Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2294 ggr
[Devya]
1

Vattnet gick alltför tidigt

Min pojkväns syster är gravid och ska föda i mars men igår kväll så gick vattnet redan och nu  måste hon vara på sjukhuset, sängliggandes i en lång tid framöver, tills hon ska föda. Där innan på morgonen hade hon varit på en undersökning och då konstaterades det att allt var i sin ordning men det ändrades snabbt sen mot kvällen.

Är det någon annan som har varit med om något liknande?

[TanatosNyx]
1

Alvins kusiner har fötts prematurt till följd av tidig vattenavgång. Allt hänger på hur mycket som är kvar hos bebisen, infektionsrisken och om hon får värkar.

em.nord
1

Hos mig började vattnet gå i vecka 28. Men det sipprade i omgångar varje dag så han hade fortfarande vatten. Dom kollar noga efter infektion, jag fick antibiotika i en vecka och sen ska man vila. Hos mig startade värkarna av sig själva 10 dagar efter vattenavgången. Men vet flera som legat i veckor efter vattenavgång. Så det kan gå olika länge. Och skulle dom födas så är neonatalvården jättebra!

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Devya]
1

De gissar nu på att hon lär föda i början av februari, en månad för tidigt så man får ju hoppas att det går bra.

[Devya]
4

Det blev så att hon födde en liten pojke den 6 januari. Tydligen mådde inte bebisen alls bra i hennes mage så de fick sätta igång förlossningen. Två månader för tidigt kom han. Nu är han uppkopplad till en massa maskiner, det ser lite skrämmande ut men för övrigt tycks han må bra som tur är.

[Miiika]
0

Vad skönt att det verkar ha gått bra ändå!

[TanatosNyx]
0

❤️