Pysselhörnan

Babynest? 😉

Ja, det är tänkt så iallafall. Men har inte sytt på en herrans massa år, så jag vet inte hur det slutar ^^
golf.ifokus.se

#4 Det är väl min tanke också om jag lyckas göra ett ^^ Kanske alla jag känner som ska få barn blir lite sugna så kan jag sy och sälja till dem ^^ Jättefint var det. Har du bilder på de andra om de är i andra färger? :) Sen är jag sugen på att sy annat också, t.ex spjälskydd. Sen kommer jag inte på något mer, så om någon har förslag så mottages de tacksamt :)
golf.ifokus.se

Jag tänkte också på att ge bort, men materialet är ju svindyrt, så jag gav upp den tanken igår när jag insåg att man faktiskt t.o.m får ont i ryggen av att sy. Så ska jag sy till någon annan vill jag nog ha för materialet och en hundring för jobbet :)
golf.ifokus.se

Åh, vad fint Theres! Jag beställer gärna ett babynest :) Ugglorna var verkligen jättefina!
/Christine

Haha, det är fint på håll ;) Sömmarna är inte så vackra. Men den fyller säkert sin funktion :) Materialet till denna gick på 345 kr, vilket är p.g.a att uggle-tyget kostade 209 kr metern. Lite onödigt. Men vill man ha en fin så får man lida pin ^^ Det bruna tyget kostar bara 69 kr metern, så skulle jag göra i de tygerna (fanns prickigt, med stjärnor osv i olika nyanser, tror alla de kostade samma, men är inte säker) så går materialet på 275 kr till en. Tyckte det lät dyrt också, men sen googlade jag runt lite på vad ett babynest kostar i butik -849 kr!!! Snacka om att jag tjänade på att sy ett eget :) Dock är ju de man köper i butik säkert snyggare i sömmarna, men övning ger förhoppningsvis färdighet. De I butik verkade bara komma i enfärgat också, vilket är lite tråkigt ;)
golf.ifokus.se
Ja, det är svindyrt med babynest, därför vi inte köpte något sist. Men nu börjar vi bli mer och mer sugna på det och jag kan knappt sy en raksöm :P och så blir det ju personligare med hemmasytt vilket jag gärna betalar för.
/Christine

Jag syr gärna ett, men måste kolla upp vad frakten går på och så med ju. Sen får du bestämma vad du vill ha för tyg och färger på banden :) Men du ska ju inte ha barn än, så jag kanske hinner öva lite till innan så det blir snyggare sömmar ^^
golf.ifokus.se
Du hinner nog öva ;)
/Christine

Åh va fint! Åh vilket härligt tyg, älskar ugglor 😊 hade tänkt knåpa ihop ett babynest men nu kom ju min skrutt innan jag hann gå på graviditetspenning..så svärmor har köp ett sa hon ett helvitt så inte lika tjusigt dom ditt 😉
Om du inte pallar att göra på beställning sen Theres så kan jag tipsa Christine och andra intresserade om miloo.se Hon syr babynests för en vettig summa, köpte mitt därifrån (med ugglor såklart ;)) Insåg idag att jag borde börja se mig om efter en bättre begagnad symaskin… Kan egentligen inte sy men nån gång måste man ju lära sig :P blev sugen på att sy dregglisar :)

De säljer hemmasydda för typ 400kr på tradera. :) jättefina :) Fina de är Therese! & bebisrum är så kul :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

Ja, får man tag på billigt tyg så kan man nog knåpa ihop en för 400 :) Eller det kostar ju bara 350 till materialet, men man lägger ju ner några timmar på arbetet också. Man får väldigt ont i ryggen av att göra babynest ^^ Dålig timlön om man bara tar 50 kr för arbetet.
golf.ifokus.se
Vilka fina! Fasen att jag inte har någon bebis.

