Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 3055 ggr
[postmortum91]
0

När kom era bristningar?

Ni som fått bristningar under graviditeten på mage eller bröst, när kom dem för er?
Jag har inte fått några än, är i vecka 23. Dock har jag börjat fått hormonrand.

jackiejohn
0

Fick bristningar på brösten när mjölken rann till efter förlossningen. Hormonranden fick jag nån gång i vecka 18-19 tror jag kan fortfarande skymta den men den är nästintill osynlig nu, snart 1 år efter förlossningen.

fridelfina
0

Fick inga alls när jag väntade första barnet, kommer dock inte ihåg när de dök upp när jag väntade det andra. Men gissar att det var rätt sent faktiskt.

[WickedAlly]
0

Dagen efter snittet med första barnet och runt vecka 30 med andra.

sisela
0

Jag hade några bristningar runt naveln sen förut pga "vanlig" viktuppgång, och de har blivit lite bredare, men har inte fått några nya. Har heller inte fått nån hormonrand. V36

[Miiika]
0

Har inte hänt någonting här än. Är i vecka 22 (21+3). Skönt om det väntar lite :) Jag tycker dock att jag har gått upp ganska mycket i vikt, jag vet inte vad som är normalt (ska till bm 16/11 så får väl se vad hon säger då). Jag började på 58 komma någonting och nu väger jag 65. Bebisen väger ju liksom inte så mycket än och jag har läst att man brukar gå upp 11-12 kg, då har jag ju liksom gått upp typ hälften redan och bebisen ska ju gå upp en del!

[postmortum91]
0

#5 Jag är själv i vecka 23 (22+4) och gått upp 2 kg. 
Det är väl högst individuellt, men jag gick först ner i graviditeten 3 kg då jag käkade bättre mat och så.

[TanatosNyx]
0

Jag fick på brösten och låren, de kom efter bara någon vecka. Brösten blev bedrövliga till slut, ser ut som en zebra.

Intehärutandär
0

Jag fick massor sista månaderna med sonen. Med dottern var jag redan en Tiger, så inga nya kom.

smurfis
0

Inga alls med första barnet, efter förlossningen lite grann med andra och nu med tredje har de kommit smygande lite från kanske v 12-15 eller så och framåt. Har inte jätte mycket men lite runt naveln och på sidan av brösten.

Pippiluren
0

Jag fick några bristningar i ca v.34 men de flesta kom under förlossningen.

bohan85
0

Hade två små innan vecka 30. Efter det fick jag massor på mage. Dock hade min mamma massor så hade inte förväntat mig att klara mig..

Theres
0

Vecka 42 :)

golf.ifokus.se

em.nord
0

V 38 första gången. Var kaxig och trodde jag sluppit men nope ;) Nu med andra graviditeten som kom så tätt på så har bara mina bristningar från förra gången blivit lite större. Men är gravid med tvillingar så är rätt stor redan nu i v 27.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Rwawr
0

Jag är i v 39 med första och insåg igår att jag fått mina första bristningar på magen, hade hoppats på att slippa men så blev det visst inte ;D På tuttarna och höfterna har jag haft ganska länge, kanske från vecka 20.. lär inte sluta bra de här x'D