Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1126 ggr
Anonym
0

Hur vet man?

Jag behöver verkligen hjälp.. Jag plussade i förrgår efter att ha haft sex med en kille jag träffat smått förut. Han vill inte vara delaktig medan jag vill behålla barnet. Det är kanske hormonerna som spökar men jag känner alla känslor som går att känna och alla tänkbara tankar rullar i huvudet! Jag studerar heltid på distans och är klar till slutet på året, jag är beräknad till oktober och kommer då studera med bebis i ca två månader, jobbigt men jag är envis och ska klara det! Men just det här att vara ensam skrämmer mig.. Kommer jag någonsin träffa en partner igen? Eller får jag leva ensam med barnet livet ut? Hur kommer folk se på mig som ensamstående? Egentligen vet jag att jag klarar det, jag har familj och vänner som stöttar och kommer hjälpa så gott dem kan och jag bryr mig egentligen inte om vad andra ska tycka men som sagt, kan vara hormonerna som spökar.. Jag var gravid för två år sedan och valde abort då pappan absolut inte ville och jag ångrar det än idag! Men då fick jag reda på det då jag började kräkas non-stop och blev inlagd två gånger då jag inte fick behålla något, verkligen inget! Denna gång har jag vart lite smått illamående emellanåt men absolut inte som då, nu har jag även värk i magen och livmodern emellanåt, tänk om något är på tok?! Jag blir nog galen av allt detta snart!

plommon1
0

Det låter som att du har det väldigt jobbigt just nu och jag hoppas att allt löser sig till det bästa för dig.

Jag tycker att du ska behålla barnet om det är det som känns rätt och det är det du vill.