Alltså hade jag väntat Joel hade jag köpt den där ugglan av dig utan fundering. Hade gärna haft ett babynest till honom. Jättesnygga! Sen gissar jag att de som säljer för 400kr får tag på billigt tyg + gör det såpass snabbt.
Jätte fina Theres! Jag blev lite kär i den med fjärilar 😊

Jag gillar ugglan och fjärilarna jag med, så tänker nog ha den ena här och den andra hemma hos mamma och pappa ^^ Sen var ju de mina två "övningsexemplar". Nu har jag ju dock lyckats få tag på billigt tyg, så nu är det bara vadden som är dyr. Så kan nog knåpa ihop ett för 450 kr :) Dvs om mamma inte vill ha betalt för sina gamla tyger. Men hon är nog bara glad om de används :)
golf.ifokus.se
#30: jag fyller kanterna med fyllningen i kudden Slån från ikea. De kostar 9 kr styck och för mig går det åt 1,5 kudde/nest.
Sedan använder jag hobbyskum från Jysk som madrass, kostar ca 200 kr men räcker till minst 5-6 nest
Jag vill också sy ett babynest! Blev sjuuukt pysselsugen 😂 Vi håller dock på att flytta så det får vänta tills flyttstöket och städningen är avklarad…

#31 Det knölar inte ihop sig i kanten då om man tvättar? Jag har ju kört på sån vadd på rulle, så gör en tvåmeterskorv av 60 cm bred bit, sen trär jag in korven i kanten.
golf.ifokus.se

Nä inte vad jag märkt, jag fyller korven rätt full.

Jättesnyggt och va härligt med färg. Köpte vårt spjälskydd på loppis så det är inte direkt snyggt. Men duger. ;)

Vad duktig du är :) Jättefint alltihop! :D
Tycker du ska låta vovven provligga theres! 😉😛 Jätte fint blev det!

Jag tror redan katten har provat sängen ^^ Låg mystiska blomblad i den igår. Haha.
golf.ifokus.se

Finns det någon maxvikt på spjälsängar hur mycket de håller för?
golf.ifokus.se
På vår spjälsäng är det 20 kg :)

Då kanske hunden kan få prova. Hon väger bara 17,6 :P
golf.ifokus.se

Hihi så sött :)
Vad jobbigt om den inte hållt ;)
Ska INTE ge dig nå mer dumma idéer! 😡 Haha

Ingen annan som pysslat lite? Jag tappade gnistan ett tag. Får se om jag kommer igång igen :)
golf.ifokus.se
Jag har tummen mitt i handen så här blir inget sytt. Hahah Pepparkatt eller vad hon nu hette(förlåt men jag minns inte nu ;/ ) hade köpt ett hemsytt lakan till vagnen. Trodde det var samma tyg som det du använt. Ugglor var det iaf ;)
Waaow vad duktig du är!! Jag önskar att jag kunde sy… superfint alltihop :D

Släng ett badlakan över axeln så det hänger ner över ryggen, sen rapar du henne snabbt efter varje måltid 😉 har du riktigt flyt kanske det räcker med att torka golvet med lite papper 😃 skämt å sido! dregglisarna är väl lite mer för när de börjar få tänder, men sy dom extra stora vet ja 👍

Snyggt! 🙂
Vi gillar också zebra! Nova åkte hem i en zebra-sparkdräkt från bb ;)
/Christine

Min kille började dregla som tusan strax innan 3 månader så dreglisar kan behövas utan tänder :D o fångar även upp nån uppstötning som kommer titt som tätt även en bra stund efter maten…
Ni som gjort babynest, har ni något mönster på det eller kör ni på fri hand?

Googlade "babynest mönster" och fick upp en länk till en blogg där hon beskrev jättebra steg för steg med bilder :)
golf.ifokus.se
Tack Therese :-)
Åh vad fina! Önskar jag hade en symaskin så jag oxå kunde sy dregglisar!

