Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1517 ggr
[Tibonnanj]
0

Känna sig onykter

Jag har 2 tillfällen upplevt att jag känner mig onykter. Båda tillfällena har det varit mycket folk, mitt på dagen, jag har suttit mest. Ena tillfället hade jag bara ätit mat, andra hade jag fikat. Under det ena tillfället var det många andra som drack alkohol men inte under det andra.

Jag har inte druckit alkohol under graviditeten, är nu i v19. Ändå har jag känt mig yr( vilket är vanligt när man är gravid) men jag har också fått tunnelseende och känt det som att rummet gungar, alltså precis så jag känner mig när jag varit onykter.

Jag anar att det bror på att jag har ökad blodmängd i kroppen och att det blir många synintryck. Är det någon annan som också upplevt det här?

AnneN
0

Nu har jag inte varit gravid, men skulle nog ta och kolla upp så det inte är något fel. Känner igen symtomen lite från familj och vänner som har diabetes.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[postmortum91]
0

Ja du kan ju ha graviditetsdiabetes om du har otur.

[Tibonnanj]
0

Diabetes har jag redan kollat om jag har. Jag är frisk :)

Men kan va att mitt blodtryck sjunkit.

fluffis
0

Högt blodsocker kan påverka synen, om det är så du känner. Annars låter det rätt normalt att känna sig yr och lullig :)

[Tibonnanj]
0

Jag uttryckte mig kanske lite fel. Jag är inte oroad eller misstänker att något är fel på mig utan jag va mer nyfiken på om andra har likadan känsla. Yr har jag varit förr, innan graviditeten så jag trodde att "normal yrhet" skulle vara samma som "graviditets yrhet" :)

[TanatosNyx]
0

Jag hade sådär, jag behövde justera glasögonen, tydligen vanligt med sämre syn som gravid sa optikern. Normalt sett får man inte skaffa glasögon under tiden man är gravid, för det går över sen, så då blir det fel.

[Tibonnanj]
0

#6 jag som redan har glasögon. Borde redan innan  fått de justerade då jag inte ser skyltar tydligt när jag kör :S undrar hur mycket det ändrats nu ?

[TanatosNyx]
0

Mm jag såg det på din Avatar, så därför nämnde jag det :)

[Tibonnanj]
0

Undrar om man kan få göra en snabb synundersökning hos BM när jag är där. Inte lika avancerat som hos en optiker men kanske få en aning om hur stor skadan är :P

fluffis
0

Det har ni rätt i, synen kan ändras både till det bättre och till det sämre av graviditetshormoner, utan att diabetes är inblandat. Jag fick mina linser justerade eftersom jag såg sämre. En kompis fick skaffa nya glasögon eftersom hon såg mycket bättre :)

[Tibonnanj]
0

Det skulle va himla skönt om jag började se bättre ( är klassad hos optikern som halv blind) Hade tänkt skaffa ny styrka på glasögonen efter bebisen kommit. Får helt enkelt vara uppmärksam och se till att få sitta ner om det börjar gunga.

[Synnerlig]
0

Hm… Jag har känt mig bakfull vid två tillfällen från att jag vaknade och resten av dagen. Jättejobbigt >_<

[Synnerlig]
0

Alltså då jag varit gravid och jag had såklart inte druckit en droppe alkohol under graviditeten kanske ska tilläggas, haha :D

[Tibonnanj]
0

#13 Haha ! jag tror dig :) Jag har inte fått tillbaka min "extrem yrsel" så det verkar bara komma när det är mycket i rörelse runt mig.