Ont i hela höger sida
Jag är gravid i v 12 o imorse när jag vaknade så har jag ont i höger sida typ vid sista revbenet. Nån som vet vad det kan vara eller upplevt det själv? Gör bara ont när jag rör mig o jag är stenhård där.
ring sjukvårdsrådgivningen. Kan vara vad som helst, typ blindtarmen eller någon muskel eller nerv eller vad som helst. Låter som nått är inflammerat då du säger att det är stenhårt
Jag har haft ont på hela höger sida under hela graviditeten… sjukt störande men inget allvarligt enlig min barnmorska i alla fall :)
Jag har också haft ont i höger sida i stort sett hela graviditeten hittills(v24 nu). För mig beror det på att bebisen ligger på höger sida och då(enligt bm) trycker mot en samling nerver där vilket gör att hela sidan gör ont. Nån gång har bebisen flyttat sig väldigt snabbt över till vänster och då gör det skit ont istället ^^ Sen flyttar han tillbaka igen, tydligen är det bekvämare på höger sida…

Ok tack för svar:) har inte så ont idag så säkert att jag legat fel eller sträckt mig på nåt vis