Gravid iFokus

Gravid

Etikettförsta-trimestern
Läst 2724 ggr
Anonym
0

Bli av med illamående

Jag är i vecka 7+2 och vart nu börjat må illa. Vad kan jag göra för att bli av med det ? Har ni några förslag på mat jag kan äta. Känns som att jag ska spy, fast det händer inget.

[TanatosNyx]
1

småät. Kex, nötter eller vad som helst som fungerar mot illamåendet. Ha något brevid sängen att äta så fort du vaknar, innan du kliver upp.

Blir illamåendet såpass att du börjar kräkas massor så finns mediciner att få, som med lite tur fungerar.

Fjäril
1

Som #1 säger, småät. Eller ät små portioner, men ofta. Jag mådde väldigt illa fram till v10 ungefär. Jag hade knäckebröd vid sängen som jag åt det första jag gjorde. Annars hade jag med mig en smörgås i en påse, vart jag än gick och tog en tugga här och där. Det var jättejobbigt men en dag var det borta.

Sajtvärd på Övernaturligt

Lilolizeit
1

När jag hade graviditets illamående så va de att små äta precis som dom innan skriver. Jag hade äpplen överallt! Hjälpte inte det, så en klyfta citron, inte så kul om man har sura uppstötningar, men har alltid hjälpt mig, gravid eller ej..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mjioo
1

Jag körde också på äpplen, röda som jag hade i en burk (klyftor). Köpte en äppelskärare på Cdon.com som var guld värd att ha hemma när man tryckte i sig 2-3 äpplen per dag :)

Anonym
0

Ni som mådde illa under graviditeten, mådde ni bättre om ni kräktes?

[GråHäxa]
0

Jag har mått bättre när jag har kräkts, men det har varit så få gånger. Kräks man ofta så mår man nog inte bättre utav det snarare sämre skulle jag gissa på.

mjioo
0

Jag mådde bättre de gånger jag kräktes trots att jag avskyr att kräkas.. Dock är det ju viktigt att får i sig vätska efter för att inte må dåligt. Om man spyr mycket så mår man ju såklart sämre om man inte får i sig mat och vätska men om du bara behöver spy någon gång ibland så kan det vara väldigt skönt att få ut det. Jag har alltid vätskeersättning hemma, väldigt bra om man spyr och har svårt att få i sig ordentligt med vatten efter.

Sindri
0

Har alltid mått illa under graviditet, men trean var fruktansvärd. Min BM rekommenderade Postafen (åksjuketabletter), vilket jag tog ibland när jag skulle träffa folk ,eller bara ville känna mig som en människa. Det funkade för mig och barnet fick i alla fall inga men. Hör dock med din BM först. Ett tag fanns det åksjukeplåster, det borde vara bättre, men vet ej om det finns nu.

Ingefära sägs hjälpa mot illamående, gör te och drick och testa.

jackiejohn
0

Åt postafen kontinuerligt de första veckorna och små åt babymorötter hela tiden. Kräktes 1 gång men jag mådde inte bättre av det…

LoAEmma
0

Jag körde med postafen och seaband, finns på apoteket!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

mjioo
1

Åh justija jag hade också postafen och Seaband. Jag trodde inte alls att armbanden skulle funka men de funkade jättebra för mig.