Hur startade förlossningen?
Hej! Nu när vårt beräknade datum för förlossningen närmar sig (13/3) skulle det vara spännande att höra vad folk har känt av för symptom innan förlossningen har satt igång? Förutom värkar och vattenavgång menar jag då:-)
Noll, nada, inte ett sk*t! 😛
Jag säger som #1. Inte ett smack. Jag kände efter allt vad jag kunde men nepp. Ingenting. Kan ju i och för sig vara därför jag bev igångsatt bf+15. Det var för skönt i magen antagligen :p
Samma här, typ inget. Dottern föddes på BF+14. Dagen innan hade jag lit sammandragningar (vilket jag knappt hade haft tidigare) men i övrigt mådde jag som vanligt. Vid 19-tiden på kvällen började jag få lite molvärk i rygg och mage. Vid 21:30 gick vi och la oss och då blev jag dålig i magen och fick springa på toa ett par gånger, vid 22 kom värkarna som blev regelbundna direkt. 12:22 dagen där på föddes dottern, vi åkte in till förlossningen 05:30.
Åh, jag som hade hoppats på några symtom:-p jag mår väldigt illa och har hört att det kan vara ett symptom men å andra sidan är det ju inte konstigt att man mår illa när magen är så spänd och bebisen lever loppan därinne!

Förvärkar i flera veckor, smärtsamma förvärkar i ca 3 dagar innan. Proppen en dag innan och de riktiga värkarna efter det.
Förutom värkarna - absolut inga känningar alls. Hade pinvärkar i 2 dagar innan vi åkte in. Trodde det var förvärkar eftersom det var 2½ vecka kvar, men icke sa nicke.
Mina förlossningar har alltid startat med molande regelbundna värkar. 3-4 timmar efter har slempropp gått. Sonen är född 50 h senare med segerhuva. Dottern föddes stilla efter ca 27 h med hjälp att de tog hinnorna och gav värkstimulerande efter epidural.

Kände ingenting förrän vattnet gick. Fick värkar direkt efter och 5 timmar senare var dottern ute.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Nada. Eller jag blödde men det kom samtidigt som första värken mer eller mindre.
Intressant tråd, men jag håller med Miiika om att det inte var upplyftande nyheter. haha! Jag har bf 19/3 och letar också "tecken", kollar efter slemklump och känner efter men än så länge känns allt som vanligt. Lite enstaka förvärkar men inte mer än så.
Haha, vad typiskt:-p Så inget illamående, trötthet, yrsel eller sådana symptom?:-p
#11 Nope, inget sånt. Jag mådde helt som vanligt hela dagen och var väldigt inställd på att behöva åka in på igångsättning som planerat 2 dagar senare. När molvärken kom på kvällen tänkte jag mest att kroppen kanske iaf skulle vara lite redo på måndagen, trodde aldrig att det skulle gå så fort från "0 till 100" liksom.
#11 Nej, dagen som värkarna startade (22-23:00) så hade vi varit hos Bm på sista kolla på EM och fick veta att vi skulle vända i sista sekund och därmed blir igångsatta - så vi städade och fejade hemma, så allt skulle vara klart då man kom hem. Nu blev vi tomhänta hem, men ja - inga förtecken. Jag är trött alltid, så jag märkte inte ens av järnbristen.
Jag fick jättestarka förvärkar 3 dagar innan om natten o så gick slemproppen en bit i taget i 3 dagar samt oregelbundna sammandragningar/värkar i 3 dagar och när jag kom in på förlossningen för en koll så gick mitt vatten o efter det dröjde det 1 timme så var mina värkar regelbundna och kom varannan minut o 12 timmar efter att vattnet gick, var våran dotter ute :)
Hon kom i vecka 38+4!
Jag har haft kass mage en två veckor innan med båda barna, sen natten innan det drog igång med båda så sov jag hur bra som helst!