Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1459 ggr
becka89
0

Flytning/slemproppen eller??

I måndags var jag till min barnmorska allt såg bra ut och hon kände på livmodertappen den var stängd lite kortare och hade börjat mjukna. Hade lite molande värk en stund efteråt men inget mer än så. I tisdags börja det komma en massa flytningar tror jag det är eller om det är slemproppen blandad Den var gul/vit sen blev det mer och mer brun/rosa även lite blodstänk i och ökade i mängden lukten blev konstigt påmindes lite av dom bruna flytningarna man får efter mensen. Idag när jag var på toa och torkade mig var det rosa/gult/brun och en hel del luktar fortfarande men inte lika mycket. Har förvärkar som inte gör ont men är obehagliga. Fattar verkligen inget Hoppas någon kan hjälpa mig

Niini
0

Låter som om det skulle kunna vara slemproppen

[TanatosNyx]
0

Det låter som att du är på väg in i latensfasen eller redan är igång :) är det väldigt blött så kan det vara vatten som sipprar, det är ljusrosa.

becka89
0

Ok jo är väldigt vattnigt och mensvärken är fortfarande kvar men helt okej att ha att göra med. Vaknade för 1timme sen och det är fortfarande brunt/rosa Är inte alls så nöjd över att sitta då jag den senaste veckan har svullna där nere också :( Pratade med bm och hon trodde att det var slemproppen som gått och att det lät som det händer saker nu. Är inne på bf+2 nu

[TanatosNyx]
0

Ring och hör med förlossningen om de vill kolla om det är vattnet :) det kan vara infektionsrisk så man ska inte gå och sippra.

becka89
0

Ok ska jag göra :)

[Synnerlig]
0

Åh vad spännande, då har du snart din bebis :D

plommon1
0

Spännande! Hoppas det är på G och lycka till :)

Sparven88
0

Lycka till! =)

[GråHäxa]
0

Spännande! Nu är det nog nära :D Lycka till!

becka89
0

Ringt fl dom tyckte inte jag behövde komma in just nu, då flytningarna har minskat. Men dom är fortfarande ena gången bruna och andra gången rosa. Nu har mina förvärkar som känts försvunnit är mer sammandragningar och magen blir stenhård och obehaglig en minut eller så för att sen släppa och återkomma var 5-10min så får se hur det går. Sambon är lite nervös då han jobbar 1,5timme hemifrån oxå och måste ta sig igenom Stockholms trafiken när det är dags.

Zelmabus
0

Lycka till ☺

RoxannaS
0

Spännande :D

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
0

Var inte allt för säker på att det är sammandragningar, det kan lika gärna vara värkstart :) det märker du snart. Håller tummarna!

Sarah
0

Låter som att det är ngt på g :)

becka89
0

Hoppar mellan sammandragningar och förvärkar, flytningar som kommer och går. Trycker neråt varje gång lillen rör sig. Nu får vi hoppas lillen vill komma ut