Råkat äta krabba
Hej, Var ute och åt häromdagen, sa att jag var gravid och servitören sa att allt var lugnt - och jag åt det som serverades. Bland annat var där några bitar friterad krabba som jag klämde i mig. När jag skulle kolla kostråden i ett annat ärende såg jag dock att det bara är det vita köttet som är ok, det bruna innehåller visst höga halter kadmium och det fick jag alltså i mig nu, eftersom rätten innehöll lite allt möjligt från krabban. Nu undrar jag, om en ätit "rödlistad" fisk en gång, hur farligt är det egentligen?

äh en gång, kan det vara så farligt? Det skulle inte jag oroa mig för alls.
och "några bitar krabba". Det låter inte ens som speciellt mycket och om bara en del av det var det som inte är så bra, kan du ju inte ha fått i dig mycket alls.
Nej det är ingen fara alls. Någon enstaka gång kan man unna sig ändå. :)
Tänker också så, kanske skillnad att äta det ofta (och gott var det :) ). Snart är ungen ute och det ska bli såååå skönt att kunna äta nästan vad man vill igen :p

Jag åt en massa krabba när jag var gravid, min man är yrkesfiskare och han plockade hem mycket skaldjur som vi åt. Åt mest av det vita köttet i klorna, men det hände att jag åt av det bruna också.
Tror inte det är farligt när man gör det nån gång och inte dagligen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar