mellanblödningar
Hej! Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av mellanblödningar! Jag har haft mellanblödningar så länge jag kan minnas, 1 veck efter ÄL. Någon månad har dom inte kommit och någon månad har den, men mestadels får jag det. Brukar ni ha mensvärk under tiden ni har mellanblödningar? Jag slutade med p-piller för 5 månader sen, mensen är lik regelbunden som den alltid varit under mina 12 år på p-piller. Jag började med natural cycles då jag inte ville äta p-piller mer och vi planerar att påbörja ett syskon (har en son på 5 år), vi har inte bestämt när och försöker inte än men händer det så är det välkommet:) Det jag funderar på är att vi hade avbrutet samlag för 2 veckor sen, 5 dagar innan min ägglossning. Då funderar jag på om mens värken vid mellanblödningarna jag har nu kanske beror på graviditet? Jag har som sagt alltid haft mellanblödningar men aldrig innan haft mensvärk under den tiden utan BARA när jag har fått min mens. Så, någon som känner igen sig eller har några funderingar? :)
Iom att flytningarna är bruna så har ja förstått att det kan vara "gammalt blod" alltså är det blödning från ägglossning. Jag har fortfarande molvärk som kommer och går, mest på kvällarna. Om blodet är brunt och gammalt betyder det att jag inte blöder just nu egentligen och att denna molvärken jag känner kan vara nu när ägget fäster? Brukar har bruna flytningar vid denna tiden men som sagt, aldrig sån här molvärk… har även småvärk i ländryggen, det har jag heller aldrig 1 vecka innan mens. Någon som känner igen sig??
Nu har du ju redan varit gravid en gång innan vad jag förstod om du har en son på 5 år :) så du vet nog mer än mig. Men jag hade "mensvärk" konstant de första 4 veckorna, innan jag ens visste att jag va gravid. Hade och har inga blödningar men har läst att det är vanligt att ha små blödningar när man är gravid.
Va det ett svar på din fråga eller förstod jag fel? :)
Ja, det var ett bra svar! vill ju veta hur andra har haft det:) fast jag vet att alla är väldigt olika både i sin cykel och graviditet… med sonen hade jag extrem mensvärk dom första veckorna, nu är det inte så extremt men molvärk som kommer och går. Jag bara går och väntar på att det ska bli torsdag för att se om mensen kommer! :)
Hoppas den inte kommer hehe :)
Jaaa, nu känns det verkligen så! Vi hade tänkt börja försöka till hösten, var lite slarviga vid avbrutet samlag.. men nu när man tänker att det kanske blev någonting så är vi jätte förväntansfulla och hoppas ju:) fast vi egentligen vill planera och börja försöka så man kan gå med den spänningen som det innebär, så är det så välkommet om det nu blir någonting! Hoppas jag inte får den på torsdag… För övrigt så kände jag några ilningar tidigare idag som kom och gick regelbundet. Inte vid livmodern utan ner vid "snippan" lixom. Superkonstigt, något jag heller aldrig känner i vanliga fall..
Såna ilningar fick jag med eller ja det känns som att det är ett snöre från underlivet upp i magen som dras till ibland.. typ, svårt att beskriva.
Du får meddela om det hänt något när påsken är över :)
Fick en superilning igår när jag stod upp som kom snabbt men gick över snabbt, det kändes så mycket så jag vek mig. Jag inbillar mig att det är menssymptom men hoppas på gravid symptom… småblöder fortfarande lite till och från och har gjort i en vecka.. blir tokig på att inte veta haha. Det ska jag göra:)
Jag har fått min mens idag (som jag tror det är) men jg blir ändå fundersam, för jag har mycket andra symptom som stämmer med en graviditet… Igår eftermiddags så blev jag jätte illamående och har mått illa till och från sen dess… så mycket så jag fick ta en postafen imorse. Är det möjligt att få mens fast man är gravid? Jag är inte heller den som känner efter och hoppas supermycket då detta inte var planerat, fast jättevälkommet, men vissa symptom är verkligen typiska och något jag aldrig känner annars vid mens…
Har nu haft mens som vanligt i 4 dagar som nu avtar. Då jag fortfarande blir illamående ibland och hade såna symptom som jag hade så testade jag idag och det kommer upp ett svaaagt streck. Men det är så svagt så jag vet inte om jag lyckats framkalla det själv med tanken haha. Jag kan se strecket utan att behöva vinkla testet men som sagt, det är svagt. Kan det vara möjligt fast jag haft vanlig mens?!
Det har ju hänt i enstaka fall vet jag, men det kan ju också vara ett mf :/
#9 du har inte knäppt kort på testet? Kan ju vara missfall du haft. Eller så är du gravid, svårt att veta.
Testade med Clearblue idag och det visade ej gravid… undrar om det hade gjort det iom att det kanske borde synts kvar i urinen om jag nu varit gravid.. svårt att veta, men nu vet jag iaf! Då det inte var planerat så gör det inte så jättemycket men nu vill vi verkligen börja försöka på riktigt, för båda hoppades ändå nu på detta. Vi kan iaf inte hålla oss till hösten som vi först planerat att börja försöka:) tusen tack för era svar!
Lycka till :)
Tack! :)