Åh, vilken fin :) Jag vågar inte ge mig på att sy kläder än. Håller mig till enklare saker ^^
golf.ifokus.se

För ett halvår sedan hade jag aldrig kollat i denna tråd då jag arken kunde sy eller göra något annat liknande, nu tittar ju och längtar tills jag blir gravid så att jag kan börja sy bebisrelaterade saker :-)

Skulle sy ett till babynest som jag har beställning på, men hade ingen lust, så tänkte sy ett babygym istället, men orkade inte leta efter pinnar att ha som ställning, så jag sydde en pysselfilt :) Den ena flärpen har små flärpar på som man kan pilla med, och den andra flärpen prasslar :)
golf.ifokus.se
Snyggt Theres! Alla mina tjejer har varit lapp å flärp-tokiga 😛

Theres syr du fortfarande babynest till försäljning? :D

Ja. När jag får en beställning så syr jag :) Nu är jag dock i sommarstugan och ska jobba halva juli så inte just nu ^^
golf.ifokus.se
Vad kostar det med ett babynest om man beställer från dig? :)
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

600 kr. Asdyrt med tyg och stoppning ^^
golf.ifokus.se
👍

Jag köpte 10kronorskuddar och 30kronorstäcke på ikea att använda till stoppning. Tror att fyllningen till mitt nest kostade totalt 30 kr :p
#88 åååh smart :) kanske att man ska våga sig på att sy ett själv.. så synd att babynest är så jäääädrans dyra om man ska köpa ett i en "vanlig" affär eller på internet….
Jag övningskör min nya overlockmaskin, satan vilken grej! halvfärdig dregglis.

Snyggt!
golf.ifokus.se
Ska bara jobba lite på formen, det är ju assvårt att svänga med tvillingnål 😮

Jag tror jag är kär i min olle! (overlocken), har snart gjort 10 dregglisar idag 🥵

Men vilka fina tyger du har hittat! Vill också ha så fina :)
golf.ifokus.se

Första riktiga bebisplagget jag sytt! Jag har verkligen fastnat för klädsömnad 😍 Nästa gång blir det nog mönsterpassning också (iaf ett försök till det)

Va duktiga ni är! Jag köpte ett fint gammalt Mumin spjälskydd på loppis, men har redan till både säng å vagga. Men tyget var så fint å härligt urtvättat, så köpte de ändå. Någon som har en idé va man annars kan ha det till eller sy om det till nått?
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Har ni några andra tips på pyssel än sådant med tyg? Jag har ingen symaskin… Visserligen har min mamma en som jag får låna men jag lyckas ju aldrig få den att sy framåt… Kanske bäst att jag håller mig till annat pyssel.
Jag älskar att pyssla, har gjort vimplar med namn till systerdottern och pojkvännens brorsdotter i julklappar och de blev uppskattade :) Var superlätt. Klippte ut trekanter i A4-papper i olika färger och sedan klippte jag ut bokstäver i samma färger och placerade dem på vimplar med andra färger. De vimplar som inte fick en bokstav fick prickar, hjärtan och änglar :)
Vad gulligt! Det ska jag göra! En sängmobil :)
Du kan måla barntavlor 👍 massa färg bara så är alla nöjda och glada
Ja, det skulle jag ju kunna :) Jag tänkte köra iväg en sväng nu ikväll och köpa grejer till mobilen. Sen vet man ju inte om det blir en pojke eller flicka, jag tänker på färger, jag vet att det inte spelar någon roll men jag vill ändå inte ha rosa om det blir en pojke. Så jag tänkte lila/blått - tänk typ lite solnedgångsaktigt. Det passar ju till både flicka och pojke :) Och då kunde man ju måla tavlor i samma färg :)
Fler tips? Det här var ju superkul :)
#106 kan tips om Ikeas symaskin för 6 99kr! Jag köpte en när min ärvda maskin la av, funkar fin fint till enklare saker :)
Jag har faktiskt funderat på att köpa den! Tänkte att man nog borde ha en symaskin när man får barn… Jag har läst att man kan sy om sina egna lakan till barnsäng för att inte köpa nytt som innehåller en massa kemikalier och skit. Visserligen finns det ju Trygg textil men jag vet inte… Barnen måste ju lära sig att vara i kontakt med sådant ändå, de får ju inte bli överkänsliga.
Jag ska börja med mobilen nu men jag kommer inte på vad jag ska köra för tema på själva grejerna som ska hänga. Ska det vara djur? Nallebjörnar? Hjärtan? Hm… Fler tips på vad man kan ha för tema? Vill helst inte ha en massa olika grejer utan köra på ett tema :)
Har börjat med mobilen:-) Det blir nyckelpigor i olika färger, skickar med en bild på hur det ser ut hittills:-)

