händer nedanför huvudet?
Idag var jag och sambon hos BM. När hon skulle kolla om bebisen åkt ner så hade hon väldigt svårt att känna hur bebisen låg. Hon fick kalla in en kollega som också kom och klämde på magen. Hon upplevde det som att bebisen låg åt rätt håll, med huvudet neråt men fortfarande väldigt långt upp, så det fanns gott om plats nertill, ungefär en hand diskuterade de i storlek. Sedan sa även BM 1 att det kändes som om bebisen hade händer eller något nedanför huvudet ner mot livmoderhalstappen, vilket jag kan tänka mig då jag ibland känner "fladder" nere vid livmoderhalstappen. För hon sa att det kändes som ett huvud, och sedan nedanför det så kändes det som en kroppsdel till. Dock känns det konstigt att hon skulle ligga med händerna så, någon som har erfarenhet av detta? Ska jag bli orolig att hon ligger konstigt?
BM 2 fick även känna inne i slidan på livmoderhalstappen om hon kände något huvud som tryckte, vilket inte var mysigt direkt. Men hon kände ingenting så bebisen verkar ligga rätt långt upp än så länge, och jag är i vecka 38 nu (37+2).
Hon tänker kanske dyka ut? Bäst du föder i bubbelbadet. 😉
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Min dotter föddes i säte förvisso, fast händerna över huvudet. Det kan bero på att hon var avliden och inte hade styrsel själv, men jag skulle inte tro att det är helt ovanligt.
En del barn kommer ut med en hand i höjd med ansiktet!
Alvin hade en fot där.. heh, och en tå ner i kanalen :P Tack och lov rättade han till sig innan han kom ut! Läkaren stirrade och stirrade på ultraljudsskärmen, sen skrattade hon gott :) Jag hade gnällt över att det kändes som om han försökte rymma.
Min första son kom ut som superman!😆
Så det kan vara så att hennes arm/armar kommer ut före huvudet?
Är inte det farligt för bebisen? Blir det knepigare att föda på det viset?
Det går bevisligen. Min dotter fastnade, men BM hjälpte till att stretcha mig lite. Om det låter läskigt, så kan jag också tala om att jag sprack ingenting. Inte ens en mm, bara som skavsår som BM sa.
#6 jag har fött två stycket som sagt första med ena armen över huvudet och andra bebisen med huvudet först, jag märkte inte någon skillnad alla! Det var ingen som nämnde att det skulle var farligt för första sonen att han föddes så heller, det var ingen som reagera nämnvärt på det iaf.
Okej skönt, då kan jag slappna av då :)