat så bra för att vi uppenbart har svårt att få barn :P då funkade osäkra perioder som preventivmedel i några års tid.

Intehärutandär
0

Jag ger upp 2016 med blod forsande från missfall.

Pontiac57
0

#54 beklagar :(

[TanatosNyx]
0

#54 Beklagar än en gång denna ytterligare sorg du måste utstå :( Jag hoppas hoppas att du orkar kämpa vidare och få din regnbåge snart 🌈

Roxie
0

Blir galen på detta! :( BIM+7 idag och inga tecken på mens. Tog ett CB-test nu på morgonen och tycker det ser ut som ett superdupermegasvagt plus men det är säkert negativt och ögonen som spelar mig ett spratt. Sambon ser inget.

// Sofia

Niini
0

#57 Lägg in en bild :) Kan ju faktiskt vara något, även om man tycket det borde vara tydligt på BIM +7.

Roxie
0

Tog faktiskt ett par bilder.. Här kommer en.

// Sofia

Roxie
0

Tror att det är mina ögon som så gärna vill se ett plus bara..

// Sofia

Anonym
0

#59: Jag ser tyvärr inte något plus.

[TanatosNyx]
0

Det är negativt tyvärr

densomundrar
0

Jag ser tyvärr inte heller något.. Har du regelbunden mens kan det ju vara så att menscykeln blivit rubbad Iom undermedveten stress över att skaffa barn. Men menscykeln vart betydligt med regelbunden när vi "gav upp". Skulle inte mensen dyka upp inom en vecka kan du ju testa igen :-)

Roxie
0

Tänk att det kan vara så fruktansvärt jobbigt! :( Börjar bli orolig över mina två senaste cyklar, att jag inte ens haft någon ägglossning med tanke på den långa lutealfasen. Över 30 dagar förra cykel och nu över 20..

// Sofia

Charlotte94
0

Hoppar med i denna tråden :)

jackiejohn
0

Vad jag än tycktes mig ana så är det ingen bebis nu iaf (om det ens var någon) började dagen men vansinnig mensvärk och störtblödningen med lite klumpar. Nu efter smärtlindring så har mensvärken gett sig och blödningen är nu sparsam.

Roxie
0

Kan inte annat än att skratta åt hur hjärnan och kroppen funkar. Nu under eftermiddagen kommer tant röd med dunder och brak, lagom sådär en vecka efter BIM.

// Sofia

Niini
0

#67 När man talar om trollen ;)

densomundrar
0

Jodå, det har ju hänt några gånger :-P Även om det inte är det man hoppas på så är det, eller var det iallafall för mig, en lättnad för då vet man vad som pågick och kunde börja peppa inför nästa ÄL.

hellomissduh
0

Känner att det är väldigt tyst om mig, men har inget nytt att komma med 😃
Fortfarande inte gravid, mensen är punktlig, inte kollat upp mig än. Orkar verkligen inte ta tag i det 😛

soundtrack
0

Går runt och väntar på mensen. Har ju inget exakt datum att gå på men baserat på ÄL-smärtorna borde den dyka upp senast imorgon.. Hade nog trott att den skulle ha kommit redan till och med. För varje timme som går nu så ökar ju det där lilla hoppet att det faktiskt tog sig trots allt (även om jag vet att chansen är minimal, vi måste ha varit för sent ute..). Vill såååå gärna ta ett test men jag ska banne mig hålla mig till imorgon åtminstone, helst till på måndag.

soundtrack
6

Kunde inte stå emot frestelsen till slut… Måtte det gå vägen denna gången!

Hannashusdjur
0

Hurra!!

densomundrar
0

Grattis! Och heja heja till er andra :-)

Roxie
0

Grattis!!

// Sofia

Roxie
0

Hoppas på ett plus denna månad. Är hundra procent säker på att vi prickade ÄL denna månad. BIM på tisdag och tar det sig så blir det en jul-bebis :P Sista chansen på en 2016-unge! Hoppas!

// Sofia

densomundrar
0

Då håller vi tummarna för det :-)

saramh
0

Hej, hoppar också in här. 

Har BIM på fredag och lyckades vi pricka in ÄL den här gången och allt är som det ska ser det ut att bli en extra raket på nyår. ;)

Verkligen sista chansen.. Vill testa NU men ska försöka ha is i magen..

Roxie
0

Hepp… Blir ingen 2016-bebis :(

// Sofia

soundtrack
0

#79 tråkigt :( sprack ju för oss med.. Nu satsar vi på en vårbebis istället.

Roxie
0

#80 Trist :( Ja det får vi göra!

// Sofia

smurfis
0

Smyger in i denna tråden….

saramh
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har BIM på fredag men kunde inte hålla mig från test. 

Ser ni något som jag inte ser? Vill så gärna se ett till streck men är osäker…

[TanatosNyx]
0

Japp det är 2 streck där :)

oh-la
0

Jag är superdålig på sånt, men jag tycker jag ser två streck #83!!

soundtrack
0

Jag ser oxå 2 streck :)

saramh
0

Åååh. Såå lycklig jag blir om det stämmer. :)

Ska testa imorgon bitti igen för säkerhets skull. Men kanske blir en liten nyårsbebis trots allt. <3

Hannashusdjur
0

Ser inte bilden :(

Sarah
0
Charlotte94
0

Åh grattis #87 Jag har BIM på söndag och hoppas också på en liten! Har haft två missfall nu så hoppas verkligen att se har tagit sig och att allt går som de ska!! Är sugen på att testa imorgon redan men tror ni att de är förtidigt för att se något? :)

Roxie
0

Dags för en 2017- tråd? :)

// Sofia

soundtrack
0

#91 Jepp! :) jag går och väntar på mens, tror jag hade ägglossning för ca 2 v sen (hade iaf ÄL-smärtor men blödde samtidig fortfarande efter missfallet så kan ju varit nått annat. Vill bara dra igång bebisverkstan igen.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.