Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 11237 ggr
[TanatosNyx]
1

Vi som planerar bebis 2016 #4

[AmandaBorg]
0

Jag hoppar såklart in här också. 🙂

densomundrar
0

Hoppar in här jag med… Inväntar provsvar från sista blodprovet jag lämnade till fertilitetsutredningen, önskar att tiden kunde gå snabbare..

LaSadie
0

Hoppar in och håller tummarna för barn 2016.

[AmandaBorg]
0

Mensen kom i morse innan jag hann göra ett test.

LaSadie
0

#4 Det är nästan som att den känner på sig. Jag väntade fem dagar, köpte test och mensen kom dag sex.

densomundrar
0

Har hänt mig med, men mensen har de gånger det hänt mig kommit precis efter testet. Lustigt det där…

[AmandaBorg]
0

#5 Ja, det verkar nästan så. 

#6 Oftast blir det så för mig med, att jag gör ett test och en stund efter dyker mensen upp. 😕

densomundrar
0

Sjukt irriterande, och jag blir lite sur på att man nyss "slösat" ett test :-P

[AmandaBorg]
0

#8 Samma här, glad att jag inte hann göra det den här gången.

soundtrack
0

Jag hade ÄL förra veckan. Vet inte vilken dag, men smärtorna kom på tisdagen. Vi hade sex måndag och onsdag bara (är fan inte lätt att försöka skaffa barn när man jobbar heltid och har småbarn hemma!) så vi får väl se. BIM i början av nästa vecka.

hellomissduh
0

Håller med er om testen och att mensen kommer efter, hänt så här med :p sjukt irriterande :p Jag och sambon har förresten kommit fram till att han ska kolla upp sina spermier. Känns som om att det är enklare att börja kolla om dom är bra kvalité än att göra massa undersökningar på mig :p jag vägrar att det är fel på mig ^^

soundtrack
0

Går och väntar på mensen som jag inte har en aning om när den kan tänkas komma, mer än att det borde vara nu i veckan om det var ÄL jag kände av för ett par veckor sen.. Tog grav-test i söndags och nu idag som var negativa så chanserna till graviditet känns väldigt små just nu :/ planen är att ligga i ordentligt nästa månad, om nu bara mensen kan dyka upp nån gång…

[Thiah]
0

Sätter en tass

Luvinis
1

Här är man i väntan som varje månad på om mensen kommer eller ej. Jag har haft knepig menscykel.  En månad på 31 dagar. En månad på bara 24 dagar 🤔 Idag är jag inne på 29:e dagen och ingen mens har synts till än och jag hoppas och ber att den håller sig borta denna månad!

LaSadie
0

Får se hur det går för oss denna gången, nästa vecka är tanken att mensen ska komma.

densomundrar
1

Lycka till till er alla, hoppas så innerligt att både ni och jag blir gravid snart. Idag deppar jag över samtalet jag fick av min syster igår, mest av avundsjuka. Hon gjorde slut med sin pojkvän i somras och har sedan dess haft några kk, igår ringde hon och berätta att hon var gravid. Det var glädjeböandad sorg. Jag är glad för hennes skull men jag är så svart av avundsjuka på varför jag inte lyckas, jag som vill och jag som har bättre förutsättningar. Sen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när hon säger att hon ska ta bort barnet… När jag hade pratat med henne så hade hon inte pratat med pappan men hon var säker på att hin inte ville behålla barnet och att även han ville vänta en stund till… Jag önskar att jag bli gravid snart, så att jag kan känna den genuina känslan av glädjen när någon annan är gravid, så som jag brukade vara :-(

Sarah
0

#16 Åååh, förstår att det måste vara extremt tungt för dig, oavsett om hon behåller eller inte :(

densomundrar
0

#17 ja, det värsta är att jag borde vara glad för hennes skull och jag vill vara det. Men jag är så svart av avundsjuka så jag har svårt att känna glädje. Men det löser sig, jag vet ju att om jag bara själv lyckas bli gravid kommet detta gå över, avundsjukan grundas i detta fall inte i något annat än att mitt liv känns surt för att jag tydligen inte kan, att andra får något jag i dagsläget inte kan ha, tydligen.

Sarah
0

Du borde inte någonting och vad finns det att vara glad för om hon gör abort? Om hon väljer att behålla, då kan du bli glad senare, när din framtida bebis har en kusin, men inget säger att du måste vara ett dugg glad nu. Sorg är en klart godkänd känsla. Avund med.

densomundrar
0

Tack Sarah, då slipper jag känna mig som en elak, missunsam häxa som har dessa känslor. Jag vet att jag normalt sett inte känner såhär, att det här inte är jag på riktigt. Hon säger ju att hon inte ska behålla men man vet ju inte i slutändan. Vi får se och hoppas på att vi snart lyckas vi med, så jag kan bli en glada tjej jag oftast är som gillar att dela andras glädje.

jackiejohn
0

16# Förstår precis hur du känner, och det finns inget i världen som säger att du "måste vara glad" speciellt inte om hon väljer att göra abort, finns ingen glädje i det även om det kanske är det som är bäst för din syster. Du får vara både ledsen och avundsjuk! Ringde gyn idag pga mina mellanblödningar jag haft varje cykel som i somras. Börjar fundera på om allt verkligen är som det ska eller om det är nåt fuffens efter snittet och livmodersinflammation… I vilket fall så skulle jag få en kallelse när doktorn kollat igenom mitt problem som sköterskan tog anteckningar på, jag får tid efter hur "allvarligt" han bedömer att det är. Anser han det vara allvarligt får jag en tid snabbt annars kan jag få vänta ett litet tag :) sköterskan tyckte det lät som att jag har ägglossningsblödning men oavsett får jag en tid här inom en rimlig framtid :)

densomundrar
0

#21 tack för eran förståelse. Det kanske är normalt att man känner såhär när man kämpat själv men jag vill inte känns så, det är egentligen inte jag. Skönt att dom kollar upp det, hoppas att det är något som är lätt att lösa, om det är något som inte står rätt till.

[TanatosNyx]
0

Nej du är varken elak eller missunsam! Om du hade varit en nära vän till dig själv, hade du då tyckt den vännen vore elak och missunsam, eller hade du varit förstående? 🙂 man är allt för ofta alldeles för hård mot sig själv.

Nej det kanske inte är du, men du sörjer faktiskt. Du längtar efter ett barn som inte kommer, och sin syster råkar bli gravid och tänker ta bort barnet. Det är faktiskt en rätt skruvad tanke där om att du "borde vara glad". Det tycker jag absolut inte. Okej om hon själv hade aktivt försökt bli gravid och ville behålla, men nu är det ju inte så.

kram 🌺

LaSadie
0

Hade hoppats på ett lyckat försök denna gång men det verkar inte som att vi har tur 😕 lycka till alla andra och håller tummarna för er ☺

Luvinis
0

Jag börjar bli så nervös av tanken. Dag 31 i menscykeln, ingen mens har synts till ännu. Tycker mig ha känt av något slags molande värk i tjejmagen men inte i närheten av mensvärk heller. Sambon vill att vi väntar innan vi ska göra ett grav-test. Men just nu dör jag av tanken att inte få veta!!!! :)

LaSadie
0

Varför inte testa ☺? När borde du fått den mens?

Luvinis
0

#26. Jag skulle ha fått min mens i måndags. Men eftersom min mens varit lite oregelbunden så skulle den även kunna komma idag. Men jag har än inte fått och inte känt av några tecken på det heller. 

Grejen är ju att jag har som även många andra tagit tester som visat negativt och strax efter hoppar mensen igång. Min sambo och jag tänkte vänta iallafall 1 vecka för att vara mer säker :)

Vi sitter i en situation där vi hyr en villa vars ägare vill nu ha tillbaks det vilket gör att vi måste flytta. Vi bor i en liten ort där det inte finns några lägenheter att hyra så vi har blivit tvungna att titta på hus. Min sambo som är fast anställd, jag är arbetslös. Får inte ta ett lån på banken så vi vet idag inte vart vi ska ta vägen vilket har skapat stress. Så tänk om mensen är seg pga av detta!? Svårt att säga, mycket till varför vi väljer att vänta några dagar till. 