Så fina :) Vad är det för material?
golf.ifokus.se
Och nu är den färdig :) Den får hänga här tillsvidare, det syns lite dåligt mot teglet men jag har ingen annanstans att ha den än :)
Nyckelpigorna är av tjockt papper, sen har jag knytet sytråd mellan dem och fäste dem på två blompinnar som jag snörade in med sidenband. Ovanför korset med blompinnarna sitter en ring som också är av rött sidenband som man kan fästa i taket med några skruvar eller så :)
Fler tips på pyssel utan symaskin? :)
#112 så söt den blev!
Nu har jag igår och idag införskaffat tyger, så nu ska här sys kläder! Har köpt en stor IKEA-påse med tyger, gött med föräldrapenning när vi är vana att leva fattigt 😇
Vad kul att sy kläder! Jag måste skaffa eller låna en symaskin så jag med kan börja sy lite :)
Jag köpte min singer overlock på Lidl för 1300:- och den funkar som en klocka! Vi är många på facebook som rusade till butikerna och 99% säger samma sak: maskinerna fungerar utmärkt!
De sålde slut på nån timme i hela landet, men de ska ta in maskinerna igen till samma pris i höst. Så håll span i Lidls reklamblad för en billig overlock! Den behöver ju dock kompletteras med en vanlig maskin, de säljer det också för typ 999:- mellan varven, tror nästa erbjudande kommer nu i augusti.
1 av 5 änglafiltar som ska skänkas till sjukhuset❤️😢 känns hemskt att veta att den kommer att komma till användning.

Har inget mönster på just den pyjamasen, bara sprättkniv, måttband och fantasi 😃 den hade dock behövt vara smalare i midjan.. Tror jag kör långa muddar och kallar den en 68cl i stället för 62cl 🤐🤪😃
Wow, den blev ju superfin #121 imponerande utan mönster! 😍

Åh. Vad ska du göra med den pyttelilla? :)
golf.ifokus.se
Ge bort 🙂 är med i sygänget som skänker prematurkläder till sjukhus. Just denna ska till Samson dock 😃
#123 men Gud så söt! :) Samson ser fram emot att pröva sin nya pyjamas :)
Men vad fint det blir! Vad duktig du är tanatosnyx!

Jättefina kläder!
Denna kantning blev inte alls lika bra :s förra kantbandet satte jag på fel längd, och då såg det bra ut.. 😟

Vad fint!!
Har ritat ett eget byxmönster som jag ska prova att sy efter i kväll. Lyckas jag få det snyggt kanske jag provar att sälja 😃
Jättefina!
#136 åh vad fina! Älskar tyget!

Vart har du köpt pärlorna Theres? Ska in till stan imorgon så jag tänkte titta runt lite då.
Var köper ni era tyg?? Tycker ni har så jättefina. Är dom dyra?

Rundis.se har jag för mig att det heter. Rundis iallafall :)
golf.ifokus.se
Tack!
#141 Standardpris på tyger är 140 - 220:- per meter. Det finns mängder med webbutiker som säljer. Jag vill dock klämma och känna en del nu medan jag lär mig sy, så jag handlar lokalt mestadels.

