Reumatikermediciner?
Någon som har erfarenhet av reumatikermediciner och graviditet? Eller andra mediciner för kroniska sjudommar?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag frågade läkaren om det gick bra att jag åt Neurontin under graviditeten. Han sa att det inte skulle vara nån fara. På förlossningen var barnläkaren lite osäker om det gick över i mjölken och hur jag skulle göra, men hon rekommenderade mig ändå att amma om hon inte hört något annat från sina kollegor. Jag ammade som vanligt och deltog också i en forskningsstudie eftersom det visade sig att det inte fanns nån riktig forskning på min medicin. Lillan var stor när hon föddes och jag hade mycket mjölk men hon gick ändå ner i vikt. Hon började gå upp först när jag gav henne ersättning istället för att amma.
Kan tillägga att med sonen var det inga som helst problem med amningen. Han var som en boll fram tills han började gå. På den tiden åt jag inga mediciner.
Tack för svar..
en av med jag har måste bort innan grav. då det är ett cellgift. Den andra är så ny att det inte finns forskning på den, så rekommendationen är att man sätter ut den med..
//Ida

#2 Ja man ska vara noga med sånt.
vilken medicin är det? vet att kortison i låg dos är nästan det ända de rekomenderar under graviditeten, gå in på reumatiker.se, och titta i deras forum, de har en hel forum för reumatiker som väntar eller vill vänta barn :)
enbrel påstår vissa läkare att man kan ta, vissa säger absolut inte..

Jag vet faktist inte, har man fått utskrift på medicin ska man ju ta den. Men sålänge det inte skadar barnet där inne.. Så tror jag nog att det skulle fungera!
jag är jälv reumatiker, och för oss är det inte bara att bli gravid, utan det kräver en del jobb, och man får avstå från de flesta mediciner man har.
är du, eller vill du bli gravid? ta upp det med din läkare på en gång, och fråga vad du får äta. cellgifterna får du lämna minst 3 månader innan ni sätter igång och försöker.
Förlåt för sent svar… Har inte varit så aktiv vid datorn på siståne…
När jag startade tråden var jag inte gravid, och hade inte påbörjat något heller.
Jag stod på Imurel och Remicade, samt kortison och blodtrycksmedicin..
Remicaden är det snart tre månader sen jag slutade med och Imurelen ca en och en halv månad.. Kortison har jag i lågdos (3,75mg) och blodtrycksmedicinen är en betablockerare som används vid grav.. om än i något lägre dos.
Jag fick i lördags bekräftat det jag redan visste, att jag nu är gravid.. Väldigt tidigt än. Har pratat med spec-mödravården pga diabetes och reumatiskt så jag ska skrivas in där nästa vecka. Barnmorskan berättade dock att de har haft mammor som ätit Imurel hela grav.. utan komplikationer. Även om man helst ska låta bli. Så jag är inte orolig längre för medicinerna.. De är ordnade sas…
Tack för omtanken Larossi! =)
//Ida
grattis till plusset!
Tack clivia =) Nu får vi hoppas att det håller oxå.. jag är lite orolig då jag fick missfall med första grav..
//Ida