Kan ju säga att det kanske ordnar sig med boende. Vi får se :)

Roxie
1

Nu har jag och sambon äntligen bestämt oss för att skaffa barn! Eller jag har varit redo rätt länge och har de senaste 4-5 åren väntat på att sambon ska bli också redo. Vi har hållt ihop i strax över 8år så det börjar bli dags!
Jag har 3v kvar på min p-pillerkarta och därefter hoppas vi att allt fungerar som det ska. Har ätit p-piller i ca 12 år så jag har ingen aning om hur min kropp fungerar utan.. :P

// Sofia

LaSadie
0

#28 jag slutade efter 12 år och har inte mått bättre!

Luvinis
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kunde inte låta bli så jag tog ett test idag. Ett väldigt svagt streck syns, och jag tror inte att varken jag eller min sambo kan se fel :) men att få det på bild var mycket svårare. Men här är en bild, kollar man noga kanske man ser, men det syns som sagt bättre in real life :D

[TanatosNyx]
0

#30 Yes det är 2 streck där 🙂

LaSadie
0

#30 jag ser två streck med ☺

Lilolizeit
0

Stort grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

densomundrar
0

Grattis :-)

[AmandaBorg]
0

#30 Grattis!!

ettlitetliv
0

Hoppar in i denna tråden med :) Tror jag borde ha ÄL ungefär nu om man utgår från mensen. Men jag är osäker då min cykel är lite oregelbunden och ofta lite längre… Men jag känner inte av något i kroppen… Gör ni alltid det?

LaSadie
0

#36 jag brukar känna av ett kraftigt hugg i livmodertrakten två veckor efter mens. Har antagit att det är ÄL jag känner av.

hellomissduh
0

#30 jodå, det är två streck, grattis! :)

densomundrar
0

#23 Ja, du har nog rätt. Jag skulle nog ha förståelse för att någon i min situation har dessa känslor men det känns ändå fel att jag har dom. Tid för abort är bokad i slutet av denna vecka, så beslutet verkat klappat och klart. Pappan verkade även instämma med beslutet och enligt mamman så hade dom bestämt detta redan innan hon plussade, att dom.inte skulle behålla. Tack för era stöttande kommentarer, ni är guld värda och ni gör min situation lite lättare att leva @):-

densomundrar
0

Hade jag inte vetat bättre skulle jag kunna tro att jag är gravid, har sådana cravings efter sötsaker för tillfället, brukar inte ha detta problem. Hur går det för er alla?

LaSadie
0

Jag kommer bli överraskad om vi lyckas 😕

densomundrar
0

Vore väl en trevlig.överraskning antar jag? :-)

LaSadie
0

Oja det kommer det bli ☺ men vi har försökt i ett år nu och inget har hänt. Ska ta tag i det och ringa vården, men funderar om jag ska ta det statligt eller privat. Har upplevt sådär mottagande från den som är kopplad till min VC.

densomundrar
0

Förstår dig. Vi har försökt i ca 1,5 år och hoppet går som en berg och dalbana. Tråkigt att du inte har så bra erfarenheter av vc, men det löser sig ska du se :-)

soundtrack
0

Jag ska ha ÄL nu i dagarna och nu har vi sagt att vi aktivt ska försöka bli gravida, så vi får väl se hur det går.

densomundrar
0

Härligt, lycka till :-)

densomundrar
0

Är det fler än jag som skjuter upp inköp pga en ev. Graviditet? Tex byxor, för om man blir gravid kanske dom bara passar i ett par månader och sen kan man inte ha dom mer?

Sarah
0

#47 Jag gjorde tvärtom. Köpte kläder under graviditeten, som jag inte ens kunde prova, men i storleken jag hade innan grav. En morot att komma tillbaks till hur kroppen såg ut innan :)

soundtrack
0

#47 Och en del kan ha många av sina vanliga kläder under hela graviditeten. Jag hade både byxor, kjolar, klänningar och tröjor som funkade in i det sista :)

Roxie
0

Jag slutade med mina p-piller i början på kartan istället för att äta upp hela (hade lyckats glömma ett piller samma dag som vi haft sex så bm tyckte jag skulle sluta helt). Nu har jag fått en pillerblödning och funderar på när ägglossningen bör komma? Ska man räkna in denna pillerblödning eller bara tolka den som en liten störning i cykeln, och hoppas att cykeln fortsätter som vanligt efter detta? Någon annan som gjort på samma sätt?

// Sofia

[TanatosNyx]
0

#50 det går inte att säga vad du har för cykel eftersom pillermens är konstgjord. Så nu är du på ruta noll så att säga.

densomundrar
0

#48/49 jag kanske har fått det om bakfoten men jag har fått för mig att många kvinnor ändrar storlek och form efter graviditeten och jag vill då inte gärna köp byxor och kjolar som jag då knappt kommer kunna använda igen utan endast för en kort period. Har tex en bekant som var pinnsmal innan graviditeten och som fortfarande är pinnsmal men som inte kommer i de byxor hon hade innan graviditeten för att hennes höfter blivit bredare. Likadant menskopp, skulle villa köpa en sådan men man bör byta storlek efter första graviditeten. Jag vill inte lägga ut 299+ frakt på en sak som jag kanske inte kommer att kunna använda för att ja äntligen vart gravid när jag fick den levererad. Så jobbigt att inte veta när, det är massa saker jag skjuter på iom att vi vill och försöker bli gravida. Jag törs inte ens boka semester långt i förväg, ifall jag lyckas bli gravid och får en jobbig graviditet. Jag kanske är fjantig, men jag har nog lite kontrollbehov….

Roxie
0

#50 Jo jag vet att den är "konstgjord" därför jag undrar hur det blivit för andra som också slutat mitt i en karta. Hoppas kroppen ställer om sig snabbt :)

// Sofia

Luvinis
0

Jag känner mig förvirrad. Efter att grav-testet visade ett svagt streck så började jag blöda dagen efter. Vad ska jag göra, vad ska jag tro? Finns det någon som varit med om liknande men fortfarande varit gravid? Jag är rädd att ta ett test som ska visa neg, nu :(

Sarah
0

#52 Jag kommer i en del av mina jeans igen, men inte alla. Men, om det beror på bredare höfter eller att jag har ca 5 kg kvar att gå ner vet jag inte :) det får vi se om ett tag. Annars tycker jag inte att kroppen ändrats. Magen växte ihop efter ca 2 månader och förutom lite extra nere på magen och ben/ rumpa ser jag ut som innan.

densomundrar
0

#54 det är ganska vanligt med blödningar om jag förstått det rätt. Men är det riktigt med klumpar eller om det gör ont bör du nog ringa till bm för rådfrågning. Håller tummarna för att allt är som det ska. #55 då får jag hoppas på att jag, om jag lyckas bli gravid, har samma tur :-)

[TanatosNyx]
0

#54 Jag har varit med om blödning redan i v 4+3. Ut kom en Alvin i v 35+4.

Entilltack
0

Hej! Jag är helt färsk här :-) Jag och min sambo har försökt i ca ett år nu! Jag har allt från regelbunden mens till oregelbunden. Men nu, idag har jag gått över tiden med 19 dagar (om man räknar på 28 dagars C) tog ett test för ca en v sedan dock på kvällen men ska nu ta ett på måndag hade jag tänkt.. Jag har nu en bra stund haft molande värk i magen. Kommer å går.. Hört det kan vara växande livmoder. Men jag har bara de eller vansinnigt trött på morgonen, kan bli illamående på kvällen. Å idag har jag ingen aptit! Kl är 13:30 å jag har inte äns ätit… Jag vill liksom inte testa mig.. Jag är så fruktansvärt trött att bli besviken igen…

hellomissduh
0

#58 välkommen! :)

hellomissduh
0

Har BIM imorn..! Förväntar mig att den ska komma ändå. Har känslan av det :P blev några halvhjärtade försök runt ÄL.

hellomissduh
0

Ändrar mig om det jag skrev i föregående inlägg, mensen behagade dyka upp nu istället :P jaja. Ett steg närmare att kolla upp mig antar jag. Måste bara få tummen ur och ringa. Är det mvc man ringer?