Jag köper tyger i min lokala tygaffär också :) De enfärgade kostar bara 69 kr/meter :) Fast jersey-tygerna minns jag inte. Jag bara köper ;)
golf.ifokus.se

Vilka makalöst fina grejer ni gör! :)
Hur stora är babynesten? Jag hade tänkt beställa ett av dig, men en vän skrev förra veckan att det fick jag absolut inte göra. Haha. Den enda infon jag fick var att det var ett på väg redan… Onödigt med två antar jag?
det beror på, alltså vår grabb kräktes hejvilt även i nestet, och det tar flera dagar för dem att torka…
#148 Okej, då får jag överväga att skaffa ett till med andra ord. Men kanske ska vänta och se hur vår lilla beter sig först :)
Även bajsolyckor sker 🤪
Åh vilka fina grejer ni gör! Vad roligt med inspiration på bebisgrejer 🙂 Ser fram emot att börja pyssla med sånt här jag med.

En pyjamas till en liten fis, 48cl

Yarr! Även småttingar vill ju vara lite coola :) 50cl
#152 Super fina kläder!

In progress.. det närmar sig inlämning till neo
Då blir de nog galet glada :)
#155 Wow! Så jäkla snyggt! Ugglebyxorna är sååååå fina! :)
#155 tar du beställningar? =)
Det gör jag, i den mån jag finansierar min prematursömnad så jag personligen går +- = 0. Jag säljer inte prematurkläder (mönsterskyddat), men jag skänker till privatpersoner ibland. Så de som beställer av mig ger alltså indirekt gåvan vidare till prematurbarnen, inte till min ficka. Jag har inget eget företag.
Jag har dock inte lärt mig att sy bodys snyggt ännu 😃 men jag övar.
#160 Jag är isf intresserad av ett par rosa ugglebyxor, har en kompis som skulle älska dom =) vad tar du för dom?
Jag skickar ett PM till dig.
Allt är verkligen jättefint! Jag beställer jättegärna också!
Det går bra att pm:a mig om man vill göra en beställning 🙂
Vet inte hur pyssligt det var, men med hjälp av mor gjorde vi om ett gammalt och tjockt spjälskydd till ligga-på-mage-matta.

Åh vad du är duktig tanatosNyx!
😊 jag är duktig på att fastna i saker om inte annat 😃 Alltså jag köpte 4 koner med 5000 meter tråd på varje, de är snart slut 😂jag trodde jag skulle ha för resten av livet typ.. i verkligheten är det typ en månad som har gått… 😮

Smart! #171
#171 Wow så smart och snyggt! bra med återbruk också för alla parter 😍
Meh muppdator, jag kommenterade ju #165 också, himla fiffigt! Ska nog prova att göra samma sak då jag tvättade sönder ett spjälskydd (skumgummitbiten i mitten tjorvade ihop sig), så jag kan nog rädda det genom att slakta det och göra en matta 🙂
Står lite på stand-by och inväntar knappar, tryck och tyger

#175 Du är så duktig!
Jättefina!
Tack för alla snälla kommentarer 😊
--------------------------------------------------------
Alltså det finns ju roligare saker än att fästa trådar.. medan jag inväntar knappar mm så jobbar jag vidare på preemishögen.. under kvällen har jag fäst 108 trådar 🥵

Men vad du är duktig! Jag orkar inte sy mer ^^
golf.ifokus.se
#179 så fin :-)
Färdig 🙂

Nu får fasen knapparna dyka upp snart, börjar få en redig bröthög med kläder som ska knappas. Dressarna till neo får vänta till nästa inlämning 😓
Nåja jag syr vidare medan jag väntar. Ni som väntar på grejor av mig tack för erat tålamod 🌺 jag syr lite bonusar till er så länge.
Tygen gör ju allt! Riktigt fina 😃

Alla är jättefina, men den ljusgröna med trädet, stegen och djuren var ju underbar. Den får du gärna skicka hitåt :p
#188 Paapii-tyg, fisk design 🙂 har mer tyg ifall du är sugen 😉

#189 ja gärna :)

