Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 1266 ggr
SoeN
0

Sammandragningar

Är det inte det ena, så är det de andra :( Jag är som några av er kanske vet sjukskriven sedan v 6 pga kraftig foglossning. Är nu i v21 och har fortfarande problem, men jag har lärt mig att leva med det, eller rättare sagt vet jag vad jag ska och inte ska göra. Ibland känner jag mig starkare och då passar jag på att greja. Inte som att springa/träna (tänk om jag kunde det), utan pyssla i hemmet, rensa etc. Men då kommer sammandragningarna. Nu var det ungefär två veckor sedan (fram tills det började i förrgår) som jag kände av dem. Sist kollades jag för uvi och de tog en odling. Men det visade inget. Jag äter levaxin mot hypotyreos och har liksom hamnat i otakt och tagit dem när jag ska lägga mig de senaste två-tre nätterna. Jag vet inte om det är dem som orsakar detta, men alltså i förrgår vaknade jag av sammandragningar och det höll på halva natten. Igår lade jag mig med dem (tog ett bad för att se om det hjälpte, men icke) och det är jobbigt. Det gick 1 min emellan dem och höll på i flera timmar igen :( Jag mår jättedåligt av dem. Får inte ont, utan magen blir stenhård och det känns liksom som "syret stryps åt". Nu är det lugnare, men jag känner en tendens. Vågar ju knappt röra mig. Vad ska jag göra? Förstår att man kan ha sammandragningar men hur mycket och ofta?

Sarah
0

Jag hade hur mycket som helst. Vart påväg in på förlossningen i v27 pga det. Vila hjälpte inte alls tyvärr då jag är en väldigt rastlös person. Jag lärde mig bara att leva med det :( men, bebis kom ändå 4 dagar sent.

[TanatosNyx]
0

jag hade ett helvete med sammandragningar hela *pip* graviditeten. ush!

SoeN
0

Vad "skönt" att höra! Ringde spec. förlossnigen för att höra vad man kunde göra, och de tyckte jag skulle åka dit för att kolla uvi. De sa också att om det var några här och där borde de inte vara något, men flera dagar på raken, i flera timmar bör kollas. Det kanske är normalt, då kan man ju leva med det. Tack för svar!