Entilltack
0

Tack hellomissduh! Glömde tillägga: trög magen och svullen 90% av kl alla tider

LaSadie
0

Då är vi i samma sits. Jag ska ringa MVC via VC och sen ringa en privat klinik. Vet inte vem som kan ta emot mig snabbast ^_^

hellomissduh
0

Hur menar du med via vc? :p att man pratar med dom först och att vc tar kontakt med mvc eller?

LaSadie
0

Ja alltså här så är det i princip omöjligt att få tag på mvc om man ringer det nummer de har så lättare att ringa vårdcentralen och dom tar en vidare ^_^

densomundrar
0

Välkommen till dig som är ny :-) Hellomissduh, jag ringde till fertilitetskliniken på närmaste universitetssjukhus men ringer man till vc och berättar sitt ärende så slussar som nog en rätt :-)

hellomissduh
0

#65 ah okej :) #66 får nog googla på vad som är närmast. Och verkar det väldigt krångligt att hitta rätt så får jag ringa vc :)

hellomissduh
0

Btw, inte nog med att mensen är en dag tidig, den uppför sig inte som den brukar? Störtflod från start ska det ju vara. Nu har jag en brun fläck i bindan?

LaSadie
0

Min varierar från gång till gång :)

densomundrar
0

#68 hehe, samma för.mig,minems var ca 4 dagar för tidig enligt appen men minens brukar alltid vara sen. Kanske ett tecken på att cykeln blir lite rubbad när man är stressad över att bli gravid (då vi nu slutat försöka så intensivt) eller så var det ett märkligt sammanträffande

hellomissduh
0

Den har alltid kommit med kraft när den startat, så detta är nytt för mig /: jag har en cykel på 27-29 dagar. Idag är dag 28, men de senaste två månaderna har den kommit på dag 29 och månaden innan dom var det 30 dagar /: och jag har inte varit nämnvärt stressad över att bli gravid sen sommaren :p

Luvinis
0

Det var ett tidigt missfall jag hade fått. Det suger verkligen :( så nu måste man börja om på ny kula igen :/ Håller tummarna åt er andra som försöker! :)

[TanatosNyx]
1

#72 Beklagar 😕

hellomissduh
1

#72 beklagar jag med :(

densomundrar
1

#72 trist att höra, hoppas ni lyckas snart igen.

densomundrar
0

Imorgon ska vi på våran första utredning i våran fertilitetsutredning, får se vad det ger. Håller tummarna för att det är något superlätt fel som är plättlätt att fixa.

hellomissduh
0

Åh, lycka till! Håller tummarna :)

soundtrack
0

Lycka till!

Sarah
0
[TanatosNyx]
0

Lycka till!

densomundrar
0

Tack för erat stöd. Gubbens spermier såg bra ut, mina hormoner verkade ok och ultraljud på livmodern gjordes och ett ägg verkar vara på g Annas verkade allt ok såhär långt. De misstänker oregelbunden ägglossning och fortsatta prover ska tas i utredningenen samt spolning av äggledare. Läkaren sa att det förhoppningsvis går att lösa med ett piller :-)

hellomissduh
0

Åh, hoppas att det är så enkelt för dig ! :)

densomundrar
0

Det gör jag med, önskar så innerligt att vi lyckas snart :-)

soundtrack
0

BIM idag och mensen kom så punktligt så :( är rätt säker på att prickade ägglossningen för 2 veckor sen så kännermig besviken även om jag varit inställd på att det inte skulle bli nått. Hela sen här grejen att planera, försöka och sen gå och vänta är ny för mig, dottern blev ju till innan vi ens hann fundera typ. Nya tag om 2 veckor då. Kommer ha ÄL under en vecka då jag, sambon eller båda två ska iväg på massa julfester oxh grejer, ingen bra sex-vecka med andra ord. Känner mig uppgiven redan nu..

densomundrar
0

#84 förstår känslan, men det är alltid bra med nya erfarenheter som dom brukar säga :-) fördelen för eran del är ju att ni vet att det ska gå, det borde ju vara en liten tröst iallafall, ni slipper fundera på om ni kan eller inte kan när mensen kommer. :-)

densomundrar
0

Idag ska jag berätta för min mormor och hennes gubbe om våra försök till barn, känns skönt att få lätta hjärtar till någon som betyder allt. Min gubbe jobb visste tydligen om detta…

densomundrar
0

Idag har det hänt något märkligt som sätter igång mina hjärnspöken. Antingen så är jag dålig i magen, min mens på g, ägglossning eller så har jag, som mina hjärnspöken säger; Den berömda molnvärken. Känns precis som när jag ska ha mens men beräknad mens är den 30, vore märkligt om mensen helt plötsligt är så tidig. Förmodligen så spökar magen bara, jag kanske är på gång att bli sjuk, men hjärnspöken börjar genast att Snurra.

[TanatosNyx]
0

#87 Nu blev man ju genast nyfiken 😃 håller alla tummar jag kan hitta!

densomundrar
0

#88 jag med, så nyfiken och förväntansfull så jag tror jag smäller av. Förmodligen blir jag väl besviken som så många andra gånger när jag övertolkat saker som händer i kroppen, men denna gång vet jag iallafall att ett ägg är på g, för det såg dom ju på det invärtes ultraljudet dom gjorde. :-)

[TanatosNyx]
0

vet du hur stor äggblåsan var vid ultraljudet?

densomundrar
0

#90 det gick tyvärr in genom ena örat och ut genom andra, men jag ska lämna blodprov den 30 november för att kontrollera om ägglossning skett, har jag för mig att det var. Minns tyvärr inte vad han sa om det, för det var så mycket annat som snurra i skallen just då. Men tror nog att det är magen som spökar, kanske håller jag på att bli sjuk? Borde vara för tidigt med molnvärken pga graviditet just nu, tycker jag

[TanatosNyx]
0

det kan vara ägglossningen som molar :)

hellomissduh
0

Åh, spännande densomundrar!! 

Själv har man precis haft ÄL. Eller ah i helgen 😛 så nu är det dags för den fördömda väntan i två veckor 🥵😛

Går dock i "köpa- hästtankar" så förhoppningsvis kommer jag inte tänka på det så mycket 😃

densomundrar
0

Förmodligen ÄL eller något annat, "mensvärken " varade i ca 24 timmar. Vad kul med häst, hoppas att du hittar någon bra men framförallt att det blir befruktat ägg den här gången :-)

[TanatosNyx]
0

#94 Då var det säkert ÄL! :) nu håller vi tummarna!

densomundrar
0

#95 ja, då hoppas vi på det. Tror tyvärr att vi var lite sena med sex, hade det inte förens på kväller och sista gången innan det var det flera dagar emellan så risken finns tyvärr att vi var lite sena som sagt.

hellomissduh
0

Dom små rackarna hinner säkert fram innan det är försent :)

densomundrar
0

Kan ju hoppas :-)

densomundrar
0

Skulle vilja åka utomlands i Jan/Feb men är lite rädd att det krockar med undersökningar och provtagningar eller i bästa fall illamående pga graviditet… Det är inte så lätt att planera när det är stora saker på g som man inte kan styra över..

hellomissduh
0

Boka resa med avbeställningsskydd eller som går att omboka? :)

densomundrar
0

#100 får nog bli något sånt

Roxie
0

Guh denna långa väntan. Hade ägglossning den 17-18/11, helt säker på att vi träffade den. Hade ömma bröst följande fyra dagar och lite molande i tjejmagen samt diffust illamående, därefter har dessa symtom avtagit. ÄL+10 idag och from igår har jag haft en "annorlunda" känsla i magen. Går knappt att beskriva, som att det drar och spänner lite, knappt märkbart. Eftersom jag nyss slutat med p-piller efter 12år så vet jag inte hur min cykel ser ut och därmed ingen aning om när jag ska testa mig. Räknar inte med att det ska ta på första försöket, men det hade varit roligt!

