"Förvarning" innan värkarna?
Är i vecka 38 (37 + 4) och jag längtar så efter min bebis! :D Men just nu har jag så svårt att tro att jag ska föda snart. Det enda jag känner är ibland sammandragningar som inte gör ont utan känns bara lite obehagligt att det dras "inåt" och jag tycker att bebisen rör sig oftare än vanligt och gör större rörelser. Men annars känner jag inget särskilt alls. Kommer värkarna/går vattnet helt plötsligt och oanmält? Eller kan man känna någon typ av "förvarning"? Kände ni er annorlunda innan värkarna kom/vattnet gick? :)
Jag hade inte ens minsta lilla sammandragning när jag var gravid med sonen. Jag letade tecken och kollade runt på nätet efter fler som heller inte känt något men där fl ändå satt igång bara sådär (vilket jag märkte va rätt vanligt. Om man ska tro alla forum jag läste på!). Men när jag passerat bf+14 och insåg att det var dags för igångsättning bf+15 och att bebis vägrade komma ut utan ordentlig vräkning, fick jag förlika mig med tanken. Jag hade såå hoppats på att få ringa det där samtalet till sambon på dagen då han jobbade "nu har vattnet gått" eller "nu har jag värkar" men tji fick jag… Sambon blev också lite besviken, han trodde att han skulle behöva köra snabbt som katten in till fl, förbi alla fartkameror. Han hade tänkt göra ett familjealbum med alla bilder han skulle få på vägen :P
Nej, det har startat helt plötsligt alla gångerna. Letade själv tecken helt förgäves 😛 Det enda som KAN indikera förlossning inom snar framtid är ju slemproppen och teckenblödning. Men det värsta är att det inte heller behöver vara ett säkert tecken.
Jag fick en teckenblödning samma dag, vid fem på morgonen och sonen är född 21.51. Men annars inga tecken alls :)
Kände ingenting innan, vattnet gick bara efter ett toabesök på natten och 30 minuter senare kom värkarna.
Kvällen innan spelade vi minigolf, då hade jag lite ont i ryggen som försvann när vi kom hem. Jag vet inte om det beror på att förlossningen var på g eller något annat.
Jag fick ihållande värk, som kom med 5 min mellanrum. Hade så ont för övrigt, så sist reagerade jag inte ens på att det var värkar.

Det som var annorlunda för mig när värkarna var på riktigt, jämfört med alla förbannade förvärkar jag hade, var ju dels att de gjorde ont i några dagar innan, samt liten blödning och att slemmis lossnade lite. Hade kraftiga förvärkar i flera veckor och trodde flera gånger att det var dags, men när det sen väl var dags så var det ju liiiite värre så att säga.
När första barnet kom hade jag bara sammandragningar som kom och gick (ungefär som nu). Annars hade jag inga tecken på att det skulle starta. :3
Jag har fött tre och alla gånger har det startat utan några som helst tecken. Med nr 3 gick jag över 8 dagar och gjorde massor för att det skulle starta men icke. Alla tre har dock börjat när jag vilat/sovit. Första värken alltså…
Så typiskt! :P Jag önskar att man kunde känna "nu känner jag det här så värkarna kommer väl vilken dag som helst" :)
Min slempropp släppte i små små bitar i 2 veckor innan. Min förlossning startade av färdknäppen
Jag hade inget fram till det var dax. :) inte ett enda tecken. Önskade precis som du att det skulle vara så men nä. Kände dock att det var äkta direkt trots att det började svagt.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

Kände inte ett enda dugg förrän vattnet plötsligt gick, 30 minuter senare började värkarna och efter knappt 6 timmar var hon född :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag hade mycket förvärkar och trodde många gånger att det var på G. En kväll när jag satt i soffan och kollade tv, 9 dagar över bf, fick jag lite starkare värkar men visste inte att det var på gång. Jag tog fram tekefonen och klockade värkarna "för skojs skull", men det var så oregelbundet så jag trodde det var falskt alarm. Följande eftermiddag var hon född, och vattnet gick strax före jag fick krystvärkar. Så det kan nog börja på många olika sätt! :)
Jag hade mycket förvärkar och trodde många gånger att det var på G. En kväll när jag satt i soffan och kollade tv, 9 dagar över bf, fick jag lite starkare värkar men visste inte att det var på gång. Jag tog fram tekefonen och klockade värkarna "för skojs skull", men det var så oregelbundet så jag trodde det var falskt alarm. Följande eftermiddag var hon född, och vattnet gick strax före jag fick krystvärkar. Så det kan nog börja på många olika sätt! :)
Vattnet gick plötsligt. Sedan nån timme efter det började värkarna. 5 timmar senare var dem här :). ( twins)