75 kg - känner mig tung
Nu i vecka 34 vägde jag mig för första gången på 1-2 månader och såg att jag väger idag 75 kg. HERREGUD!!!
Innan jag blev gravid vägde jag 66 kg (hade BMI på drygt 27. Första veckorna gick jag ner till 62,3 men nu alltså har jag gått upp 13 kg från det. Hur mycket mer kan jag gå upp nu sista månaden?
Hur vet man om jag gått upp i fett eller bara graviditetsvikt?
Jag är jätteorolig för att jag inte kommer kunna gå ner detta sen. Jag var ju redan något överviktig och har haft min målvikt på 55-57 kg i flera år nu :S
Hjälper amningen att gå ner i vikt?
Jag gick upp från 63 till ca 78 innan jag blev förlöst i v35. 🙂 Min BM sa att jag skulle gå upp ca 18kg ungefär under graviditeten helst, och ja det får man väl säga hade varit rimligt om jag fått hela tiden ut.
Såhär ser man ut när man har passerat utanför ramarna även för den "nya fetare populationen" 😮 dagen innan jag blev förlöst!
Nu orkade jag inte läsa särskilt länge i den där länken, för min son har ju snott mitt omega-3 så jag inte orkar tänka. För sömnbrist som man lider av som gravid och sen småbarnsförälder, ja det är ju en myt om något.
Vinklade halvsanningar och smyghintar om att gravida är tjockisar smäller inte högt här kan jag ju säga. Visst fint med lite tips om vad man kan äta för att må bra, men det är långt ifrån allt som denna länk antyder. Jag hoppas inte någon tar illa vid sig av länken, isåfall tar jag bort den. Jag personligen tolkar den inte särskilt bra alls. Men det beror väl säkert också på någon spännande form av undernäring i kombo med min fethet.
Tycker också att texten i länken var väldigt provocerande. Precis som du skriver Tanatos vinklade halvsanningar och en massa pikar 🥵

Vägde 56 innan. På inskrivningen i vecka 13 vägde jag 64. I vecka 42 vägde jag 81,9 ^^
golf.ifokus.se

I somras vägde jag 64 igen. Sen vägde jag helt plötsligt 68 i oktober. Så gick ner till 64. Men kommer aldrig under 64 :/
golf.ifokus.se
Den länken sänder inte ut något annat än att skribenten behöver kliva ner från sina j*vla hästar och inse att alla är olika. Sen undrar jag om det var så att hela artikeln var smygreklam för LCHF?
Men suck på den länken och artikeln!
För hon som idrottsmänniska och dietkvinna vet säkerligen allting om hur allas kroppar fungerar och förändras under en graviditet.
Tror jag äntligen har hittat min "long lost Guru" 😟

#7 kan bara hålla med.
Barn 2 : Vägde 62,4 kg precis innan jag blev gravid, i vecka 35 vägde jag 93,5 kg
Barn 3 : Vägde 62,2 precis innan jag blev gravid, i vecka 29 vägde jag 89,1 kg. (BF 16 mars så det lär öka ^^ )
Jag slutade på 82 (+15) med wilmer och 85 (+9) med David, är 154 lång så det var ju en del, hehe. Började också på 27 i bmi, slutade på 35 tror jag men det är ju väldigt ointressant under en graviditet för det säger ju ingenting alls. Om du tänker på att själva graviditeten väger 11-12 kg så är ju 9 ingenting. Du har ju mest troligt tappat lite fettvikt istället. Amning funkar som viktminskning för en del, med Wille tappade jag typ ett kg men nu när jag ammar David äter jag alldeles för mycket socker men rasar ändå i vikt. Kroppen behöver extra reserver nu när den ställer in sig på att amma :)
Åh herregud, läste länken och herregud är allt jag säger
Kan inte du länka mig thiah? På Facebook eller något.
Ally japps. Fixar det
Jag började på 78kg och slutade på 95kg. Några dagar efter förlossningen hade jag gått ner till 84kg. Nu har det gått 2 veckor men har inte vägt mig än o har inte riktigt kunnat komma ut o röra mig så mycket pga svullnaden i underlivet samt dom oplogade trottoarerna :p men det ska kämpas bort så fort snön försvinner! Jag tror på barnvagnsmotion (har hund så måste ut 3 gånger om dagen minst)
Jag började på 60 och slutade på 90 med alla tre… Med nr 2 gick jag ner till 54 ett tag. Är 175 lång så det var på tok för lite. Rann av fort på mig. Tror amningen hjälpte mig mycket.