// Sofia

densomundrar
0

Ja, väntan är så jobbig :-) Om du är säker på när din ÄL var så bör du kunna räkna 2 veckor framåt från ÄL för att testa :-)

LaSadie
0

Och jag fick min mens idag, en vecka för tidigt. Aja, på't igen ^_^

densomundrar
0

#104 tur i oturen, en vecka mindre att vänta :-)

LaSadie
0

Ja man får tänka så :) var ganska väntat, har testat ÄL stickor som visade svagt utslag och känt på mig att det inte gick denna gången heller.

Roxie
0

#103 Ja jag har tänkt testa på söndag eller måndag :) Nu på kvällen så har jag fått "mensvärk", får se var det leder. I vanliga fall vid mens så får jag aldrig någon värk förrän efter att jag börjat blöda. Vi får se!

// Sofia

densomundrar
0

spännande, hoppas hoppas :-)

densomundrar
0

Nu kom min mens iallafall, det blir att ringa fertilitetsenheten på måndag för bokning av äggledarspolning.

Roxie
0

Fortsatt molvärk idag men ingen mens än sålänge. Testat negativt idag.

// Sofia

Hannashusdjur
0

Hoppar in här! Hoppas på bebis 2016! Blir nr 4 isf😁

hellomissduh
0

Tråkigt #109 :(

densomundrar
0

#112 sånt som händer, börjar bli van. Tur i oturen så innebär det iallafall att vi ni tar nästa steg i fertilitetsutredningen, provtagning på måndag och förhoppningsvis bokning för spolning av äggledare. Hur går det för er? Har ni funderat något kring detta med utredning?

hellomissduh
0

#113 tråkigt att behöva bli van :( Ja, funderingen finns ju. Men att ta tag i det lär nog ta tid. Fick hem hästen idag, så jäkla kul! Nu har vi inte tid att bli med barn :P haha ^^

densomundrar
0

#114 äh, det blir så. Håller alla tummar att vi kan få hjälp och mer klarhet i vad som händer Iom utredningen :-) har man inte bråttom och med tanke på att ni verkar ha lyckats tidigare så kanske det kommer tids nog, frågan är bara när :-) Kul att hästen är hemma nu, vad är det för häst? Har du den i kollektivstall eller hemma? :-)

JessicaOlin
0

Så glad BF 13 juli 2016

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Denna kommentar har tagits bort.
densomundrar
0

#116 åh, grattis :-)

hellomissduh
0

#115 det kommer säkert gå jättebra på utredningen :) Haha, jo precis. Vi får se om vi lyckas igen nån gång :) Hon är ett varmblod. Har henne inackorderad i ett stall 15 min bort :) riktigt mysig häst. Ska bli spännande att lära känna henne mer :) får åka på shoppingtur till Ullared och köpa hästsaker istället för barnsaker xD

densomundrar
0

Om något för en gångs skull skulle gå som planerat skulle vi haft barn denna jul, hoppas att vi nästa år kan fira jul hemma, med barn och med julpynt. En meningsfull jul utan stress för att andra ska bli nöjda. #120 vad mysigt, lycka till med hästen :-)

hellomissduh
0

Jag skulle haft barn denna jul.. J*kla MA :'( Tack! :)

densomundrar
0

#122 nya tag till nästa jul, vi får sikta på det istället :-)

soundtrack
0

Då var vi framme vid ÄL igen då. Om min cykel fortsätter som den gjort så är det imorgon. Börjar känna lite värk över äggstockarna idag. Men så är det ju det där med att få till sexet också.. Är inte helt lätt när vi inte är hemma bägge två så många kvällar denna veckan så det kommer verkligen behövas en stor skopa tur om det ska ta sig den här månaden ;(

densomundrar
0

#124 blir ju så ibland tyvärr, hoppas att nu lyckas iallafall.

Roxie
0

BIM idag (ÄL+14).. Fortfarande negativt test. Fortfarande molvärk. Ingen mens än sålänge. Tror att jag generellt sett är låghormonare, men visst bör väl en graviditet synas på test nu?

// Sofia

Hannashusdjur
0

126: du kanske hade ÄL senare än vad du trodde o det därför inte syns på g-testen?

Roxie
0

#127 Är 99% säker på när jag hade ÄL. Men visst kan det kanske diffa på någon dag.

// Sofia

Lilolizeit
0

Roxie, på mitt test syntes ingen förän några dagar efter BIM. Från absolut ingenting till ganska tydligt. Kanske var 3 dagar efter. Så kolla efter några dagar igen.

Roxie
0

Då håller jag hoppet uppe lite till denna månad :)

// Sofia

Roxie
0

Vaknade kl 01 inatt av världens mensvärk och att mensen kommit. På't igen nästa gång! :)

// Sofia

hellomissduh
0

Och min mens kom idag! suck. Jaja, har ju ändå häst att tänka på nu :)

densomundrar
0

Ny cykel nya tag,kämpa på, det löser sig nog för oss alla tillslut, på ett eller annat sätt :-) #132 ja, måste vara skönt att ha ett intresse att lägga fokus på. Kollade nyss på en film där fokuset låg på hunden, hur som så grät jag som en gris den sista delen av filmen och fortsatte gråta långt efter för att jag så gärna vill ha en hund, det verkligen värker i min kropp, så mycket vill jag ha en hund.

densomundrar
0

Hoppas att det är ok att vi svävar lite utanför trådens ämne, annars får jag be om ursäkt.

hellomissduh
0

Jag har inte ens tänkt på att det är lite OT 😃

Hur som helst, så har min mens tydligen bestämt sig för en 28-dagars cykel. och det verkar stämma med när jag tror jag kände ägglossningen. Dock hade vi inte sex då, utan dagen innan och efter då vi körde på varannan dag den veckan. Verkar ha otur 😕

densomundrar
0

Dom brukar ju rekommendera varannan dag och det är nästan bättre att ha sex dagen innan då spermierna överlever ganska länge i slidan men däremot tar det en stund för spermierna att nå fram :-)

hellomissduh
0

Jo men precis :)

NatasjaHemby
0

Nu hoppar jag in här också och hoppas att ingen jag känner läser här 😃

Har inte skrivit sedan "Vi som planerar bebis 2016 # 1" eftersom planen var att vi skulle hinna gifta oss först. Vi gifte oss i augusti och hade egentligen tänkt plocka undan kondomerna då, men så hade mannen problem med arbete och oroade sig lite över pengar, medan jag inte kände mig helt säker på att tidpunkten var rätt.

Nu har vi dock kommit överens om att tidpunkten nog aldrig är helt rätt och mannen har dessutom ett säkert arbete. Hur det går med mina storartade odlingsplaner till sommaren och framförallt med mitt nystartade katteri, ja… det tar vi som det kommer 🙂

SE*Simbelmynes

[TanatosNyx]
0

#138 Välkommen! Kanske odlar du i sommar, men inte nödvändigtvis i trädgården ;) håller tummarna för att något annat spirar i vår :D

densomundrar
0

Lycka till, det löser sig :-)

KeyBorn
0

Hur går det för er alla? Jag och sambon hade en liten downperiod nyligen, så mycket saker som hände runt omkring. Och ingen bebis vill sig heller.. :/ Men nu börjar det ordna upp sig och hoppet är på topp igen! :) Nu har vi bara försökt i ett halvår men det tar ändå på krafterna att gå och hoppas så och tolka kroppens alla signaler. Den senaste månaden har jag försökt ta det lite lugnare och tänka det kommer när det kommer. Det har fungerat bra tills alldeles nyligen ^^ nu är det 2-3 dagar kvar till BIM. Mina bröst känns som om de ska sprängas sönder och mina bröstvårtor, ajajaj.. Åå vad jag hoppas den här gången!

densomundrar
0

#141 jotack, det tar enorm energi att hoppas, tro och vänta. Det är som de flesta säger, bäst att inte tänka på det, men det är ju lättare sagt än gjort. Lycka till, håller tummarna :-) Spolningen av äggledare gick bra och såg fint ut, nästa steg blir pregotime.

