Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 2269 ggr
justmepums
1

PCOS och gravid.

Hittar inget tråd ang detta så jag skapar en ny. Är det fler här inne som har PCO och lyckats bli gravida? Finns de nått spec forum eller grupp där man kan ge varandra stöd och dela med sig av sin historia? Skulle vara kul o hitta en sån eller så kanske vi kan stötta varandra här? :)

teezan
0

Jag har pcos! Finns trådar på kvinna.ifokus, skrev där för längesedan så vet inte om det skrivs så mycket dock. Jag var då rädd för att inte kunna bli gravid men det blev jag :) har en femmånaders. Syskon är väl ett frågetecken men känner mig just nu nöjd med ett även om syskon till henne skulle vara roligt i framtiden :) Har du barn eller försöker du få barn?

teezan
0

Förlåt, förstår nu att du är gravid ;)

justmepums
0

#1 ja jag är gravid :D Skulle vara kul att ha en egen grupp eller forum så man kan stötta varandra. Hittar inget på fb heller. Så konstigt haha

smurfis
1

Jag har PCOS och har varit gravid tre ggr. Det har varit olika svårt varje gång och vårt ena barn kom till med IVF….

Är ju ett tag sen du startade den här tråden men hur går det för dig?

justmepums
0

#4 Hej. Är i vecka 20+5 idag och förutom foglossning och illamående så känns det fantastiskt! Normal graviditet enligt alla läkare så de känns skönt.

smurfis
0

Åh vad skönt att höra! Blev du gravid på egen hand?

justmepums
0

#6 Ja, de blev jag. Dock försökte vi i nästan två år utan nå resultat. Fick nå sorts tabletter utskrivet (kommer inte ihåg namnet, och heter förmodligen något annat här i Finland) som ska få igång ägglossningen och menscykeln. Men hann aldrig testa dom då vi plötsligt blev gravida. Dock plussade jag i vecka 11 (var så van vid oregelbunden mens så testade inte tidigare) :)

[TanatosNyx]
0

Pergotime? :)

smurfis
0

Låter som pergotime! Testat det jag också utan resultat…..

Skönt att det löste sig naturligt för er!

justmepums
0

#8 #9 Förmodligen. Sambon var själv väldigt osäker på dom då hans familj skrämt upp honom att barnet kommer vara sjukt/få missbildningar pga tabletterna. Därför jag aldrig hann testa dom :) Hade dock inte haft mens på två månader innan jag blev gravid, så de va mycket tur också.