Föda barn med BH?
I måndags var jag och sambon på informationsmöte på sjukhuset och fick se bildspel på förlossningens skeden. Det som inte förvånade mig var att kvinnan på bilderna var helt näck under sin sjukhusrock. Detta ser jag jämt och verkar vara standard, säkert att flera anledningar. Men jag vill inte vara helt näck när jag föder barn. Jag förstår att jag måste vara näck nertill och jag förstår att jag inte ska ha tröja på mig eftersom det inte blir hud mot hudkontakt med barnet när det läggs på mitt bröst. MEN, jag vill iallafall ha BH på mig. Varför?
Jag HATAR känslan av att brösten nuddar min mage, jag har aldrig haft hängbröst innan, vilket jag nog inte har nu heller men däremot har ju magen tryckts upp och ut så brösten möter magen ändå. Det är obehagligt för mig, jag trivs inte med att ha brösten vilande på magen. Måste jag vara helt näck, eller kan jag få ha på mig BH om jag så önskar? Ungen lär väl inte vilja amma 1 minut efter att hon kommit ut ändå? Och OM hon vill det så får jag väl trycka ner bhn så bröstet blottas.
Inte för att vara sån, men jag tror att i situationen du ligger där och pressar ut ett barn så är dina bröst det sista du tänker på!

Jag hade amningsbh :) inga problem. Hon ammade direkt.
Har tänkt samma sak, jag vill ha bh på mig , så kör nog Amningsbh iaf.
Klart du kan ha BH, det är Din kropp. :)
Strax innan det var dags för mig att krysta frågade barnmorskan om jag ville ta av mig bhn, så att "jag slapp krångla med det sen". Jag brukar inte heller tycka om att vara utan bh, utan jag tycker det är skönt när de sitter på plats :p. Men det var inget jag la fokus på där och då, utan jag hade sjukhusrocken på. Under mitt krystande, när det närmade sig har jag för mig att någon knäppte upp rocken för att sonen tillslut skulle kunna landa där. Sen några timmar senare var det liksom amning, amning och lite mer amning. Sonen är född mitt i natten och typ på kvällen sen, alltså nästan ett dygn senare insåg jag att jag fortfarande gick BH-lös. Jag tänkte på alla stackare som kunnat skymta mina bröst igenom den vita sjukhusrocken… Jaja. Jag får väl bjuda på den.. :p
Klart du kan ha bh på, min sista förlossning födde jag i klänningen jag hade på mig när jag kom och ut kom en unge som fick amma ändå!😀
Joel tog någon minut på sig innan han kom upp på bröstet så jag hade hunnit ta av /öppna en bh
Jag hade en sportbh på mig på min första förlossning och de frågade en gång om jag ville ta av mig den innan jag blev uppkopplad med droppet, men sa att jag ville ha den på hela tiden och det enda de sa var att de hoppades att det inte gjorde något ifall den blev lite kladdig av eventuellt fosterfett och blod, men det gjorde mig inget.
Jag tycker det var skönt och slippa bh. Hade rocken och det räckte för mig. Vanligtvis vill ja ha som på plats men där och då ville jag inte ha nåt som skavde. Du oroar dig men det behöver du inte…. Är innan man är nojjig och övertänker allt. Väl på plats löser sig allt utan att man tänker på det!

Jag hade tänkt ha bh på mig, men eftersom jag fick springa från badkaret till rummet och i princip krysta ut han i farten så hann jag aldrig ta på mig nåt annat än en halvblöt rock :) Det gjorde inget heller, inte så att jag mådde dåligt över att vara naken där och då :)
Jag fick inte, men det var ju för att jag blev snittad och hade byglar i bh och då var det risk för brännskador pga deras el (?) .
Min syster fick varken ha på sig sjukhusrock eller bh - hon fick vara helt naken vilket var helt mot hennes vilja. Idag får jag lust att söka upp idioterna som gjorde det här mot henne och slå ner dem. Hon mår ännu idag väldigt dåligt över hur de behandlade henne och det var över 15 år sedan nu
#12 låter som världens skräck, usch :(
Jag hakar på om du ska slå ner dem :P
#13 Jag kan behöva back up jo! :)
Klart du får ha bh om du vill! Själv var jag näck då jag fick feber & höll på att svettas ihjäl 🙈

Jag hade amningsbh, sjukhusskjorta och deras tjusiga nät trosor då satte kateter på min innan snittet så fick jag deras direkt istället för mina egna. De drog ner trosorna och drog upp skjortan under snittet men inget jag reflekterade över. Så självklart kan du ha bh om du vill:) Hade jag fått föda vanligt hade jag inte velat ha bh på mig, de tog av min bh direkt på BB senare och det var underbart!
Jag tänkte exakt likadant som du innan ja skulle föda. Den dagen de satte igång satte ja på mig ett linne. De åkte av rätt fort och de bar skönt att bara ha skjorta på sig. I stunden brydde jag mig inte. Jag blev så inne i värkarna så jag brydde mig inte om hur jag hade kläderna, om dörren var öppen etc. Men de är du som bestämmer hur du vill ha de. Bil du ha bh el linne så kommer du få ha de så du behöver inte oroa dig:-) de är alltid du som föder som bestämmer vad som känna bäst för dig.

Och jag höll på att bli galen av att sitta fast i mitt linne pga dropp i båda händerna. Höll på att föreslå att min kille skulle klippa upp linnet men så kom jag på att jag ju ändå inte kunde få på mig nått annat istället pga slangarna. Skulle hellre haft sjukhusskjortan från början. Bara ren tur att min bh var en med löstagbara axelband, så jag kunde få av den helt. Är annars väldigt privat och inte så glad för att visa min kropp, men denna situation kändes helt annorlunda och helt andra ting blev viktiga än förr.

Jag hade bh på mig för jag vägrade ta av den. De försökte övertala mig flera ggr men jag gav mig inte