KeyBorn
0

#142 okej, när ska du börja med pregotime? :) För mig gick det inget vidare, fick mensen igår :( känner mig så väldigt bitter just nu..

8912
0

Hej! Helt ny i forumet. Har en pojk på ett år men jag och partnern har precis börjat jobba i baby verkstaden igen, vi vill ha nr 2. Prickade ÄL denna ggn (6/12) så nu hoppas vi på ett plus. Men är rädd att jag är för exalterad över att vi verkligen försöker denna ggn, så kroppen blir stressad. Känner mig så oerhört uppstressad över det men förstår egentligen inte varför.. Men, vi jobbar på! :)

soundtrack
0

#144 Vi försöker också med nummer 2 och jag är mycket mer stressad denna gången än när dottern skulle bli till. Förstår inte heller varför, men det verkar inte helt ovanligt..

Jag hade ÄL nån gång under ons-fre förra veckan (kör inte med stickor) och vi hade sex flera gånger dagarna runt omkring där så jag hoppas det tagit sig denna gången.

densomundrar
0

#143 tråkigt att höra, nya tag nästa cykel :-) vid nästa mens påbörjar jag behandlingen, dvs runt årsskiftet. Hämtade ut tabletterna igår hos en väldigt otrevlig och odisktet apotekare, och och fy. Men hoppas det vill sig med detta. Någon som vet hur mycket chansen ökar att man blir gravid med detta? Hehe, jag gillar statistik :-) #144 välkommen och lycka till :-) #145 spännande, jag håller alla tummarna :-)

8912
0

#145 märkligt att man känner sig mer stressad nu? :) ifs var inte vår första planerad men de va ju inte heller helt oplanerat men kände inte samma stress som nu. Vi få försöka slappna av så gott det går. Lycka till! :) #146 tack! :) vad spännande, jag håller tummarna för dig/er! Lycka till :)

soundtrack
0

Åh, befinner mig i sån jobbig ovisshet nu.. Jag har BIM imorgon, men tog ett test i morse pga att jag fyller år idag och ville kolla om jag kunde ta ett glas vin till maten. Efter 3 min var det negativt. Blev mer besviken ön vad jag hade trott och sen blev jag sådär smått galen och började granska testet till besatthet :P efter ytterligare några minuter (fortfarande inom 10 min intervallen) tyckte jag mig kunna se ett svaaaagt streck. Men jag vettifan om det lika gärna var mitt huvud som spelade mig ett spratt… Så nu får jag gå runt med en liten jobbig gnutta hopp i väntan på ev mens närmsta dagarna, annars blir det nått test på fre/lör.

[TanatosNyx]
0

fram med kameran ;) blixten kan dock sabba så ta på håll eller extern belysning

soundtrack
0

Jag tog bild på det, men jag har känt mig tveksam till att lägga upp :P dels för att det var skitsvårt att ta en vettig bild i badrumsbeslysningen kl 05 i morse, och dels för att vill leva på hoppet liiiite till ;) Men okej då, här kommer bilderna jag tog..

soundtrack
0

Nr 2

[TanatosNyx]
0

Jag hittade strecket direkt

[TanatosNyx]
0

Grattis :D

densomundrar
0

soundtrack
0

Sambon säger också att han ser det… Shit! Fast jag kommer nog ändå inte våga tro på det riktigt än, haha! Med Alice testade jag först på BIM+3 och då var det ju solklart positivt.

Silent_Hill
0

Jag ser också strecket lätt. Grattis!🙂

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

soundtrack
0

Åh, nu vågar jag snart tro på det ;) tack, vilken 30årspresent jag fått!

Roxie
0

Jag ser också sträcket! Grattis! :D

// Sofia

LaSadie
0

Grattis :)

Niini
0

Jodå #150 det där är två streck, sådär såg mitt test ut med tvåan också! Numera en redig kula  i v. 27😃

soundtrack
0

Bara att hålla tummarna att det går vägen nu också!

[GråHäxa]
0

Grattis till pluset och grattis på födelsedagen!!🎂 🥳🎈

soundtrack
2

Kunde inte hålla mig tills imorgon utan gjorde ett nytt test ikväll och nu tvivlar jag inte på min hjärna längre, det var helt klart positivt ;) så nu tackar jag för mig i denna tråden och hoppas att jag slipper återvända.. Lycka till ni andra!

Hannashusdjur
0

Grattis!!:)

KeyBorn
0

Åå grattis! Vilken fin födelsedagspresent och tidig julklapp :)

ettlitetliv
0

Åh hur gör ni för att tänka bort "testa nu! Gör det! Det KAAAN visa redan!" ;) Är på bim- 5-7 någonstans. Är inte helt 100 på när ÄL var då jag fick mf månaden innan. Men sen den 15e fick jag vad jag tror är nidblödning :) Och nu har jag molvärk och ömma/spända bröst! Och är meeegatrött!!

NatasjaHemby
0

Första månaden vi struntar i kondomerna och vi har haft så fullt upp med annat att jag är rätt säker på att vi missade ägglossningen med flera dagar. Igår morse fick vi dessutom kattungar, så nu känns det ungefär som att vi aldrig kommer ha tid att ha sex igen, åtminstone inte förrän småttingarna flyttat ut 🤪

För min del är det helt okej. Jag som tidigare planerat den kommande graviditeten minutiöst blev plötsligt lite stressad och tänker allt mer att det får komma när det kommer. Inget schemalagt sex eller planering nu på ett tag alltså.

SE*Simbelmynes

Roxie
0

Denna månad har jag inte märkt av min ägglossning alls.. Hade mens 3-4/12, dvs bara två dagar. Märkte därefter inte av någon ägglossning alls.. Igår och idag på cykeldag 18 och 19 fick jag lite molvärk, men inga andra tecken på ägglossning och dessutom negativa ägglossningstest. Enligt min app är det 4 dagar kvar till BIM, så vi får se om vi har tur eller inte!

// Sofia

Lilolizeit
0

Håller tummarna för dig roxie!

densomundrar
0

Hoppas hoppas :-)

Anonym
0

Min vanligen regelbundna cykel verkar ha kommit ur fas. Enligt flygningarna så hade jag troligen ÄL förra veckan och då ska mensen komma nästa vecka. Annars skulle jag haft för tre dagar sedan… har det hänt någon annan? Att ÄL hoppar en vecka och kommer tre veckor efter senaste mens? Är annars väldigt regelbunden.

Roxie
0

BIM+1 idag enligt min app. Ska testa i morgon och se :)

// Sofia

densomundrar
0

#171 när vi första började skaffa barn så hoppade mensen mellan 28 till 46 dagar tror jag att det var, nu när vi "gett upp" så känns det som att mensen verkar hålla sig någorlunda nära kalendern i min app. Misstänker att menscykeln kan bli rubbad utav att man är lite uppstressad kring att skaffa barn.

Hannashusdjur
0
Hannashusdjur
0

Är det nästsista positivt äl-test?

LaSadie
0

Som jag har förstått så ska strecket vara lika starkt som kontrollsträcket så nästan där på näst sista testet.

Hannashusdjur
0

Ja det tänkte jag med. Men eftersom dagens test va svagare så kanske dagen innan va positiv? Så svårt detta är!

ettlitetliv
0

Bim+3 idag och ingen mens. Har molvärk, är trött och somnar på kvällen i soffan, händer aldrig vanligtvis! Illamående ibland framförallt på förmiddagen och kvällen. Spända bröst till och från. Testen kom i brevlådan idag så imorgon bitti testar jag med "testa tidigt" ;)

[pepparkatt]3
5

Plussat! Bf 25 augusti, andra barnet :-) är nu i vecka 5+4. Håller tummarna för att allt går bra!

densomundrar
0

#178 låter lovande . #179 grattis :-) Har beräknad mens idag men den hoppar ju lite som den vill. Brösten är ömma och svullna så det märks att den är på g iallafall. Har inga direkta förhoppningar på att den fungerade denna månad heller då vi knappt haft sex, men så snart mensen kommit ska vi påbörja behandling med pregotime.

