När är man fullgången?
Eller vad man ska kalla det. Är det när bebis blivit 37 hela veckor eller när graviditeten gjort det (tex 36+1)? Är så evinnerligt trött på att vara gravid nu. Har så ont och har knappt ens orkat sitta upprätt på månader. 35+5 idag och tiden går så långsamt. Gaaaah. Behöver peppas.
Är nästan säker på 37 + 0 alltså vecka 38. Usch, hoppas hon känner sig redo snart och kommer!
Det skiljer sig faktiskt mellan olika personer. Det har att göra med hur snabbt barnet utvecklas och går upp i vikt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man ska vara less i slutet. Inte direkt pepande… Jag kunde heller inte gå och stå i slutet. Hade ont som bara den med alla tre. Är inte lång tid kvar för dig även om det känns så. Passa på och boa å vila.
37+0 är det. Alltså vecka 38. Allt innan det är prematurfödel, oavsett hur moget barnet är.
Tusan också, som jag misstänkte.
Som jag mår nu laborerar jag ju med alla möjliga tankar.. BF enligt VUL som gjordes i v 8 är 3/2, men enligt SM är den 24/1. Vet inte vilket som är mest troligt att gå efter? BM tycker inte jag ska spekulera för mycket kring det dock, men det är ju så himla långt mellan datumen!! Känns konstigt.. Om mensen är det mest tillförlitliga (jag körde Natural Cycles ett halvår innan samt massa ägglossningstest, så vet ju exakt hur min cykel är..) så är det ju inte långt kvar.
Hade mina första förvärkar för några veckor sen. Då kom det en droppe blod, så jag fick åka in och kolla att inget satt igång. Man kunde i alla fall se att bebisen lagt sig till rätta. Sen 10 dagar tillbaka har jag förvärkar varje kväll. Sammandragningar (eller vad man ska kalla det?) har jag så fort jag rör mig. De känns inte, förutom att magen blir hård och spetsig. Men förvärkarna gör rejält ont i ryggen och nedre delen av bäckenet. BM säger att både sammandragningar och förvärkar är samma sak, men de känns ju så jädra olika!
Jaja. Slutklagat för ikväll. ;)
Förvärkar och sammandragningar är ju inte samma sak!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Nej, eller hur. Blir så less.. Lär mig mer om saker här än från min BM. Vet inte om det är hormonerna som gör mig så satans irriterad just nu, eller om jag helt enkelt fått nog. Har inte fått info om någonting jag bett om, allt är bara "så kan det vara, bara härda ut".
Hahaha hormonerna gör en till en bitch kan jag säga!
Jag har såå mkt lättare att bli arg och irriterad nu, och blir argare dessutom!
*Det blir som det ska*
Hahahaha eeexakt!
*Det blir som det ska*