TanatosNyx jag misstänker att det finns en marknad för tygblöje-anpassade kläder i fall du vill börja tjäna pengar på sömnaden. Det är nämligen väldigt praktiskt med heldressar om man kör tygblöja, bara att sticka in ett finger o känns om det är blött. Problemet är bara att de behöver vara lite extra långa och breda i kroppen för att barnen inte ska behöva ha en strl större med för långa ärmar o ben som följd. Så breddade o längda dressar som säljs via tygblöje o EC-forum tror jag skulle vara en stor hit.
Jag förstår att det kan finnas en marknad där, och jag tackar ödmjukast för tipset! Jag kan dock bara sy småskaligt för att gå runt. Har man syftet att tjäna pengar så är det inte hobbyverksamhet längre, och då måste jag starta företag, vilket innebär att jag förlorar min sjukersättning och är tvungen att jobba även de dagar jag är riktigt dålig i min sjukdom.
Drömmen är dock att i framtiden starta ett litet företag och kanske jobba 50% och ha sjukpeng på 50%, men det är mycket papper att plöja så att allt går rätt till.
Fram tills dess kan man ju alltid fråga snällt så kanske jag kan sy lite EC-anpassat, precis som jag syr vanliga bebiskläder här.

Blä, ja det är samma problem för min vän som har samma sjukdom som du. Hon har fina företagsideér men får inte prova dem. Väldigt fina saker du gör iaf :)
Vad himla mycket fina saker ni gör! Vad super produktiv du är TanatosNyx, här tar det evigheter när jag syr haha. Får jag fråga vart du hittar alla fina tyger?
#193 Ja ett gissel när det ser ut som det gör. Jag menar, de flesta sjuka klarar av att göra nånting lite då och då, men får vi göra det? nepp…
#193, 194 Tack 🙂
#194 Det är väldigt blandat, men ofta köper jag från jonic-textil, ohlssons tyger, jofotex, memba design. Sen har jag två butiker här i stan som jag handlar mest i. Den ena har standardtygerna från de största grossisterna, den andra har lite smått och gott, mycket 2a handssortering, ofta skarvat tyg - perfekt för de som syr barnkläder. Man skär helt enkelt bort skarven bara, så har man fina tyger för halva priset.
#195 Tack för svar, det butikerna skall jag ta och googla på med en gång :) Det var ju en bra idé att kolla på andrahandssorteringen :)
Jag beställde från en vän som har en silhouette cameo :)
har vilat lite ifrån tyghögen, ganska ofrivilligt i och för sig. Jag har nämligen fått världens brainfart så fort jag försökt mig på något det senaste så jag har en snygg liten hög att slänga… 😕
Har smugit tillbaka lite till maskinerna, det mesta har hamnat i sophinken då jag är helt väck i pallet just nu. Minnet är som tant agda 95 på låst demensavdelning. Efter lite råd från sköldkörtelföreningen har jag förstått att jag kommer behöva mer än bara levaxin för att komma på fötter igen. Men enligt nån fläng regel måste man prova levaxin i 1 år först innan man får andra mediciner. Hoppas jag får tillgodoräkna mig tiden som gravid, trots att det var efter förlossningen allt gick åt helvete. Men levaxinet fanns ju där redan innan..
Har två stycken dressar som väntar på att sys, en till Elva och en till en bebis som väntas i december.
Har lyckats knåpa ihop lite mössor till Alvin och prematurerna iallafall.

Antar att det är bilder på det och antar att det är fint, men kan fortfarande inte se bildspel på mobilen ;)
golf.ifokus.se
och jag kan inte lägga in bilder direkt i inläggen :( provar det först varje gång, 99% av gångerna kommer inte bilden med. Ger upp efter typ 10-20 min och gör bildspel 😕
Men har du min sysida på FB så är det samma bilder där.
Tusen år senare är Elvas dress klar 🙂

Dagens prematursömnad 🙂

Ni är så duktiga :-)
Så imponerad! Jag kommer försöka sitta en del under jul-ledigheten och sy och förbereda lite inför bebisankomst i mars. Bilder kommer sen 😉

Mitt livs första body (hjälp, vilken pers att sy!)

