"Informationsträff inför förlossning"
Hej!
Är det möjligtvis någon som vet vad detta innebär?
Hittade informationen här
https://www.sahlgrenska.se/w/i/informationstraff-infor-forlossning/
Kan dock inte hitta någon förklaring på vad det innebär. Det låter ju inte som att det är en vanlig föräldrakurs.
Är det någon som har varit på något sånt här? Är det hur en förlossning kan gå till som det handlar om tro?
===
Som jag har hört så är det ju info om förlossning, vilka smärtlindringar som finns osv. De som gått tycker det vart jättebra!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Okej, ja det låter ju som att det kan vara vettigt att gå på 🙂
Ja vi ska definitivt gå!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus

Det e en info träff där man får höra på barnmorskor som jobbar på förlossningen o de berättar bl.a. om smärtlindring o sånt. Var ett tag sen jag var på en sån men jag tyckte den var bra
Var också på en sån (annat landsting dock) och det var superbra! Dom berättade som sagt hur förlossningen kan gå till, går igenom smärtlindringar osv. Vi hade även en till föreläsning som handlade om den första tiden efter förlossningen där dom pratade mer om BB-tiden och hur det fungerar när man kommer hem.
Jag och min sambo ska gå på den som är på östra nästa torsdag :) Vi hade tänkt önska oss en plats på östra när det väl är dags och då sa barnmorskan att det kan vara bra att åka dit och se hur allt går till :)
Man kan få en rundtur på sjukhuset, se vart allt finns, man får information om vad som kommer hända under förlossningen, som några redan nämnt information om smärtlindring, och allt sådant. Jag gick ingen sån kurs. Men rekommenderar att göra det. Inte så roligt att ta reda på information om smärtlindring osv när man ligger där med värkar redan. Haha =)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Det låter ju jättebra :) Vi skall se till att gå efter jul då.
#6 Du får gärna berätta hur det var på Östra när ni varit där, om du vill förstås :)
#8 Absolut!! :) (om jag kommer ihåg men annars får du påminna mig)
Hejsan svejsan! Igår var vi på infoträffen på östra. Hon sa en del matnyttig information ang de olika faserna, när man ska åka in, vart man ska, vilka olika smärtlindringar de finns, olika födselställningar, bra amningstips o lite allmän info om vad som är bra att ta med sig :) mycket av det visste redan jag o min sambo men det va bra o komma dit för det öppnade upp mina ögon för att detta börjar bli mer på riktigt än vad jag har kännt innan när man bara svävat runt på gravidmolnen :p jag kom ner lite på jorden så att säga :p
Tack för att du dela med dig :) Ja men precis det kan säkert kännas bra att få komma dit även om man redan känner till en del av informationen.
Detta blir intressant att gå på i januari :)

Det enda jag fick ut av förlossningsträffen, var att pojkvännen var där och fick lite extra kunskap :)
#12 Ja men precis det tänker jag också att det kan vara ett bra sätt för maken att få veta lite mer. Han vet ju mest vad jag har återberättat efter att läst om förlossningen :P