Obehag i vad, orolig.
I fyra dagar nu har jag haft en obehagskänsla i min vänstra vad. Det började med obehag i tisdags och onsdags men igår och idag har det börjat göra lite ont, dock inte jätteont och jag kan fortfarande gå på benet. Dock tyckte jag idag att undersidan av min vänstra fot kändes nästan liiite bortdomnad, det började kännas lite obehagligt runt ankeln och lite upp över knät och det var väldigt tight i skon när jag tog på dem. Och nu efter att jag har varit och gått runt i affären en timme och kom hem så kollade jag på mina fötter och tyckte att det såg ut som att min vänstra ankel var lite svullen men inte alls mycket.
Jag var först orolig för att det var blodpropp just för att det gjorde lite småont i vaden, men jag hade varken svullnad, rodnad, värmeökning eller sådär jätteont som jag har läst att det ska göra. Det gjorde lite ont i vaden när jag gick på tå eller kom åt vaden lite för hårt. Jag har dessutom ringt BM som inte trodde att det var någon fara och sen ringt till vårdguiden (1177) två gånger och de tror inte heller att det är någon fara men att det "inte finns några garantier i världen", men de tyckte inte att jag behövde oroa mig, bara ha uppsikt.
Så nu undrar jag, är det normalt att få ETT svullet ben som känns obehagligt och lite småont (mest i vaden i mitt fall) ibland när man går? Och att det kan kännas lite bortdomnat under foten osv?
Har du försökt med värmedyna eller en varmvattenflaska? Tänkte bara ifall det slutar göra ont/kännas obehagligt. Vad det än kan vara så kanske det hjälper lite