Vart hittar ni mönstren till kläderna ni syr?
Vill du sy bebiskläder rekommenderar jag tidningen Ottobre. Storlekarna är dock stora, deras 50cl är mer som 56 som riktlinje.
Vad duktiga ni är tjejer! :) Snygg stol therese! Själv hade jag ju planerat och köpt hem till lite pyssel men ligger där jag ligger ;) Ska slänga ihop 2 vagnväskor (små till mobil, nycklar och plånbok) sen när jag kommer hem. Lägger sånt i mugghållaren nu.
Senaste projektet (fan vad svårt det är med tid med en lite äldre unge!)

Åh! Alice har en meps (kombinerad mössa och keps) i det tyget :)
Tigergarden, det är så fint 🙂 hade otrolig tur som kom över det, det finns inte att köpa i butik längre, men en sömmerska hade lagerrensning och jag var först till kvarn på en stuv.

#217 WOW säger jag bara! Shit va du är duktig! :) Vill du dela med dig av din fantastiska sykunskaper när de kommer till bodysar, hade varit roligt att själv kunna göra en!?
#217 men åh tusan så fint!!
#218 skicka mig ett pm, annars glömmer jag bort det. Skriver via mobilen nu, men behöver tillgång till dator för att svara

LoAEmmas dress börjar ta form. Kantningen blev dock bubblig efter att trådspänningen fick spader. Vi får se om det rättar till sig i tvätten, annars får jag sprätta.

Två bodysar in progress

en tjuvtitt på em.nords klädpaket som börjar ta form. har dock en del kvar att sy :)
#221 Men åhh vad mycket fint du har sytt! Vart har du hittat det fantastiska tyget till den rosa/vita dressen?
jag köpte på ohlssons textil, just nu finns det dock inne på rosa huset:
#221 men du skojar?! Nu får du mig att gråta av lycka! Gud så mycket fint! ♡
storlek 40/44, galet nöjd 😍

