Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1388 ggr
hanna-jo85
0

babyboxar!

Har ni några tips på vart man kan beställa hem gratis babyboxar? :)

[TanatosNyx]
1
  • kronans droghandel

• apotek hjärtat

• libero (ica maxi)

• pampers (Loyds apotek, babyproffsen)

• Apoteksgruppen

• vi föräldrar (gratis body från kappahl)

hanna-jo85
0

Tack så mycket :) ska kolla in dom :)

mollyt
0

Från när beställer ni hem dessa? Är det "färskvaror"? Jag är i v26 och har ju inte planerad förlossning fören i mars… så det är lite tidigt va?

fluffis
1

#3 Jag tror jag började beställa i v 25 ungefär. Vissa får man snabbt, vissa tar evigheter och andra kommer inte överhuvudtaget…

LoAEmma
1

Ååh sitter o kollar nu men det var inte det lättaste att beställa dem!
Lekmer.se hade ju en som verkade för bra för att vara sann….och det verkar den vara också! När man klickar på Gå till erbjudandet så kommer man bara till deras kläder mm!!
http://clk.tradedoubler.com/click?p=191876&a=1653558&g=20374390&epi=GRAVIDVASKA&url=http://lekmer.se/gravidvaska/

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

mollyt
0

Den från Lekmer var jag också sugen på, verkade som om man fick mycket bra där - även om den kostar en liten slant.

Men jag fick lite kalla fötter när jag läste det finstilta för boxarna - när man ska godkänna att bolagen får dela med sig av mina kontaktuppgifter och att jag godkänner att bli kontaktad. För jag bara avskyr telefonförsäljare… Det är inte värt att "sälja ut sig själv" (= mobilnummer/epost) för några blöjor och en babyolja… 

Ni som beställt hem babyboxar (av olika slag) har ni blivit terrade av försäljare efteråt?

LoAEmma
1

Ja, den från lekmer kostar typ en femhundring va?
Mejlade och fick svar att de inte hade den just nu  men att den skulle återkomma under våren.

*Det blir som det ska*

mollyt
1

Jag tror att det var runt 200kr, men är inte säkert.

Tråkigt att den är slut #7 😢

mjioo
1

#6 man godkänner i stort sätt alltid att en kontaktuppgifter används när man handlar på nätet men det är främst att deras egen koncern ska kunna skicka nyhetsbrev (cdon, nelly, members, lekmer osv) de vill ju helst inte dela med sig av sin kunddatabas till andra :) Jag handlar mycket på nätet och har aldrig blivit kontaktad av telefonförsäljare pga det. De som ringer har fått sina uppgifter ifrån andra ställe.

fluffis
1

#6 Jag har blivit terrad av telefonförsäljare någon enstaka gång. Mest försäkringsbolag men jag har lite svårt för att hålla isär allt. Hade två graviditetsförsäkringar också, varav en gratisvariant.

becka89
1

Har hämtat ut babyproffsen den var skit bara reklam tvättmedels prov och haklapp och en napp, sen hämtade vi ut apoteket hjärtats den var bra stora förpackningar i den men 10veckors väntetid på, sen hämta vi ut apoteket lloyds den var oxå bra. Kronans har tydligen slutat med sin. Kan rekommendera att du tar babylands istället för babyproffsen syrran tog den och där fick man mycket bättre grejer typ snuttefilt från teddycompaniet våtservetter prover mot tandsprikning m.m.

becka89
1

Glömde skriva att den enda som ringt mig är trygghansa om gratisförsäkringen och tvättex om tvättmedel

[TanatosNyx]
2

Man blir terrad av fotografer, försäkringsbolag och allehanda reklambolag om man tar emot boxarna. Det är det som är hela poängen, man får aldrig nånting gratis. Det är bara produktprover som är tillyxade så företag ska komma över dina kontaktuppgifter.

LoAEmma
0

Ajdå, too late! Har redan beställt några nu…
Tog babylands btw!

*Det blir som det ska*

mollyt
0

#13 precis det jag tänkt… Frågan är om det är värt det. Får vänta in någon blöj-kupong på ica eller något istället. Haha!

[GråHäxa]
1

Jag beställde den från babyland och fick bara skräp. Massa reklam, en tidning, 1 blöja, tvättmedel och en trygghansa haklapp. Undra om de lägger olika saker i boxarna även från samma ställe? Trygghansa har ringt mig, MASSOR av gånger de ville även boka ett hemmöte. De har kört ganska fula metoder dessutom och inte varit helt ärliga om försäkringsvillkoren. Tur man kollade upp det på egenhand innan man tecknade något.

becka89
0

Ofan trodde det var samma i alla från samma ställe så dåligt.

mollyt
0

Vad tråkigt att höra #16 😢