Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 4583 ggr
[Tibonnanj]
0

Resorb och kiss

Vad jag skriver mycket här! Hoppas ingen stör sig på det.

Till min fråga.

Är gravid i v 20

Jag dricker ganska mycket vatten om dagarna och har genomskinligt till ljusgult kiss på dagarna. Men på kvällarna blir det mindre vatten och kisset är oftast gult. Jag tycker det är ganska jobbigt att få en ordentligt fylld blåsa på natten så jag försöker dricka lite mindre närmare läggdags men jag är så fruktansvärt törstig då och på morgonen är kisset  väldigt mörkt gult, för att jag inte dricker vatten under natten. Jag undrar nu om en resorb på kvällen kan hjälpa mig att bli mindre törstig eller ev hjälpa kroppen att behålla vätskan så att jag inte blir lika kissnödig och jag har en jämnare vätskebalans ( kisset blir inte lika mörkt på morgonen)?

[TanatosNyx]
0

Du omsätter väldigt mycket vätska och urinblåsan hamnar i kläm, så problemet tror jag inte du blir av med då resorb återställer saltbalansen i kroppen. Men prova :) Om inte annat så är det guld att ha sen när man ammar (om du ska amma) :)

[Tibonnanj]
0

Tror du jag känner mig mindre törstig av resorb?

[TanatosNyx]
0

Jag vet inte, det är bara att prova :)

[Tibonnanj]
1

Jag får prova några dagar :)  kanske ändå bra att ta resorb då jag dricker mycket varje dag och risken är stor att man sköljer ur alla mineraler som man behöver. Ska fråga min bm om jag kan ta tabletter som hjälper till med saliv nivån i munnen. Jag har blivit så tjock i näsan och vill inte ha nässprey eller saltlösning. Detta gör att jag oftast andas med öppen mun.