Superfint TanatosNyx!
Så duktig du är Tanatos, fattar inte hur du hinner sy så mycket :o Själv har jag spenderat typ fyra dagar på ett draperi och en kockmössa, haha.
Villet fint babynest!
Tack Lilolizeit 🙂
#228 haha, klart att katterna vill ha några egna! Jättefin!
Haha ja det är ju så, misstänker att kissarna kommer att lägga beslag på spjälsängen sen också 😃 Tack ^^
Katterna delar allt med bebis! :) säng, vagn, skydd, babysitter osv. Iallafall här hemma ;)
Det kan jag mycket väl tänka mig :) Måste se himla gulligt ut ^^
Så fint!
#236 Häftigt värre :)
Planerat in när målning av barnrummet ska ske. Ska inhandla inredning i Ullared på lördag och ska göra lite småpyssel i matchande färgskalor. Jag har gjort en mobil att hänga över sängen men jag kanske gör en till som blir i andra färger. Jag tar gärna emot tips på vad man kan göra i papper till barnrummet :)
Ok jag har inte tittat i den här tråden förut för jag är totalt opysslig av mig och kan inte ens sy i en knapp…
MEN HERREGUD VILKEN FIN DRESS TANATOS!!
Såå tacksam!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Gråhäxa, ojojoj vilket fint babynest! Hoppas hitta nåt fint på Lekia när vi ska shoppa till bebben nästa vecka men lär ju knappast vara så där söta!
*Det blir som det ska*
Tack LoAEmma ^^
Superfin dress Tanatos, du är verkligen jätteduktig på att sy!
Sytt ett babynest idag, oj så pilligt det var men väldigt roligt! Jag har använt mammas gamla lakan, (för jag vill kemikalieminimera så mycket jag kan och de här lakanen hade de innan jag fanns - så de är tvättade massor(!) av gånger) och är av det mest finvävda och lenaste tyger jag känt på! Blir perfekt mot känslig bebishud. Kanske inte det snyggaste direkt (hehe) men jag är mycket nöjd. Små stjärnor på insidan och randigt på utsidan. Nu när jag vet hur jag gör så kanske det blir ett till längre fram också! Annars lär det bli mest bebiskläder nu, så roligt att ha många tyger att välja på! Fler bilder kommer!
Tyckte det var jätte fint mollyt! Nästan alla sängkläder till sonen är från när jag var bebis eller begagnat, känns bra framförallt för bebis, men även för miljön :)
Jättefint allihopa! :)
Du är så jäkla duktig TanatosNyx!
#247 Tack 😊 det börjar ta sig nu! det har gått framåt en hel del sen de första öken du fick i brevlådan 😂❤️ men utan Dig och Samson hade jag nog aldrig börjat sy på allvar. Tack!!!
En till som snart är klar. Saknas muddar och knappar.
Öh jag ser inte om bilden kom med… får kolla på datorn i morgon.
#249 stort tack själv! Ingen bild syns för mig heller
TantosNyx :Har du knappar där i snedslån eller använder du dragkedja? Plastknappar eller metall?
Ja, metallknappar :)
Så snyggt! :)
Blääää, har stått hela kvällen och skurit kantband, tråkigt skitgöra! Nu tänker jag sitta på häcken i några minuter innan någon vaknar och ska ha välling, sen ska jag hoppa i lopplådan… I morgon blir det förhoppningsvis syrejs med prematurkläderna. Har en del halvfärdigt som väntar på kantband och mudd.
Nu är det plattan i mattan igen 😃
#261 Heh, Alice har 80 på det mesta just nu :P (byxor kommer hon kunna ha i 80 ett tag till, överdelar börjar det dra åt 86)
Idag kom dressen, tusen tack Tanatos!! Den är superfin <3
*Det blir som det ska*
Yay! :)
Har skurit ut en del 44/46 nu, och ska sätta kniven i mer om en stund. Men först ska jag mudda klart ett gäng dressar till EmNords små herrar :) Jag har inte bestämt mig för om jag ska lägga upp bilder innan jag skickar, eller om de får bli en överraskning på posten :) vi får se. Jag blev väldigt nöjd iallafall! 😊
Så fina dom är!! Å vad jätte fint tyget, höger nere var!
Vilket fint babynest du gjort Mollyt! Jag tycker att det var jättefina tyger, det är ju hur bra som helst om man kan återanvända dessutom 👍
Dina kläder är ju så himla fina Tanatos! Försöker mig på att sy bebiskläder i bland men dom blir inte i närheten av så fina som dina haha :P
#268 Du skulle ha sett mina första 😂 ujuj! Vad är det som inte blir bra? jag kan kanske hjälpa 🙂
#269 Huvudsakligen är det nog mitt tålamod som det är fel på haha 😃 Annars är det nog att jag är van vid att kunna sy lite mer på frihand, men med kläder och särskilt så små kläder så krävs det nog mer noggrannhet skulle jag gissa på.
Men övning ger färdighet, tillslut får jag väl ihop något dugligt haha :P
Jag har precis fått erbjudande om att trycka upp egendesignade tyger!!! WOOOW! nu måste jag hitta tid att sitta vid photoshop också.
Men va roligt. :) Vem/vilka är det som erbjudit dig det?
En vän som är egenföretagare och som trycker egna tyger :)
Aha, låter ju jätte kul att få vara med i varenda liten bit av kläderna du syr.!
jaa :)
Coolt :)
Jag ligger efter rejält med sömnaden just nu pga allt stök med Alvin :/ jag jobbar så fort jag kan.
#279 ååh vilken fin mössa!! Vart hittade du mönstret? :)
#280 Tack :) Jag gjorde min egen variant utav detta mönstret och blomman gjorde jag efter en youtube tutorial. :)
http://svartafaretab.blogspot.se/2014/03/grundmonster-virkade-mossor-i-tilda-6.html