Hannashusdjur
0

Grattis !👏👏👏

hellomissduh
0

#179 Grattis :)

Själv har man BIM på fredag.  Förväntar mig den som alltid.

Roxie
0

#179 Grattis! Själv hade jag räknat fel på BIM och trodde jag låg plus. I själva verket funkar cykeln som en klocka, det är bara jag som krånglat till det och trott att allt är konstigt. Mensen kom i morse, som beräknat. Nya tag nästa ÄL! :)

// Sofia

jackiejohn
0

Grattis pepparkatt och soundtrack!:) Vi ligger i lä med sexandet, inskolning på dagis och förkylningar som avlöser varandra ger inte direkt nån ork till sex! Nu är precis mensen slut och jag börjar jobba på måndag efter mammaledigheten så får se om vi orkar få till nåt sexande denna månad ;)

soundtrack
0

#179 Grattis! Hur gammal är din första nu igen?

hellomissduh
0

Ingen mens än så länge. Hm. Har haft lite molande de senaste dagarna. Kommer nog imorn. Är bara dag 28 idag. Brukar komma dag 29, men kommit på 28 de två/tre senaste månaderna.

densomundrar
0

Håller tummarna hårt på att den håller sig borta ;-)

hellomissduh
0

Haha, ja tack. Det gör jag med ;)

[pepparkatt]3
0

#185 Min son är 8 månader :-)

hellomissduh
0

Ingen mens idag heller. Hm. Har känt molande till och från idag så tror att den är på g.

hellomissduh
0

I morse kom den! Kan ju säga att jag hann bli lite hoppfull ändå :(

densomundrar
0

Tråkigt, då får ni börja om på ny kula snart då. Själv ska jag börja med pregotime idag, tänkte ta den på kvällen innan jag går och lägger mig, då kommer jag nog lättast ihåg den Iom att jag tar folsyra då

Anonym
0

Ni som lyckats bli gravida; hur ofta hade ni sex? Varje dag eller varannan?

Anonym
0

Ursäkta för min fråga men ja ^_^

densomundrar
0

Det rekommenderas av "de som vet" att ha sex varannan dag runt ägglossning, på det sättet hinner spermierna återproducera sig till en större mängd igen, spermierna lever trotts allt väldigt länge i slidan och det kan ta ett tag för dom att nå fram :-)

soundtrack
0

Vi hade sex varannan dag från att mensen slutade tills ett par dagar efter ÄL (jag har tydliga ägglossningssmärtor så det var lätt för mig att veta när jag hade ÄL)

[pepparkatt]3
0

Haha sen sonen kom har vi nog haft sex totalt 4 gånger.. Och ungefär 2 månader mellan varje gång! Så det var rätt otippat att vi prickade in just den dagen denna gång. Förra gången hade vi sex varje dag i två veckor - de två veckorna som jag skulle ha ägglossning så vi körde på. Lite annat denna gång!

Lilolizeit
0

Jag har hört att det är en myt att det är bättre varannan dag. Visst hinner det bli fler spermier, men kör man varje dag så ökar man ändå chanserna för att pricka rätt.

hellomissduh
0

Jag läste en artikel för inte så länge sen. Tror det var i metro, där dom skrev nått med att det är bättre att ha sex varje dag än varannan.

densomundrar
0

#198 mycket möjligt, jag kan varken säga för eller emot, däremot så sa våran doktor som vi har på fertilitetsutredningen att varannan dag var bra :-)

Charlotte94
0

Jag hoppar in här igen, då jag fick missfall igen för några månader sedan.. Men nytt år och nya möjligheter. Tänker att nu kommer det bli tredje gången gillt. Vi har börjat försöka igen så hoppas på att snart bli gravid igen och att jag får behålla det denna gången.

densomundrar
0

#201 tråkigt att höra, håller alla tummar att det blir bättre denna gång

hellomissduh
0

#201 nej vad tråkigt :( 2016 blir nog ett bra år!

hellomissduh
0

Det jag tänker om varannan dag är om det blir "fel" varannan dag. Om ni fattar hur jag menar :p så att chansen minskar att det tar sig för att man tog fel dag och har kanske kort äl

densomundrar
0

Jag förstår din tanke :-)

[TanatosNyx]
0

spermierna lever i flera dagar, det är därför det ansågs optimalt :) så hinner mannen producera flera pigga simmare under vilodagarna. Så var tanken med varannandagsmetoden.

hellomissduh
0

Är livmodertappen öppen i flera dagar då? :P

densomundrar
0

Livmodertappen är väl aldrig stängd? :-/ Det handlar väl om när ägget lossnar eller har jag fått det helt om bakfoten?

hellomissduh
0

Jag har för mig att under tiden då man inte är fertil så sitter det ett mer svårgenomträngligt sekret i tappen? För att skydda livmodern mot bakterier och sånt :)

Charlotte94
0

Tack alla för ärat stöd och lycka till, till er med ! :)

Ankianka84
0

Jag hoppar in här.😊 Efter missfall för tre månader sedan och 1 1/2 vecka kvar till BIM idag hoppas jag på ett ➕ denna månaden😊

Roxie
0

Inväntar ÄL när som helst och håller tummar och tår att det går vägen denna gång.

Kan verkligen rekommendera appen "Ovia", riktigt bra app som hjälper till att hålla koll på cykeln samt informerar om när man troligast är mest fertil, när man kan börja testa sig och mycket mycket mer. Finns även möjligheter att föra data över symtom etc. Även mycket information och fakta att läsa. En riktigt trevlig app!

// Sofia

Hannashusdjur
3

Plusade svagt i torsdags så testade om mig idag! Hurra bebis nr 4❤

Lilolizeit
0

#213 Grattis!

densomundrar
0

#212 tack för tipset. #213 grattis :-)

Hannashusdjur
0

Tack❤ gick på första försöket 🙈

jackiejohn
0

Osäkerhet! Finns inget värre.. Tog ett g-test nu ikväll för att jag "bara var tvungen" min magkänsla säger att de nog kan ha blivit något denna månad men hur många gånger har inte magkänslan haft fel? ;) Iaf, tog ett test och det ska avläsas efter 5-10min och jag satte alarm på 5min, kollade på stickan och är tvär säker på att det är två streck(!) det ena är väldigt svagt men då jag är på bim-6 eller bim-7 så om det nu är positivt så är det ju inte konstigt om det är svagt. Tog kort med mobilen och jag ser det, tog upp det i program och jag kunde även där markera ut det utan problem. Nu är ju frågan bara om det verkligen är positivt och inte bara en skugga eller synvilla…ska vänta i ett par dagar och ta ett nytt test men åh så otålig jag blev nu, vill veta om det är positivt (om än väldigt svagt) eller om det är en skugga/synvilla och därmed negativt!

soundtrack
0

Lägg upp det här. Det blev jag övertalad till när jag var osäker och det var ju inte bara jag som såg strecket den gången :)

jackiejohn
0

Som sagt det är väldigt svag men i och med att jag har ett par dagar kvar till beräknad mens så.. Jag ser det tydligt men kan ju vara inbillning!

jackiejohn
0

Ut markerat… Om det nu finns något att markera ut :p

[TanatosNyx]
0

Har kollat från 2 olika skärmar, kan tyvärr inte finna något streck :/

soundtrack
0

Ser heller inget :/ men jag brukar ha svårt att se (var ju osäker på mitt med som alla andra var tvärsäkra på ;)) Men eftersom du testar så tidigt så är det ju bara att vänta några dagar och testa om, det är ju inte kört liksom :)

[TanatosNyx]
0

Nu såg jag en antydan på mobilen, omöjligt att säga om det är streck eller synvilla :P

densomundrar
0

Hållet tummarna för den jag kan inte se något streck för tillfället och då har jag kollat ut lite olika vinklar på mobilen :-P

jackiejohn
0

Jag ser det ju men det är så jättesvagt om det nu ens är nåt streck :p men mensen ska jag ju inte ha förrän 18/1 så testa ju väldigt tidigt! Får vänta ett par dagar och ta ett nytt och är de lika svagt eller om det inte ens blir en streck då får jag vänta in mensen :)

[TanatosNyx]
0

I början ser man det innan det går att få det på bild :)

Sarah
0

Jag har en jätteskärm på jobbet, ser inte ett jota tyvärr.

