Flyttar på sig
Är i v 33, för 1 1/2 vecka sedan så kollade bm att mitt barn hade lagt sig med huvudet ner, vilket jag skulle kunna tänkt då när hon sparkar så kommer sparkarna vid naveln . Men sen i går har sparkarna kommit under revbenen längst ut mot ryggen ist. Är det normalt att de nu byter ställning så pass?
Kände också sparkar vid revbenen och ut mot ryggen den sista tiden. Ont som tusan när sonen fick in en fullträff i revbenen..
Bebisen blir ju större och livmorden också så det är helt normalt, troligtvis så har inte din bebis fixerat sig riktigt än och kan säkert röra sig lite grann fortfarande…. Min bebis ligger med huvudet nedåt och ryggen åt höger så jag får sparkarna på vänster sida samt lite upp under vänstra revbenen. Ibland byter hon så att hon ligger med rumpan utåt och fötterna mot ryggen men då finns de ingen plats för sparkar utan då blir de mer att hon stretchar och trycker ut rumpan (gör förövrigt väldigt ont!!!)
Du känner nog olika kroppsdelar :) fötterna vid revbenen, kanske händer eller knän vid naveln.
Min bm sa att fram till v 36 å har dom plats att snurra och vända sig så länge dom inte är fixerade, dock känns det mycke om om dom vänder sig. men troligtvis kan det va olika kroppsdelar du känner
Ok, då behövt jag nog inte vara orolig. Men jag känner inte längre några sparkar vid naveln utan bara i midjan under revbenen , det för dock ej ont men är mycket obehagligt samt kittlar.