Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 3817 ggr
Hannashusdjur
0

positivt? hjälp tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det nästsista ett positivt äl-test?? Tycker detta är såå svårt o tyda:/

[GråHäxa]
0

Nja, jag skulle gissa att du tog testet några timmar precis efter eller strax innan ÄL. Om du gör testet 2 gånger under samma dag när du räknat ut att du borde ha ÄL så kan det vara lättare att hitta ägglossningen. 

Fast förmodligen har ju ägglossningen sket där runt de starkaste testet, så egentligen är det det ju bara att köra :)

[TanatosNyx]
0

Nej

be86
0

Blev tokig av de där testerna. Räkna ut de dagarna jag var som mest fertil och körde på och nu sitter jag här med en liten mage. Man kan inte alltid lita på de där testerna.

densomundrar
0

Går på fertilitetsutredning och doktorn frågade mig om jag hade provat dessa stickor, vilket jag inte har då jag har så oregelbunden mens, och han sa att det var lika bra det för det är pengar i sjön. Har man oregelbunden mens vet man ju inte riktigt när man ska testa så chansen är liten att man testar på fel dagar, lyckas man ändå pricka rätt så är chansen stor att ägglossning redan har inträffat och det är därav försent. Bästa är att ha sex runt den tiden man tror att man ska ha mens, varannan dag brukar vara lagom :-)

Hannashusdjur
0

Kan ju tillägga att min basaltemperatur inte hae höjts. Eller den pendlar mellan 36.1 o 36.3. 18 h efter det starkaste tester fick jag brutalt ont i livmodern o va helt öm. Kanske va det ägglossning? Isf borde min basaltemperatur vara höjd imorgon ? Hur tillförlitligt är det med basaltemperaturen? Höjs den alltid efter ÄL o stannar på samma nivå från till BIM?

[GråHäxa]
0

För min del tycker jag inte alls att de fungerade med att tracka min basalatemperatur, för otydligt resultat tyckte jag. 

Jag kollade andra kroppsliga tecken och tog ÄL test när  jag trodde det var på g. Mina testar såg ut precis som dina, tills jag testade att ta rosenrot. Då fick jag mycket tydligare utslag. 

Sen har jag hört att det är så som #4 skriver, att när testet väl visar positivt så har man precis missat ÄL. Så det bästa är väll att köra på dagarna innan :)

Hannashusdjur
0

Det står ju att testet visar positivt 24-48 h innan ?

[GråHäxa]
0

Jo det har jag också läst, vet inte vad som verkligen stämmer på den punkten faktiskt. För oss verkade det inte vara försent när ÄL testet visade positivt den gången de tog sig. Men simmarna tar ju sin tid på sig att komma fram och sånt med, så det kan ju vara lite svårt att veta exakt hur långtid de olika delarna tagit.

Hannashusdjur
0

Hoppas det tar sig! Är nr 4 o jag tycker det är sååå jobbigt o planera o vänta på att bli gravid🙈

Jivago
0

#9 Jag har clearblues ÄL tester. Vad använder du för något? Jag ska ha ÄL imorgon är det bestämt. Ska se vad stickorna säger om det..

Hannashusdjur
0

Aco eller apotekets egna, minns inte