Roxie
0

Jag har också kollat på tre skärmar, ser inget streck :(

// Sofia

jackiejohn
0

Nej jag tänker vänta ett par dagar och ta ett nytt :) Talade om för maken att jag tog ett test igår kväll (han sov när jag tog det) men att jag tyckte mig se två streck men var inte alls säker..iaf han vad mig ta ett nytt så han fick se. Tog ett nytt och efter 5min läste vi av det, han tyckte sig också se två streck men som jag även tycker väääldigt svagt men vi kom överens om att vänta ett par dagar och ta ett nytt är det lika otydligt så väntar vi in mensen och ger ett nytt försök nästa månad :) Ser det inte heller så tydligt på bilden men jag och maken har ju sett det vi tror är ett andra streck irl så vi får helt enkelt vänta och se! Kanske behöver nya glasögon och maken kanske behöver skaffa sig glasögon ;) haha!

Roxie
0

Märker ni alltid på sekretet om ni har ägglossning? Alltså att det liknar och känns som rå äggvita.

// Sofia

hellomissduh
0

#230 jag har bara det ibland, vad jag märkt iaf :p

LaSadie
0

Inte alltid men för det mesta.

soundtrack
0

T#230 jag försökte hålla kolla på det men jag vettifasen.. Det var ju genomskinligt och så men som äggvita? Njaa..

Roxie
1

Önskar snabb återkoppling. Ser jag i syne???

// Sofia

Roxie
0

Syns tydligare i verkligheten. Tror fan att jag plussade precis. Darrar som ett asplöv.

// Sofia

Lilolizeit
0

Jag ser det! :) Grattis Roxie!

Roxie
0

Sån sjuk känsla. Drömde nämligen att jag plussade inatt. När jag vaknade så kände jag det bara på mig, var tvungen att testa. BIM-5. Hade bara ett test kvar hemma så jag ska testa fler gånger efter helgen :)

// Sofia

[TanatosNyx]
0

Ja det är ett plus utan tvekan :) Grattis!

densomundrar
0

[Liinda]
0

Ja jag ser det andra strecket om jag kollar ordentligt! :)

[Liinda]
0

Grattis föressten!! :D

Hannashusdjur
0

Grattis🎉

densomundrar
0

Var in och tog blodprov för att se om ägglossning skett, håller alla tummar och att det lyckats denna gång.

Roxie
0

Är så jäkla orolig och nojjig över att det inte är något. Antar att det är normalt att inte fatta.. Man vill liksom ha något tydligt bevis på en gång, förutom ett streck på en sticka.

// Sofia

oh-la
0

#244, jag vet hur det känns… Och när man väl fattar blir man livrädd för missfall eller att fostret är dött. Är där själv nu och vet ibland inte vart man ska ta vägen. Stort grattis till plusset!!!

hellomissduh
0

Grattis Roxie! :)

Roxie
0

I morse testade jag mig igen med Apotekets egna teststavar. Fick tveklöst negativt. Igår testade jag med RFSUs teststickor och fick positivt. Är helt förstörd inombords. Någon mer som haft samma "problem"?

// Sofia

soundtrack
0

Eftersom att du har några dagar till BIM så är ju antagligen hormonhalten rätt låg fortfarande. Jag skulle v.nta tills minst BIM med att ta nästa test.

Roxie
0

Ja jag får försöka vänta lite. Har beställt några olika tester på nätet, bland annat CB digital med veckoindikator. Så vi får se vad de visar!

// Sofia

jackiejohn
0

234# Tycker mig kunna ana ett + där! :) Grattis! Mensen var beräknad i måndags (18/1) och har ännu inte kommit, är på dag 30 i cykeln nu. Har inte gjort något mer test utan väntar ett par dagar till! Trodde den skulle komma igår då jag vid et toabesök fick ljusröda "strimmor" på papperet men nä… Symtom? Svårt att säga då hela familjen legat i halsfluss så att jag är extremt trött och hungrig kan likväl bero på de! :) Innan jag fick Lilli hade jag en cykel på ca 28 dagar i genomsnitt och efter förlossningen så har cykeln legat på ca 25 dagar i genomsnitt. Så vi får helt enkelt vänta och se, är det inget så gör inte det så mycket då jag är inne på att läsa och får veta i slutet på januari och utbildningen startar här eller inte…

jackiejohn
0

Idag kom mensen (äntligen!) 8 dagar sen men men :) Har precis fått besked om att utbildningen jag funderat på startar här uppe så nu ska jag och maken disskutera lite om jag ska söka eller inte så nu drar vi i handbromsen vad gäller bebisverkstan tills jag bestämt om jag ska söka eller ej ocj söker jag så får vi vänta och se ifall jag kommer in :) Om jag söker och om jag kommer in så blir det ingen bebis här på ett bra tag! Utbildningen är 1,5år och startar i höst… Så Lilli är 3 år när jag är färdig i såna fall :)

densomundrar
0

#251 vad spännade, lycka till oavsett vad du väljer :-)

densomundrar
0

Jag har under min resa mot att skaffa barn, förutom allt dåligt som det medfört, lärt mig massor om mig själv. Jag har massor med aktiviteter i tarmarna som man lätt kan tolka som graviditetstecken. Min väldigt oregelbundna mens blir mer regelbunden när jag inte "försöker bli gravid" intensivt. Jag har dessutom pms, jag blir otroligt känslig innan mens, inte aggressivt men lätt till tårar. Idag var jag på tiptop humör, hunden hade skött sig exemplariskt och allt hade gått bra i övrigt. Men så får den lilla krabaten för sig att kissa på köksgolvet och jag blev så överdrivet ledsen och besviken att jag hade sådan lust att sätta mig ner och stortjuta. Någon jag normalt sett inte brukar göra, när det hände igår kände jag inget behov av att gråta. Ja jösses, dessa hormoner vi kvinnor har, även fast vi inte är gravida :-P

hellomissduh
0

#253 haha jaa, dessa hormoner :p Intressant ändå vad man kan lära sig om sin kropp :)

hellomissduh
0

Jag själv ska ha BIM i helgen. Har kommit fram till att jag nog inte orkar ta tag i att få en utredning. Får jag inga barn, så får jag inga barn.

LaSadie
0

#255 Jag velar med samma fråga, men har kommit fram till att jag kommer ångra mig, när det är för sent, om jag inte går igenom en utredning.

densomundrar
0

#254 ja, verkligen. Det finns inget ont som inte för något gott med sig :-) Ang det där med utredningen, känner du att orken inte finns och att viljan inte är tillräckligt stark så tycker jag att du ska skippa eller avvakta, kolla bara upp vilka åldersgränser som gäller där du bor så att du vet när du senast måste ha bestämt dig. Har du tur kan ni ju lyckas ändå :-) Och sedan finns det ju andra alternativ för att skaffa barn, om man känner att det inte är viktigt att ha biologiska barn :-) Det där reder sig tillslut, jag håller alla tummar för att det lyckas för er båda.

hellomissduh
0

#257 Tack för tipset om att kolla upp åldersgräns! Det hade jag inte ens en tanke på att det kunde finnas😮

Och nja, är inte så jätteintresserad av obiologiska barn :P
Så hoppas det reder sig av sig själv tillslut! :)

densomundrar
0

#258 skönt att jag kunde vara till någon nytta. Beroende på hur gamla ni är så är det säkert ingen panik och ni har säkert gott om tid på er att fundera så ni slipper stressa fram ett beslut :-)

hellomissduh
0

#259 vi är båda födda 90 , så någon jättepanik är det ju inte än :P

hellomissduh
0

Åååh, jag bara väntar in mensen nu. Den har haft en tendens att komma på fredagar :P känt ett molande till och från idag så snart bryter väl mensvärken ut från helvetet. Blä. :(

densomundrar
0

Nej, verkligen inte, då har ni gott om tid på er :-)

Roxie
0

Blir galen av att varken få mens eller ett positivt test. Har gått med mer eller mindre diffus molvärk (till och från) sedan ÄL för drygt 2,5 vecka sedan. Bim+4 idag uppblåst som en ballong sedan 4-5 dagar tillbaka. 

Jag beundrar er som kämpar månad efter månad och år efter år, ni är verkligen starka! Skäms nästan över att "klaga" på att det inte blir något här..

// Sofia

[TanatosNyx]
0

Inget att skämmas över! Vi är många som har rivit hårtussar redan dagen efter ÄL i princip av nyfikenhet ;) nu är du ju över BIM och din kropp beteer sig inte som den brukar. Klart det väcker frågor, annat vore konstigt :)

hellomissduh
0

Ååh, räknade fel på dagarna, är ju dag 28 i cykeln imorn! Extra dagar att vänta nu ju :( så fram till tisdag kan jag vänta mig mensen

densomundrar
0

#263 de flesta som försökt länge har troligen gått igenom samma sak, det är sådant som händer ibland. Håller tummarna för att du är låghornonare men jag tror att det inte alls är ovanligt att vara "skengravid" när man verkligen vill lyckas :-) #265 frustrerande, lider med dig. Själv fick jag mens imorse, så en ny omgång med pregotime väntas.

LaSadie
0

Själv så hade jag stundvis stickande smärta i livmodern dagarna innan, hade mens två dagar och har haft illamående sen dess. Vet att det enda sättet att veta är att testa, men orka lägga ut pengar av en diffus symptom :P

hellomissduh
0

Mensen var punktlig denna månaden. Vaknade av världens mensvärk i morse. Tack, nu slapp jag vänta extra dagar :)

Roxie
0

Kontaktade faktiskt barnmorskan idag och hon tyckte att jag skulle vänta en vecka till och se om mensen kommer, alternativt ta ett nytt test då. Mensen är idag 6 dagar sen och jag fick som sagt ett plus 5 dagar innan BIM och har inte haft någon som helst blödning. Hon tyckte också det var konstigt att jag endast fått ett positivt test, så jag misstänker att det är ett felaktigt positivt, vilket i så fall suger! Nu vill jag bara att mensen ska komma så vi får börja om!

// Sofia

densomundrar
0

#267 håller tummarna :-) #268 tur i oturen :-) #269 hur går det för dig, fått mens eller ett plus än? Tids nog får man ju veta vilket som, men de dagar/veckor som är dit är så olidligt långa. Själv hämtade jag ut min andra omgång pregotime idag, påbörjar behandling imorgon. Hoppas verkligen att det tar sig den här gången, jag har iallafall tur att ha en hund att fördriva den olidliga väntan med så blir det plötsligt inte så olidligt och man får annat och tänka på :-)

Roxie
0

#270 Nä inget plus och ingen mens ännu. Ska testa mig i morgon igen men känner på mig att det fortfarande är negativt. Dock är jag uppblåst och gasig som tusan och har varit den senaste veckan. Håller tummarna för dig! :)

// Sofia

Roxie
0

Jupp, fortfarande negativt. Inga som helst tecken på att mensen är på ingång. Fattar nada.

// Sofia

Roxie
0

Idag är mensen 9 dagar sen.. Blir galen!

// Sofia

soundtrack
0

Men vad skumt! Är du söker på att du haft ÄL denna månaden?

Roxie
0

Inte 100% säker men jag hade magvärk några dagar under "ägglossningsveckan". Men oavsett om man har ägglossning eller inte så har man väl i regel alltid mens eftersom den tjocka hinnan (minns ej korrekt benämning) släpper och ska ut.

// Sofia

densomundrar
0

Jag tror att det är ganska vanligt att mensen spökar, skjuts upp, när man försöket och vill bli gravid. Händer nog fler än vad man tror, mig bland annat. Jag hoppas. Oavsett resultat, att du snart får redan på vilket :-)

mathiason
0

Jag hoppar in här. Har nu läst igenom allt och känner att ni är så positiva och peppande.

Jag och min sambo har försökt sedan några månader. Jag har inte haft några piller. Aldrig haft regelbunden mens. Men bara för att vi försöker så har min mens försvunnit helt.. Hade mens första veckan i oktober. Grav.testat vid ett flertal tillfällen men inget positivt..

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

densomundrar
0

#277 välkommen :-) märkligt det där med mensen, din senaste mens var alltså i oktober om jag förstått dig rätt?

mathiason
0

#278 Tack och du har förstått rätt

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

[TanatosNyx]
0

#277 Välkommen hit 🌺

densomundrar
0

Märkligt :-/ då är det ju inte lätt att planera..

Roxie
0

BIM+12. Ingen mens och inget plus. På måndag blir det kontakt med BM igen.

// Sofia

Miavillblimamma
0

Hej, ny här! Vi försöker bli gravida men har hittills inte haft turen med oss… Hade ÄL förra veckan och BIM är om 5dagar, men sent i förrgår knep det till i magen och jag började blöda lite lätt när jag gick på toa. Blöde igår också och idag har jag kraftiga sega genomskinliga flytningar när jag går på toa… Min mens är ALLTID regelbunden annars så jag tyckte det var konstigt att den kom en hel vecka förtidigt… Men nu är jag inte lika övertygad över att det är mensen längre, kan det vara en nidblödning eller i värsta fall ett misslyckande!?

Hannashusdjur
0

Låter mer som du har ägglossning! Sega flytningar är ju oftast en antydan till äl

Miavillblimamma
0

Tack för svar, Hannashusdjur! ÄL har jag svårt att se att det skulle vara eftersom jag hade det förra veckan och BIM är nästa vecka… Förstår mig inte på detta, antar att det bara är att vänta till nästa vecka å se vad som händer!

Hannashusdjur
0

Hur säker är du på att du hade ÄL förra veckan? Tagit test? Annars kan ÄL hoppa lite framotillbaka

Rebornmamma
0

Jag och min man försöker Mensen ska inte komma än men jag är svullen om magen… vi får se:)

Roxie
0

BIM+14, ingen mens och inget plus. Blir på riktigt tokig snart! BM tycker jag ska avvakta en vecka till…

// Sofia

[TanatosNyx]
0

Men vad knepigt och extremt frustrerande för dig! :( antingen har mensen hoppat en månad, du är låghormonare eller så har du fått ett tidigt ma.

Miavillblimamma
0

Hannashusdjur, ja jag gjorde test… Blöder till och från, kan vara helt lugnt en hel dag och så helt plötsligt så kommer det lite blod när jag är på toa… Aldrig varit med om detta förut! Min men har alltid varit regelbunden, ända sen tidig tonår och idag är jag 33… Jätteknepigt!

Roxie
0

BIM+17… Fortfarande samma visa. Fattar inte varför det ska hålla på såhär!

// Sofia

Roxie
0

Idag kom mensen. Nu tar vi nya tag!

// Sofia

densomundrar
0

Skönt, då slipper du undra :-)

LaSadie
0

Känns inte som att vi inte lyckades denna gången heller. Ska ta tag i utredningsfrågan snart men bävar för det, tänk om man får ett svar som är svårt att hantera. Jag har gjort ett vul i ett annat ärende och där framkom det att jag har en hjärtformad men att allt såg ok ut. Men det finns såklart annat som påverkar.

soundtrack
0

Hoppar in här igen. Var på kub-ultraljud idag och där konstaterades missfall. Fostret dog i v7, men det var först nu i helgen blödningarna kom. Ska till gyn på torsdag för att kolla så allt är ute, sen hoppas jag att kroppen återställer sig fort så vi kan dra igång bebisverkstan igen. Kanske kanske kan det bli ett 2016-barn ändå.

jackiejohn
0

Beklagar soundtrack! :(

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer